יש לכם שטח שיכול להפוך למרתף? המרתף שלכם בנוי? אתם יכולים להרוויח הרבה כסף!

גם אם בעבר מרתף לא היה נראה משהו שאפשר להשתמש בו אז כדאי שתכירו את התופעה החדשה. מצוקת הדיור הביאה לכך שמגורים באים בחשבון בכל מקום. כן גם במרתף אך בתנאי שהוא לא יהיה טחוב ואפלולי…

 

מרתף הוא שטח עם פוטנציאל גבוה מאוד. בהשקעה כספית ניתן להפוך אותו כשיר למגורים ואפילו נעימים, משרד, קליניקה חדרי אירוח ועוד היד נטויה. יש זוגות צעירים וכן יחידים שרואים בהשכרת מרתף למגורים פתרון נוח לדיור במחיר זול יחסית. אז אם יש לכם מרתף תדעו שיש לכם נכס.

כמה תצטרכו לשלם כדי להפוך את המרתף למיועד למגורים?

אתם מבינים לבד שלא תוכלו להשכיר לאנשים את המרתף כמו שהוא חשוך, טחוב ואפלולי. כדי להשכיר מרתף צריך להשקיע אינסטלציה, חשמל, תשתיות, ריצוף, ריהוט, תאורה ועוד. 

 

הסכום שתצטרכו להשקיע בשביל להפוך את המרתף לדירה ראויה למגורים הוא בסביבות 100,000-150,000 ש"ח. אבל זו השקעה שמחזירה את עצמה מאוד מהר. הרווח מהשכרת מרתף. הוא בין 1,500 ל 4,500 ש"ח בחודש. תלוי כמובן בגודל המרתף, במיקום שלו ועוד כמה נתונים. הרווחים הללו הם אחרי ניכוי של מים, חשמל וארנונה.

רגע, האם בכלל מותר להשכיר מרתף?

כן אבל זאת בתנאי שהמרתף רשום בצורה חוקית ויש היתר להשתמש בו למגורים. אם לא זה יהיה בעייתי. הפיצול של המרתף דורש היתר בניה וכן חובה לדווח על הכנסות אם הוא מכניס לכם יותר מ 5,070 ש"ח בחודש. אם אין לכם אישור להשתמש במרתף למגורים תוכלו להשכיר אותו למשרדים וחנויות.

 

אם אתם בשלב בניית הבית אנו ממליצים לכם כבר עכשיו לבנות מעטפת למרתף גם אם לא תשתמשו בו כעת. לחפור בשלבים מאוחרים יותר מרתף זה כבר סיפור ממש מסובך. 

תכל'ס איך הופכים מרתף למקור הכנסה?

דבר ראשון אתם צריכים להגדיר את השימוש, מגורים, משרד, חנות וכו'. בהתאם לזה תבנו את הקירות הפנימיים שלו. חשוב לדאוג לכך שהמרתף יהיה מספיק אוורירי ונעים לשהייה. ההמלצה היא שהקירות הפנימיים יהיו פריקים כך תוכלו מאוד בקלות לשנות את המבנה של המרתף לייעוד אחר. 

 

אם זה תלוי בכם מקמו את המרתף בצד דרום כך יכנס יותר אור שמש והמרתף לא יהיו כל כך אפלולי. ועד בקש למיקום של המרתף חשוב שהכניסה אליו תהיה נגישה ולא יצטרכו לעבור את כל הבית שלכם בשביל להגיע אליו. אם יש אפשרות לעשות לו אפילו כניסה נפרדת זה כמובן עדיף. 

מעוניינים להשכיר את המרתף שלכם?

נשמע לכם לא רע לקבל הכנסה מכובדת מידי חודש. לא יודעים מאיפה לגייס את הכסף כדי להשקיע?  המומחים שלנו יעזרו לכם בכל סוגיית המימון, וישיגו לכם הלוואה שתוכלו לעמוד בה עם ריביות אפסיות.

 

נסו אותנו!