אילו הקלות משכנתא קיימות לאם חד הורית?

אם חד הורית? לוקחת משכנתא? יש לך הקלות מיוחדות! 

המדינה מכירה בקשיים המלווים כל אם חד הורית בעת לקיחת משכנתא ולכן החליטה לבוא לקראת בהקלות מיוחדות ובתנאים משופרים. בכתבה הבאה תקבלי את כל המידע על הקלות משכנתא לאם חד הורית.

מדוע זכאית אם חד הורית להקלות במשכנתא?

המצב הכלכלי של משפחות אשר בהם המפרנסת היא אם חד הורית, לא יהיה ירוד יותר מאשר אצל משפחות בהם מפרנסים שני ההורים. האם צריכה לפרנס אותה ואת ילדיה ואין לה בן זוג נוסף שיעזור לה בפרנסת הבית. המצב הזה גורם לכך שרכישת דירה בקרב אמהות חד הוריות הפכה להיות בגדר חלום בלבד. הסיבה לכך היא שהן המפרנסות היחידות ועם ההכנסה שלהם בלבד כמעט ואין אפשרות לעמוד בתשלומי המשכנתא. כאשר ראו בממשלה את המצב, הוחלט להיחלץ לטובת האמהות החד הוריות והמדינה יצאה בשורה של הטבות. וכך, החל משנת 1992 יכולות אמהות חד הוריות להנות מתנאים משופרים והקלות בעת לקיחת משכנתא.

אלו הקלות במשכנתא יש לאם חד הורית?

ישנם הטבות שונות המקיפות את כל התחומים בעת רכישת דירה ולקיחת משכנתא המיועדות עבור אם חד הורית בינהם ניתן למנות את ההקלות הבאות:

  • בדרך כלל אם חד הורית תוכל לקחת משכנתא באחוז מימון גבוה יותר מהמקובל. הנתון הזה יאפשר לך לקחת משכנתא גם עם הון עצמי נמוך. 
  • לאם חד הורית ייתן הבנק מחירי ריבית זולים יותר מהממוצע מה שיקטין את תשלומי המשכנתא וממילא ההחזר החודשי שתשלמי יהיה נמוך יותר.
  • במשכנתא רגילה יש צורך להתחיל מיד בתשלומי המשכנתא. אם רוצים לדחות את התשלומים, האפשרות היחידה היא לקחת הלוואת גרייס. אם חד הורית זוכה מהבחינה הזו ללוקסוס של ממש. על פי החוק אם חד הורית אינה צריכה להתחיל בתשלומי המשכנתא עד שהיא נכנסת לדירה. כך שכאבי הראש שמלווים תמיד את לווי המשכנתא בתקופה בה הם צריכים לשלם גם משכנתא וגם שכר דירה יחסכו ממך.
  • בתקופת ההמתנה זכאית אם חד הורית לסיוע בשכר דירה עבור הדירה אותה היא שוכרת עד שהדירה שאותה קנתה תהיה מוכנה. מה שיוצא הוא שבתקופה של לפני הכניסה לדירה גם לא תצטרכי לשלם משכנתא וגם תקבלי סיוע לשכר דירה. 
  • אם חד הורית זכאית לנקודות נוספות שיכולות להביא לזכאותה במסלול זכאות
  • ישנם עוד הקלות והטבות לא מאד משמעותיות אותם תקבלי כאשר תבואי לבנק בעת לקיחת המשכנתא. 

האם תמיד כדאי לנצל את ההקלות?

על פניו ההטבות וההקלות לאם חד הורית נראות אטרקטיביות והן אכן כך. אלא שתנאי השוק היום השתנו ויש אפשרות להגיע לרווחים ולחיסכון בכל מיני דרכים. לכן, יכול להיות שאכן ישתלם לך לנצל את ההטבות הנ"ל ויתכן שלא, הכל תלוי בתהליך שיועץ המשכנתא יתכנן עבורך. הסיבה לכך נעוצה בזה שהבנק תמיד יחפש לפצות את עצמו. אם תשתמשי בהטבות ללא ליווי של יועץ משכנתאות שיתנהל מול הבנק, רוב הסיכויים שהבנק ימצא דרך לפצות את עצמו והמשכנתא שלך לא תהיה זולה יותר. לכן, אנו ממליצים לעשות את כל התהליכים בליווי של יועץ משכנתאות מומחה שידע לנצל את ההטבות בצורה הטובה ביותר.

לסיכום: אם חד הורית זכאית להקלות ולתנאים משופרים במשכנתא מאחר שהיא מפרנסת יחידה. ההטבות המיועדות לאם חד הורית עשויות להיות משתלמות ורווחיות במיוחד רק שצריך להיות ערניים כאשר משתמשים בהם. תמיד צריך לבדוק שהבנק לא עושה משחקים. כדי לנצל את ההטבות הללו בצורה אפקטיבית ביותר וחסכונית אנו ממליצים להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות. חשוב לציין שתהליך לקיחת משכנתא הוא תהליך מורכב ולא פשוט. ולאם חד הורית אשר עסוקה בפרנסת ביתה וגידול ילדיה התהליך מסובך בהרבה. לכן, אם תמיד ייעוץ משכנתאות הוא חשוב, במקרה שלנו הוא קריטי. גם בשביל המשא ומתן עם הבנק והבירוקרטיה וגם מכיון שאין לאם זמן להתעסק בצורה מיטבית עם המשכנתא.יועץ המשכנתאות יעשה במקומך את כל העבודה ובנוסף גם יוזיל לך עלויות.

היכנסי עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של "משכנתא שלי" ובחרי את יועץ המשכנתאות שיעזור לך להגשים את החלום.