לוקחים משכנתא? כל מה שצריך כדי לקבל משכנתא!

אם אתם מתכוונים לקחת משכנתא וזו פעם ראשונה שלכם, אתם בודאי לא יודעים מה זה אומר. אך לפני שאתם ניגשים אתם צריכים להבין שיש כמה דברים שצריך שיהיה לכם אותם כדי לקבל משכנתא. יש כל מיני דרכים להתכונן למשכנתא. אבל בפוסט הנוכחי נדבר על 2 תנאי הסף הם מה שצריך כדי לקבל משכנתא. הון עצמי ומצב כלכלי תקין.

הון עצמי למשכנתא - מה זה בכלל?

דבר ראשון חשוב שתבינו שמשכנתא זו הלוואה לצורך רכישת דירה. הבנק מוכן לתת לכם הלוואה גדולה במיוחד שתסייע לכם לרכוש את דירה ואתם בתמורה תשעבדו את הנכס שלכם לבנק. ההלוואה שהבנק יתן לא תיתן לכם אתם הפתרון המלא. כי הבנק לעולם לא יתן לכם את הסכום המלא. יש אחוזי מימון קבועים מראש לכל מקרה של משכנתא. את שאר הסכום תצטרכו להשלים בעצמכם וזה מה שנקרא ההון העצמי. כלומר אם זו משכנתא ראשונה שלכם הבנק יתן לכם הכי הרבה 75% מימון משכנתא שזה אגב אחוז המימון הגבוה ביותר למשכנתא למעט מקרים חריגים. נניח שהדירה שלכם עולה מיליון, הבנק יממן לכם 75% ממנה ויתן לכם בהלוואה 750,000 ש"ח. אך כדי להשלים למחיר המלא של דירה תאלצו להוסיף 250,000 ש"ח מהונכם הפרטי. זה בעצם מה שהבנק רוצה וזה מה שנקרא הון עצמי. 

הון עצמי בשווי של 25% משווי / מחיר הדירה (הגבוה מביניהם) הוא תנאי בסיס למשכנתא. ללא הון עצמי מספק לא תוכלו לקבל משכנתא מאף מקום.

למה צריך מצב כלכלי תקין ונורמלי לקבלת משכנתא?

כדי לקבל משכנתא אתם צריכים גם שהמצב הכלכלי שלכם יהיה תקין ונורמלי. אתם לא אמורים להיות עשירים. אבל הבנק כן ירצה לראות שיש לכם מהיכן לשלם את המשכנתא. שיש הכנסות חודשיות מסודרות וכן שההתנהלות היומיומית שלכם תקינה. אם הבנק יגלה שיקים שחזרו, חריגות אשראי ועיקולים, הוא לא ירצה לתת לכם משכנתא. כי על פי מצב חשבון הבנק הוא יסיק שלא בטוח בכלל שתעמדו בתשלומי המשכנתא בכבוד. אם התחום הזה קצת בעייתי עבורכם, היינו ממליצים לכם לפנות למומחים של המפתח לכלכלת משפחה שיעזרו לכם לסדר את המצב הכלכלי שלכם ורק אחר כך תוכלו להגיש בקשה למשכנתא.

הון עצמי ומצב כלכלי תקין, זה מה שצריך כדי לקבל משכנתא?

בגדול כן. אלו תנאי הסף וזה מה שצריך כדי לקבל משכנתא. אבל יש עוד כמה דברים שצריך שיהיה אם אתם רוצים לקבל משכנתא טובה. מה שכתבנו היום בפוסט הוא הבסיס שבלעדיו אתם לא תוכלו לקבל משכנתא. אך כדי שהמשכנתא תהיה טובה מספיק תצטרכו לנקוט בעוד כמה פעולות עליהם נכתוב בפוסט הבא. 

ובינתיים תיישמו את ההמלצה הכי פשוטה שלנו. פנו לאחד מיועצי המשכנתא של משכנתא שלי עוד היום!