חדשה חמה! החל מהיום לא תוכלו לשעבד נכס כדי לקנות דירה להשקעה!

כתבנו כבר בעבר שבנק ישראל מעוניין להוציא הנחיה האוסרת על הבנקים לתת הלוואה למטרת הון עצמי נגד שיעבוד נכס. אז זהו זה לא נשאר בגדר הצעה וגם לא בגדר הנחיה אלא הפך לחוק של ממש. אתמול ב 6 לאוקטובר 2021 מהרגע להרגע העבירו תיקון לחוק 329 וההנחיה שמדברים עליה שבועות הפכה לעובדה קיימת. תם עידן הלוואות מהבנק למשקיעים!

ועכשיו לפרטים…

הורים יוכלו למשכן את דירתם כדי לסייע לילדים.

בשבועות האחרונים התעורר פולמוס רציני סביב הנושא. אז זהו אלה שחוקקו את החוק היו חכמים מספיק כדי לתת את האופציה הזאת. רק מה מישכון דירה בעבור צד ג' מתאפשר רק במקרים של קרבה ראשונה. פעם גם חבר היה רשאי לשעבד את הדירה שלו בשביל חבר אחר. כלומר זוגות יוכלו לבקש מההורים לשעבד את הדירה שלהם כדי שהם יוכלו לקבל הלוואה להון עצמי. שימו לב, לא רק הורים יוכלו למשכן את הדירה עבור ילדיהם אלא כל קרוב משפחה מדרגה ראשונה כמו בן להורים, אחים וכו'.

ומה עם משפרי הדיור?

משפרי דיור כמו שדובר קודם יוכלו לקבל הלוואת בלון שתשמש להון עצמי. התאחדות יועצי המשכנתאות הצליחה להגיע לסכום משמעותי של 50% מאחת מהדירות לצורך ההון העצמי. כמובן שכדי לקבל את ההלוואה הזו צריך לחתום כי הוא ימכור את דירה תוך שנתיים ויפרע את ההלוואה. 

עדיין הם יוצאים מופסדים מהעניין כי הלוואת הון עצמי כנגד שיעבוד נכס היא הרבה יותר נוחה וזולה.

המשקיעים פונים לגורמים חיצוניים

ומה עם המשקיעים, סגרו את כל הפינות כך שבמערכת הבנקאית הם כבר לא יוכלו להשיג הון עצמי אך יש תחליפים. היזמים פרצו כבר מזמן את המסגרת ונכנסו לעולם המימון החוץ בנקאי. זה ידוע שיש היום בשוק מלא כסף בתחום הנדל"ן ואם אתם רוצים לגדול, אין ספור גופי מימון חוץ בנקאי ישמחו לתת לכם הלוואה להון עצמי כנגד שיעבוד נכס. כמובן שיש יותר סיכונים והריביות יהיו יותר יקרות אך בדרך כלל זה רווחי. אם אתם רוצים להגדיל הון ויש לכם דירה אחת ללא משכנתא אתם עשויים להפוך לאחד המשקיעים הגדולים. כמובן שצריך לדעת איך לפזר סיכונים לאילו גופים לפנות ואיך לשלב את זה עם המשכנתא אך בשביל להצליח צריך לעבוד. יועץ משכנתאות שמכיר את העולם של ההלוואות יוכל לעזור לכם לבנות מערך של הלוואות נוחות וזולות תוך פיזור סיכונים בצורה בטוחה. 

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי ובחרו את אחד היועצים המובילים בשוק!