איך עושים ביטוח משכנתא לחולי לב?

לפי הסטטיסטיקה חלק גדול ממקרי המוות בישראל נגרם כתוצאה ממחלת לב. יש כל מיני זנים של מחלות לב, חלקן כרוניות, מחלקן אפשר להחלים ואחרות מסוכנות יותר ופחות. יש פתרונות ולא כל מי שהוא חולה לב נפטר צעיר. תכל'ס, חולי הלב נמצאים בקבוצת סיכון. כאשר חולה לב לוקח משכנתא, הוא נדרש לעשות ביטוח חיים ואז הוא יתקל בקשיים. חברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח אנשים שיש סיכוי סביר שעוד שנה הם כבר לא יהיו איתנו וגם לא כאלו שלפי הסטטיסטיקה יש להם סיכוי גבוה יותר למוות. זה לא חייב להיות מחלות. גם אנשים בריאים לחלוטין, אם הם מבוגרים, הם מקוטלגים אצל חברות הביטוח כאנשים בסיכון.

מה שקורה הוא שבשטח חולי לב נתקלים בקשיים רבים בקבלת ביטוח. 

בכתבה הבאה ניתן כלים איך כן ניתן להוציא ביטוח חיים ואיפה.

ביטוח חיים לחולי לב - מה זה אומר?

כדי שלא יהיה מצב שאנשים חולי לב לא יוכלו לקבל ביטוח חיים וממילא גם לא משכנתא יש חוק שאוסר הפליה במתן ביטוחים. החוק אומר שלא יתכן שאנשים בעלי מוגבלויות לא יוכלו לרכוש פוליסות ביטוח. אך אי אפשר להכריח את חברות הביטוח לקחת סיכונים. מה שעשו בסוף הוא שנותנים לחולי לב לרכוש ביטוח בפוליסה מיוחדת עם תנאים מאוד מסוימים.

ביטוח חיים לחולי לב הוא כמובן ביטוח יקר מאוד אך אין עוד אפשרויות. 

חברה שתסרב לתת ביטוח חיים לאדם שתוחלת החיים שלו קצרה תופלל.

מה המאפיינים של פוליסת הביטוח לחולי לב?

ישנם שלושה הבדלים בין ביטוח חיים רגיל לביטוח חיים לחולי לב.

  • אם לכל אדם רגיל ביטוח החיים מכסה את כל סכום ההלוואה, אז בביטוח חיים לחולי לב הביטוח מכסה רק חצי מיתרת ההלוואה. חוץ מזה, הביטוח נותן כיסוי של עד 550,000 ש"ח.
  • ביטוח החיים לחולי לב או כל אדם עם מגבלה מקצרת חיים מכסה במקרה של מוות רק לאחר  שנתיים וחצי. 
  • מכיוון שהביטוח מאד יקר, אנשים חולי לב זכאים לקבל השתתפות בדמי ביטוח מהמדינה בשווי 300 ש"ח מידי חודש.

מה קורה בשטח?

החוק שאומר שעל חברות הביטוח לתת בכל מקרה ביטוח חיים גם לחולים ובעלי מגבלות עדיין לא נכנס לתוקף ויש עדיין חברות ביטוח שלא מוכנות בשום פנים ואופן לתת להם ביטוח חיים. ישנם לא מעט אנשים חולי לב עם הפנים קדימה המעוניינים לרכוש דירה והדלת סגורה בפניהם רק מפני שחברות הביטוח לא מאפשרות להם לרכוש ביטוח חיים. אנו ממליצים לא לשבת בחיבוק ידיים כי יש פתרונות. חבל על כל רגע. 

איך אפשר בכל אופן להוציא ביטוח חיים גם לחולי לב?

יש מספר פתרונות המאפשרים בכל מקרה לרכוש פוליסת ביטוח גם לחולי לב ומשם הדרך למשכנתא קצרה.

  • הבנק יכול לסייע לחולה לרכוש את הביטוח. ברגע שרוכשים ביטוח חיים דרך הבנק, לחברה יהיה הרבה יותר קשה לסרב.
  • כשבשום פנים ואופן לא מוכנים לתת ביטוח משכנתא, מוותרים על ביטוח חיים לחולה ומנסים בדרך אחרת. אם הבנק מסכים רושמים את הדירה רק על שם בן הזוג הבריא ורק הוא עושה ביטוח חיים. לא כדאי לעשות את זה מלכתחילה כי לא תמיד הבנק מוכן והבנק גם עלול להעלות את הריביות. זה פתרון רק במקום שזו הברירה היחידה לרכוש דירה.
  • יש פוליסת ביטוח שבה לא דורשים למלא הצהרת בריאות. הפוליסה הזו יקרה מאוד ונדיר שמשתמשים בה אך גם חולי לב יכולים לרכוש אותה ללא בעיות ועיכובים.
  • נסו לפנות לחברת ביטוח דרך סוכנות. פעמים רבות סוכנויות הביטוח מפעילות לחץ כבד על החברה עד שבסוף החברה מאפשרת לרכוש ביטוח חיים.
  • יש בנקים בודדים שיסכימו במקרים מסוימים לתת משכנתא בלי ביטוח חיים, בתנאי שיש ללווה ביטוח תאונות וביטוח מחלות קשות. כמובן שמשכנתא כזו תהיה יקרה יותר. 

כמובן שחלק מהפתרונות שהבאנו כאן הם ברירת מחדל ואם יש אפשרות להסתדר בדרך אחרת, אל תעיפו עליהם מבט. לפני שאתם מחפשים אלטרנטיבות יקרות מאוד ולא משתלמות פנו ליועץ משכנתאות יכול מאוד להיות שהוא ימצא פתרון שלא חשבתם עליו. אולי הוא יצליח להוציא עבורכם ביטוח חיים.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי וצרו קשר עם אחד מיועצי המשכנתאות.