יש הוצאות נלוות למשכנתא! תשמרו כסף בצד!

לפני שרוכשים דירה, מתכננים את ההון העצמי. רגע לפני שאתם עומדים לרכוש דירה ומתכננים סכום של הון עצמי שימו כמה עשרות אלפי שקלים נוספים. 

לקנות דירה עולה כסף, והרבה. לא רק הנכס עצמו אלא גם כל מה שמסביב. את הכסף להוצאות הנלוות לא תוכלו להוציא כמשכנתא מהבנק, אולי כהלוואה לכל מטרה. 

אם יש לכם הון עצמי מדויק אתם צריכים לעשות חושבים ולפנות ליועץ משכנתא.

אז כדי שתהיו בעניינים נפרט כעת את ההוצאות הנלוות למשכנתא. כעת נפרט רק את ההוצאות הבסיסיות אך יש עוד הוצאות כמו שיפוצים, ריהוט וכו' שאתם צריכים לקחת בחשבון.

ההוצאות הנלוות למשכנתא

  • עמלת פתיחת תיק משכנתא- בכל בנק ידרשו ממכם לשלם עמלה על עצם העניין שעושים לכם משכנתא. העמלה היא יחסית גבוהה, אך בדרך כלל הבנקים מאשרים הנחה. ברשמי גובה העמלה הוא 0.25% ממחיר דירה, עשו חשבון כמה זה יוצא. אם לא תבקשו הנחה, הבנק לא יתן לכם את אותה ואם תבקשו רוב הסיכויים שתקבלו. בקשו את ההנחה. כאן זה לא המקום להתבייש ולחוש חוסר נעימות. מדובר בסכום משמעותי של כמה אלפי שקלים.
  • תשלום לשמאי- הבנק יבקש ממכם לקחת שמאי שיעריך את ערך דירה כך שהבנק ידע לחשב אחוזי מימון. השמאי יגבה ממכם בערך 1,000 ש"ח על השירות. היינו ממליצים לבצע שמאות מוקדמת כך שלא תתקלו בבעיות. 
  • רכישת פוליסות ביטוח- הבנק לא יתן לכם משכנתא אם אין לכם ביטוח חיים וביטוח מבנה. האמת שמדובר בתשלומים חודשיים כך שזה לא קריטי לאותה שניה. אך בהחלט צריך לראות איך מסתדרים עם ההוצאה הזו יחד עם תשלומי המשכנתא.
  • עורך דין- כאשר אתם חותמים חוזה עם בעל הנכס ברכישת הדירה אתם צריכים לעשות זאת בנוכחות עורך דין. בנוסף יש עוד כמה נושאים שכדאי מאוד שעורך דין יבדוק בשבילכם. וכמובן גם העורך דין יגבה את שלו.
  • דמי תיווך- כנראה שבתהליך רכישת דירה תעזרו בשירותי תיווך. אמנם אפשר לפעמים למצוא דירות ללא תיווך אך לא היינו ממליצים לרכוש דירה ללא מתווך שיבדוק עבורכם את כל הפרטים הרלוונטיים. הסכום שתשלמו למתווך הוא סכום גבוה במיוחד, 2% ממחיר דירה מדובר בכמה עשרות אלפי שקלים.
  • הצמדת הערת אזהרה לנכס- כדי לקבל את המשכנתא, הבנק ידרוש להצמיד לנכס הערת אזהרה האומרת שהנכס משועבד לבנק ואם לא תעמדו בתשלומי המשכנתא הבנק יעקל לכם את הנכס. חוץ מזה מומלץ מאוד להצמיד הערת אזהרה נוספת שאומרת שהנכס שייך לכם בזמן שעדיין לא העברתם אותו על שמכם בטאבו. הצמדת הערת אזהרה גם היא עולה כמה מאות שקלים.
  • מס רכישה- אם זו לא הדירה הראשונה שאתם רוכשים תצטרכו לשלם מס רכישה. האמת שתמיד צריך לשלם מס רכישה אך בדירה ראשונה הסכום הוא זעום ולא מורגש. אך אם זו דירה להשקעה תצטרכו להביא מס רציני של כמה אלפי שקלים, 5% מערך הדירה.
  • ייעוץ משכנתא- היום אתם יודעים שלא לוקחים משכנתא בלי יועץ משכנתאות! ההפרשים של משכנתא עם יועץ משכנתאות וללא הם עצומים. יועץ משכנתאות עשוי להוזיל לכם כמה מאות שקלים ואפילו אלפים מהתשלום החודשי, לקצר לכם את תקופת המשכנתא ולהוזיל לכם את המשכנתא במאות אלפי שקלים. ותוסיפו את הליווי לאורך כל הדרך. אם אתם לוקחים יועץ משכנתאות אתם יכולים להוריד מעצמכם את כל העול של לקיחת המשכנתא.
    אך ייעוץ משכנתאות עולה כסף וזה גם הוצאות נלוות למשכנתא. עלות ייעוץ משכנתא היא בין 6,000 ל 15,000 ש"ח במקרים מורכבים. בדרך כלל רוב האנשים נשארים במחיר הבסיסי וסביר להניח שהמקרה שלכם לא עד כדי כך מורכב ולא תגיעו לסכומים הגבוהים. 

ייעוץ משכנתא זו הוצאה שמחזירה את עצמה בגדול כך ששווה לכם לשלם. 

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי ובחרו את אחד מן היועצים הטובים בשוק!