כל מה שרציתם לדעת על משכנתא קבוצתית!

בדור שבו משכנתא היא דבר כל כך נפוץ, כמין תנאי סף לקנית בית התרבו לוקחי המשכנתאות. כל אחד מחפש את הדרך להשיג את המשכנתא הכי זולה והכי משתלמת עם התנאים הכי נוחים. מדברים על זה הרבה… 

 

מכאן הגיע הרעיון של משכנתא קבוצתית או בשמה הנוסף קבוצת רכישה למשכנתא. מדובר בקבוצה של אנשים שמתאגדת יחד לקחת משכנתא ובכך מוזילה ריביות. מכירים את המושג כוח קניה? על הבסיס הזה עובדת משכנתא קבוצתית. יש כאן מוצר ושמו משכנתא. נקנה אותו יחד באותו בנק ונקבל ריביות זולות ותנאים נוחים. חשוב להבין שלחברי הקבוצה יש כוח רב, הבנק עומד מול קבוצה של לקוחות ולא רק לקוח אחד ולכן שווה לו להילחם על העסקה הזו. אך למשכנתא קבוצתית אין רק מעלות, יש גם חסרונות.

 

בפוסט הבא נדבר על החסרונות והמעלות של משכנתא קבוצתית.

מה טוב במשכנתא קבוצתית?

לקבוצה יש כוח. ברגע שמגיעים קבוצה של אנשים לבנק מסוים הבנק שמח לבוא לקראתם. הוא רוצה שהם יקחו משכנתא דווקא אצלו ולכן פעמים רבות במשכנתא קבוצתית הריביות זולות באופן מיוחד שלא תראו בשום מקום. מלבד החיסכון העצום, לבנקים שווה להשקיע במשכנתא קבוצתית, בטיפול של פעם אחת הם מרוויחים כמה וכמה לקוחות. לכן קבוצת רכישה של משכנתא תקבל מהבנק יחס מועדף, שירות V.I.P ועוד.

הבירוקרטיה במשכנתא קבוצתית גם היא תהיה קלה יותר ודמי הטיפול התחלקו בין כולם.

למה אחוז ההלוואות שניתנו בשיעורי מימון גבוה עלה?

משכנתא קבוצתית נשמעת מאוד אטרקטיבית אך למעשה יש בה כמה חסרונות. החיסרון העיקרי של משכנתא קבוצתית שמדובר במשכנתא אחידה לכל חברי הקבוצה. לכל אחד יש צרכים שונים וחברי הקבוצה נאלצים להתגמש. הבנק נותן אותה משכנתא בדיוק לכולם. אחד הדברים החשובים במשכנתא הוא להתאים אותה לצרכים של הלקוח מה שקשה מאוד לעשות במשכנתא קבוצתית.

בשורה תחתונה, האם זה כדאי?

לא ממש, אמנם מדובר בכוח של קבוצה שעשוי להוזיל מאוד את המשכנתא אך מצד שני משלמים על זה מחירים. כל חברי הקבוצה צריכים להיות כבולים לאותה משכנתא בדיוק על אף שלכל אחד יש תנאים אחרים. לכל אחד מחברי הקבוצה נתונים פיננסיים הבנק לא יתחשב באדם בעל הנתונים הכי טובים אלא יעשה משהו באמצע. משכנתא זה דבר שצריך להיות מותאם אישית ללקוח לא הגיוני לקחת יחד עם אנשים אחרים. ובקשר למחיר הזול יותר יש עוד דרכים להשיג משכנתא זולה ואטרקטיבית ליועץ משכנתא מקצועי יש הרבה דרכי פעולה. הוא יוכל להוזיל לכם ריביות בלי להכניס אתכם לתבנית של קבוצה שלמה. לקחת משכנתא קבוצתית זה לקנות מוצר זול אך לשלם כפול כי אם המשכנתא לא מותאמת אליכם באופן אישי אתם עלולים לשלם על זה מחיר כבד.