הדיגיטל כובש את עולם המשכנתאות

בשנים האחרונות ההתפתחות הטכנולוגית הולכת וצוברת תאוצה העולם משתנה והופך לדיגיטלי.  יותר ויותר שירותים ופעולות ניתנים ומתבצעים דרך האינטרנט. אבל מה שנשאר תמיד מחוץ לתמונה הוא עולם המשכנתאות, הוא לא הצטרף לחגיגות הקידמה. הסיבה לכך היא ההרגל של הבנקים ללכת על בטוח ולא לנסות דברים חדשים שעלולים לסכן אותם. ואם ממילא כל הבנקים דוגלים באותה השיטה אז גם אין תחרות שתאלץ את הבנקים להכניס אליהם שירותים דיגיטליים בענף המשכנתאות, הרי זה עלול לערער את ביטחונם.

שירותים דיגיטליים הניתנים על ידי הבנקים בשוק המשכנתאות

בעקבות משבר הקורונה הואץ עוד יותר קצב התפתחות הטכנולוגיה שהיה מסחרר גם כך. משהו החל לזוז גם בתחום המשכנתאות. כיום ישנם כמה בנקים שנותנים שירותים דיגיטליים בנושא והמוביל שבהם הוא בנק לאומי. חשוב שתדעו אלו בנקים נותנים שירותים דיגיטליים ואלו שירותים הם נותנים כך שתוכלו להשתמש במערכת הדיגיטלית שלהם במקרה הצורך. 

 בנק לאומי- משכנתא מהבית

כמו שכבר הזכרנו, בנק לאומי הינו הבנק הראשון שהכניס שירותים דיגיטליים והוא הכי מפותח ומוביל בנושא. בנק לאומי הוא הבנק היחיד בישראל שבו אפשר לקחת משכנתא מבלי לדרוך בבנק הכול יכול להתבצע דרך הבית.

לבנק לאומי יש אתר מיוחד של הגשת בקשה למשכנתא. כך שאם אתם מעוניינים לקבל אישור עקרוני מבנק לאומי אתם מוזמנים להיכנס לאתר המוביל של בנק לאומי למלא את הפרטים, לשלוח את המסמכים על פי ההוראות ותוך יומיים שלושה האישור העקרוני אצלכם בכיס.

שירותים דיגיטליים נוספים שניתנים על ידי בנק לאומי הם האפשרות של ניהול פגישות עם פקיד משכנתאות דרך הזום ושליחת טופס טיולים עם כל המסמכים הנלווים למייל האישי שלכם.

בשורה תחתונה בנק לאומי נותן את האפשרות ללקוח לקחת משכנתא ללא צורך בפגישות פרונטליות בדרך וללא יציאה מן הבית.   

בנק ירושלים- מעקב צמוד אחר התהליך

בנק ירושלים הוא בנק קטן אבל לא זניח בתחום המשכנתאות. אבל די מפתיע שהוא ממוקם במקום השני ברשימת הבנקים שנותנים שירותים דיגיטליים. השירותים שהוא נותן די דומים לשירות של בנק לאומי אך בשלב החתימות הם כן ירצו שתבואו לפגישה פרונטלית. בכל מקרה, גם אם תידרשו להגיע לבנק לחתימות, התהליך המייגע יהיה מאחוריכם וגם כך הוא יתנהל יחסית בקלות וזאת בעקבות החידוש של בנק ירושלים. המיוחד בבנק ירושלים הוא שחוץ מהאפשרות של הגשת הטפסים במערכת הדיגיטלית תהיה אפשרות לעקוב בזמן אמת אחר ההתקדמות והתהליכים של המשכנתא. דרך האתר תדעו בדיוק מה חסר, מה מעכב וכמה זמן משוער זה עוד אמור לקחת מה שיביא לכך שלא תצטרכו להטרטר בטלפונים ובמיילים כדי לברר מה קורה עם המשכנתא שלכם. 

בנק מזרחי-טפחות אישור עקרוני און-ליין

בנק מזרחי הוא ממש ירוק בתחום השירותים הדיגיטליים כך שכרגע הוא מסתפק באתר דרכו ניתן להגיש את הבקשה לאישור עקרוני והאישור מתקבל במייל. לעיתים הם גם יסכימו לנהל משא ומתן בטלפון לגבי הריביות אך לרוב הם יעדיפו שזה יעשה באופן פרונטלי.

ומה עם כל הבנקים האחרים?

לשאר הבנקים אין שירותים דיגיטליים מפותחים כל כך. הדבר היחיד שלא נשאר אותו דבר כמו מלפני שנים הוא האפשרות להשאיר במייל שם וטלפון כדי שיחזרו אליכם לקבוע פגישה. אנו מאמינים שעם ההתפתחות הטכנולוגית של בנק לאומי וירושלים יצטרפו גם הבנקים האחרים למשחק. ובהמשך יגיעו עוד ימים שלא תאמינו שפעם היה צריך ללכת לבנק בשביל לקחת משכנתא.

אילו חידושים דיגיטליים קיימים בעולם המשכנתאות?

אצל יועצי המשכנתאות כמעט כמו בבנקים, מלבד האפשרות להשאיר פרטים במייל לא התחדש משהו מיוחד.

הדבר הקצת יותר משמעותי הוא מחשבון משכנתא ואפילו מחשבון משוכלל יותר לבניית תמהילי משכנתא שמציעים חלק מן היועצים. אבל שירות ייעוץ דיגיטלי כמעט ולא קיים. אמנם יש כמה יועצים בודדים שנותנים את הייעוץ בטלפון ובמייל ללא צורך בפגישות. אנו מאמינים שבהמשך עוד רבים יצעדו בעקבותיהם.

לסיכום, אנו צועדים לקראת עידן חדש בתחום המשכנתאות, עידן שבו עולם המשכנתאות סוף כל סוף הופך גם הוא לדיגיטלי מה שיהפוך את תהליך לקיחת משכנתא לדבר זמין וקל הרבה יותר. אך לבינתיים פני הדברים הם לא כך. כיום תהליך לקיחת המשכנתא הוא תהליך ארוך ומייגע רצוף בבירוקרטיה מרגיזה ויועץ משכנתאות עשוי בהחלט להפוך את התהליך כולו למשהו קל יותר ונעים. אז אם אתם עומדים לקחת משכנתא ואין לכם סבלנות להתמודד איתה לבד, הכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות המובילים בשוק של משכנתא שלי ובחרו את היועץ שהכי יתאים לכם.