לוקחים משכנתא? האם כדאי לפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה או קצרה?

היום משכנתא זו מילה נרדפת לרכישת דירה. אין כמעט כאלו שקונים דירה בלי משכנתא. השאלה היא מה עדיף, לגמור את המשכנתא בזבנג וגמרנו או לסחוב אותה כמה שיותר. טוב, אז על פניו עדיף לקחת את המשכנתא לתקופה כמה שיותר קצרה אך זה לא תמיד ממש מדויק. בפוסט הבא נבין לכמה זמן כדאי לכם לפרוס את המשכנתא? ואיך מתחשבים בנתונים האישיים שלכם.

איך הריביות מושפעות מתקופת החזר המשכנתא?

ככל שאתם משלמים משכנתא יותר שנים, הריביות תהיינה יקרות יותר. כלומר, אם יש לכם אפשרות לפרוס את המשכנתא על מעט שנים, תמיד זה יהיה עדיף. אך מצד שני יש כל מיני גורמים נוספים שעשויים להשפיע על מחיר הריבית. כמו יכולת החזר נמוכה מידי או סיכונים מוגברים. לכן, לא מחייב שבשטח עם כל המרכיבים של המשכנתא משכנתא לתקופה קצרה יותר תהיה זולה יותר.

על מה חשוב במיוחד לשים דגש כאשר בוחרים את תקופת המשכנתא?

הכי חשוב שהמשכנתא תהיה מותאמת ליכולות ולצרכים שלכם. אין עניין לשלם 7,000 ש"ח בחודש כדי לסיים עם המשכנתא תוך 15 שנים. אם אין לכם מאיפה לשלם את הסכום הזה לא יעזור לכם שזה יהיה פחות זמן. אתם צריכים להתחייב על סכום ריאלי שתוכלו לעמוד בו ויתאים ליכולות שלכם. אין עניין להתחייב על הסכום הכי גדול שאפשר כדי לשלם מהר את המשכנתא. לפעמים חכם יותר לסחוב את המשכנתא יותר שנים ושהיא פחות תכביד עליכם. 

 

עוד דבר שחשוב לשים לב אליו הוא פיצול תקופת המשכנתא. ניתן לקחת חלק מהסכום לתקופה קצרה יותר וכך בשנים הבאות תשלמו סכום נמוך יותר למשכנתא. חשוב שתזכרו ככל שהמשכנתא תהיה מותאמת אליכם באופן אישי כך המשכנתא תצא זולה יותר ומוצלחת יותר. 

מה עדיף לקחת משכנתא נמוכה ולמרוח על 30 שנה או להתפטר ממנה תוך 5 שנים?

אין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת כל אחד תלוי לפי הצרכים שלו. מה שברור זה שעדיף להתפטר כמה שיותר מהר מהמשכנתא השאלה על חשבון מה. אין שום עניין לגמור מהר את המשכנתא ובשנים שהיא קיימת להיקרע. אתם צריכים לקחת עליהם תשלומים הגיוניים שיאפשרו לכם לנהל את החיים בצורה הגיונית ולא במרדף מסחרר אחרי המשכנתא. מצד שני אין עניין גם למרוח את המשכנתא על 30 שנה ולהחזיר כל חודש 100 ש"ח. ההמלצה היא לשלם סכום הגיוני שאתם מסוגלים לעמוד בו לא מידי גדול אך גם לא מידי קטן. ניתן להשתמש ביחס ההחזר שזה 33% מההכנסה הפנויה. בדרך כלל הסכום הזה הגיוני מאוד ואפשר לעמוד בו והוא גם לא מידי קטן.

 

ושוב פעם, אין שום דבר מוחלט כל לקוח לפי תנאי החיים שלו והמשכנתא שלו. 

 

פנו עכשיו ליועץ משכנתא שיתאים לכם משכנתא מושלמת!