גם אתם רוצים למחזר את המשכנתא שלכם? שימו לב להשפעות החדשות האחרונות!

החדשות האחרונות עליהן הכריז בנק ישראל גרמו לרבים לפנות ליועץ המשכנתאות שלהם. באינטרנט ניתן לראות שאנשים מחפשים בעיקר את מילות החיפוש הפופולריות לתקופה האחרונה. המילים הן "ריבית משכנתא", "ריבית פריים", "מיחזור משכנתא", "יועץ משכנתאות" ועוד מונחים הקשורים לעולם המשכנתאות.   

זה לא סוד כי עולם המשכנתאות קיבל "פוש" רציני בתקופה האחרונה. מומחים טוענים כי צפוי גל של מיחזורי משכנתא רבים. הרבה אנשים שמתכננים משכנתא, ינצלו את ההזדמנות ללקיחת משכנתא חדשה. יועץ משכנתאות הפך למקצוע מבוקש יותר מאי פעם.

יש מי שטוען שהשינויים הצפויים במשכנתאות יביאו למחירי הדירות לעלות (בגלל הביקוש שיעלה גם הוא, הודות להוזלה הצפויה במשכנתאות). מהם השינויים הצפויים? על מה הכריז בנק ישראל? כאן נביא לכם את החדשות בקצרה.

מה שחדש עם ריבית המשכנתא

מה התעדכן בריבית הפריים?

לפני למעלה מ 9 שנים הגביל בנק ישראל את הרכב המשכנתאות כך שריבית פריים לא תוכל להילקח על יותר משליש מסכום המשכנתא. כעת, בעקבות משבר הקורונה, אנשים רבים הקפיאו את המשכנתא שלהם. תקופת ההקפאה התארכה והתארכה עד לסוף שנת 2020. ככל שמתקרב זמן האמת של פריעת המשכנתאות, הבנקים מפחדים להיקלע למשבר. הרי אנשים לא הקפיאו את המשכנתא שלהם סתם כך. הם היו צריכים את הכסף לצרכים דחופים יותר. בשל כך, נוצר מצב בו יש חשש שאנשים לא יעמדו בהתחייבויותיהם לבנק, מה שעלול להביא לקריסת הבנקים. לכן, בנק ישראל יצא בהודעה דרמטית בה הוא מעדכן כי ריבית הפריים תוכל להרכיב יותר משליש מסכום המשכנתא. 

כדאי לדעת שריבית פריים היא הריבית הכי זולה במשק, נכון להיום. מצד שני, ריבית פריים היא ריבית לא ממש יציבה. היא עלולה להשתנות כל חודש מחדש, בהתאם להוראות בנק ישראל. לא סתם הגביל בנק ישראל את מינון ריבית הפריים במשכנתאות. הבנק רצה שהלקוח לא יסכן את המשכנתא שלו. ברגע שמרבית סכום המשכנתא חשוף לסיכון שינוי בריבית הפריים. ברגע שהריבית עולה, גובה ההחזר עולה גם הוא ולכן חשוב לא לשלב את ריבית הפריים בצורה משמעותית ומסוכנת בתמהיל המשכנתא. 

מה הייתה מטרת ההגבלה?

כשבנק ישראל הגביל את שילוב הפריים הוא רצה להוביל ליציבות רבה יותר במשכנתאות הנלקחות. הרי אחד שמשלב על רוב המשכנתא שלו ריבית משתנה מסוימת, ברגע שהריבית עולה, יתרת המשכנתא עולה גם היא בהתאם. הלווה מוצא את עצמו חייב יותר כסף לבנק. ההגבלה העניקה יציבות למשכנתאות שנלקחו בשנים האחרונות.

תכל'ס, בשטח, ריבית הפריים לא כל כך השתנתה, ההפך הוא הנכון, היא הוזלה בצורה משמעותית בשנים האחרונות. נכון לכתיבת שורות אלו, ריבית הפריים עומדת על 1.6% (הריבית הכי נמוכה במשק).

מה הצפי המשוער לגובה ריבית הפריים?

בשנים האחרונות ריבית הפריים רק ירדה, ריביות המשכנתא גם הן לא ממש יקרות כבעבר. משבר הקורונה הוא זה שמשפיע על מצב המשק. אין מה לעשות, בעקבות המשבר בנק ישראל חישב מסלול מחדש.הוזלה במשכנתאות תביא הקלה לנוטלי המשכנתאות, מי שיש לו כבר משכנתא על שמו ירצה למחזר אותה. דיבורים נשמעים גם סביב העמלה על פירעון מוקדם שגם היא תוזל כך שמיחזור משכנתא יהפוך לריווחי יותר מאי פעם. מיחזור משכנתא יכול להביא ללווה חיסכון שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, שווה…

השפעת ההוזלה במשכנתאות על מחירי הדירות

ברגע שריביות המשכנתא הן זולות, קל יותר לעמוד בהתחייבויות, וממילא, יותר ויותר אנשים רוצים לקחת משכנתאות חדשות. מומחים טוענים כי כעת, הביקוש לדירות יעלה. ברגע שהביקוש עולה, גם המחיר עולה יחד אתו. לא סתם טוענים מומחים שמחירי הדירות עלולים לעלות… 

אם תבדקו תוכלו לראות שזה מה שקרה בארצות נוספות שהתמודדו עם משבר כלכלי בעקבות נגיף הקורונה. אין מה לעשות, אם מתווה ההוזלה החדש יוכל להביא להקלה על נוטלי המשכנתאות, זה מה שיקרה. אחרי הכל, המטרה היא להקל על הלווים ולאפשר להם לעמוד בהתחייבויותיהם.

רוצים ליהנות מההטבות ולמחזר את המשכנתא שלכם? אתם לא לבד! המומחים שלנו יסייעו לכם להביא את החיסכון המושלם ביותר למשכנתא שלכם.