הכל על יועץ משכנתאות פרטי

התקדמות העולם הביאה בכנפיה מושגים רבים וחדשים. ביניהם נכנסו אלינו גם בעלי מקצועות רבים ומגוונים.

אחד מהם הוא "יועץ המשכנתאות".

בשנים האחרונות, כשהבנקים הפכו למשוכללים הרבה יותר ואפשרויות המסלולים התרחבו מאוד, נוצר צורך גדול במישהו שידע להתנהל מול הבנקים ויעמוד לצד הלקוח. בזמן האחרון, המקצוע החדש, ייעוץ משכנתאות, צובר תאוצה והופך למוכר והכרחי ביותר. 

עם כל הצורך הגדול, יש גם חוסר הבנה ובלבול רב בנושא. אתם בוודאי שואלים את עצמכם מיהו יועץ משכנתאות טוב? איך יועץ המשכנתאות יכול לכם לעזור בכל ענייני המשכנתא? מהי העלות של ייעוץ משכנתאות? על אלו ועוד תקבלו תשובות בשורות הבאות. 

יועץ משכנתאות, מי הוא?

מקצוע יעוץ משכנתאות הוא לא מקצוע מוכר על ידי המדינה. לא צריך תעודה, הסמכה או משהו כזה בשביל לעסוק במקצוע. למעשה כל אחד יכול לקום ולהגיד שהוא יועץ משכנתאות. השאלה היא רק אם באמת הוא מביא לכם תועלת. לכן, לפני שאתם בוחרים יועץ אתם צריכים לבדוק בעצמכם עד כמה הוא מקצועי. יועץ משכנתאות מקצועי אמור להיות בקי בכל החוקים והרגולציה, המסלולים והתמהילים. הוא צריך לדעת להבחין בין ריביות שונות ולהתאים אותם ללקוח, להכיר בחשיבות של התכנון המוקדם של המשכנתא ובהתאמה מושלמת של תמהיל ללקוח. בשורה תחתונה, יועץ מקצועי אמור להוציא עבורכם את המשכנתא הטובה והמתאימה ביותר עבורכם שתביא אתכם להצלחה.

מה הם התפקידים של יועץ משכנתאות?

במשפט אחד: התפקיד של יועץ משכנתאות הוא לדאוג ללקוח למשכנתא טובה שתתאים לצרכים וליכולות שלו. אלא שהמשפט הזה כולל בתוכו הרבה מאד חלקים שהם בעצם השירותים שתקבלו מהיועץ.

  1. היועץ יבדוק את היכולת הכלכלית שלכם ויוודא שאתם אכן מסוגלים מבחינה כלכלית לבצע את העסקה. יש עסקאות שנראות טובות ורווחיות אך ברמה האישית הן עלולות להכניס אתכם לבוץ כלכלי שקשה לדעת איך תצאו ממנו. היועץ לא יחליט בשבילכם אם לבצע את העסקה או לא. אך, הוא יציב לפניכם את כל הנתונים הסיכונים והסיכויים כפי שהוא רואה בעין מקצועית. היועץ ימפה את כל הנתונים שלכם, ההכנסות וההוצאות – גם בעתיד. הוא יציב לפניכם תמונת מצב ברורה המשקפת את כל ההשלכות שעלולות להיווצר בחייכם עקב ביצוע העסקה.

     

  2.  אפשר לומר שהתפקיד המשמעותי ביותר של יועץ משכנתא שבו הוא נבחן, זה בניית תמהיל משכנתא הממצה רווחים ומותאמת ללקוח באופן מושלם. ישנן אין סוף אפשרויות לבניית תמהיל משכנתא. התפקיד של היועץ הוא להרכיב מתוך האפשרויות הרבות את התמהיל שיתאים ביותר ללקוח ויהיה לו החסכוני ביותר.

     

  3. יועץ משכנתאות אמור לנהל משא ומתן עם הבנקים על מנת להגיע לתנאים טובים ומשופרים. יועץ משכנתאות מנוסה שמכיר את השוק ואת התנאים יעשה זאת בצורה נכונה. הוא ידע למתוח את החבל עד כמה שאפשר ולהוציא את המחירים הנמוכים ביותר בשבילכם.

     

  4. בנוסף לכל השירותים שנותן יועץ משכנתאות, הוא אמור לפני הכל ואחרי הכל, להעניק לכם ליווי מלא על כל תיק המשכנתא גם בתקופה שלאחר סגירת העסקה. היועץ אמור לפתור לכם בעיות, להגיש בקשות, להשיג הון עצמי, לעזור לכם להשלים טופס טיולים וכל מה שקשור לתהליך המשכנתא. בשוק המשכנתאות כל הזמן מתרחשים שעלולים להשפיע על המשכנתא שלכם. יועץ המשכנתאות הפרטי שלכם לא אמור להשאיר אתכם עם פה פתוח. אם יש לכם בעיה עם המשכנתא, היועץ יהיה שם בשבילכם ויסייע לכם בכל הדרוש.

פירטנו לכם את התפקידים של יועץ המשכנתאות שתבינו לשם מה אתם לוקחים יועץ ותוכלו לקבל את כל השירות. אנו ממליצים לכם לברר היטב על יועץ לפני שאתם אכן לוקחים אותו. בדקו שהוא אכן מספק במקצועיות, ביעילות ובזמינות את כל השירותים שקראתם עליהם. 

 

לסיכום, כל אחד יכול להכריז על עצמו כעל יועץ משכנתאות. אך לא כל אחד יכול באמת לייעץ ולתת שירות טוב ללקוח. לכן, לפני שאתם פונים ליועץ משכנתאות בררו היטב אם היועץ הזה הוא אכן מקצועי ואמין המביא לתוצאות טובות. אם אתם רוצים לחסוך זמן ולהיות בטוחים שאתם בידיים טובות, הכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של "משכנתא שלי" ובחרו לעצמכם יועץ משכנתאות טוב, מומחה ובעל ניסיון המוכר על ידי איגוד יועצי המשכנתאות בישראל.