לוקחים משכנתא עבור קניית דירה בפרויקט פינוי בינוי?

מעוניינים לקנות דירה בפרויקט פינוי בינוי? נתקלים בקשיים בעת לקיחת המשכנתא? משכנתא לפינוי בינוי. כל המידע בכתבה הבאה.

פרויקט פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי הוא חלק ממיזם התחדשות עירונית אשר במהלכו מפנים שכונה מדיירים ומקימים במקום שכונה חדשה. הדיירים מפונים מדירתם ומקבלים במהלך כל התקופה דמי שכירות. כאשר מסתיים הפרויקט מקבלים כל הדיירים דירה חדשה בפרויקט.

איך היזם מממן את הפרויקט?

חלק מן המימון מגיע מן הבנק שמלווה את הפרויקט וחלק מן המימון מגיע מאנשים פרטיים שרוכשים דירות על הנייר בפרויקט. האנשים הפרטיים הללו לוקחים משכנתא מהבנק כך יוצא שרוב המימון של הפרויקט מגיע מן הבנקים. הבעיה היא שלקיחת משכנתא לפרויקט פינוי בינו היא מורכבת מאד.

למה מורכב לקבל משכנתא עבור קניית דירה בפרויקט פינוי בינוי?

הקושי בלקיחת משכנתא עבור דירה הנקנית בפרויקט פינוי בינוי נובע מכמה סיבות. הסיבה העיקרית היא שהקרקע בעצם ממושכנת פעמיים בו זמנית, פעם אחת לבנק המלווה ופעם נוספת לבנק שהעניק משכנתא לקונים. הבנק שמלווה את הפרויקט שם הערות אזהרה על כל הדירות בפרויקט. וכידוע הבנק לא נותן משכנתא לדירה שיש עליה הערת אזהרה. סיבה נוספת היא שהבנק לא מעוניין לסכן את הכסף שלו. כל קניה של דירה על הנייר יש בה משהו מסוכן ולכן לא קל להוציא משכנתא בפרויקט פינוי בינוי על אחת כמה וכמה. פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט שכמעט לא יצא לפועל בשטח. מדובר בתהליך שלוקח הרבה זמן. לכן הבנקים חשים שיש להם כאן איום רציני ומעדיפים לא לתת כלל משכנתאות שכאלו . 

איך בכל אופן ניתן לקחת משכנתא בפרויקט פינוי בינוי?

בשביל לקחת משכנתא לפרויקט פינוי בינוי יש צורך במספר תהליכים מבריקים, מקצועיים ומדויקים שיאפשרו את המשכנתא. בן אדם פרטי לא יכול לקחת לבדו משכנתא כזו, הוא חייב לקחת יועץ משכנתאות שמבין בנדלן. המכשול הראשון הוא הערת אזהרה. הפתרון הפשוט הוא לקחת את המשכנתא דרך הבנק המלווה כך הוא שולט במצב ושתי הערות האזהרה שייכות לו. ואם ממילא הוא זה שמלווה את הפרויקט אז הוא גם מאמין בו ולא חושש מן הסיכונים הטמונים בפרויקט. מה שחשוב ביותר במשכנתא לפרויקט פינוי בינוי הוא יועץ משכנתאות טוב. בכל משכנתא, יועץ טוב הכרחי להצלחה ולתנאים טובים. אך במשכנתא לפינוי בינוי יועץ משכנתא הוא הכרחי בשביל שתוכלו לקחת בכלל משכנתא.

למה צריך לשים לב כאשר בוחרים יועץ משכנתאות עבור משכנתא בפינוי בינוי?

דבר ראשון חשוב שהיועץ יבין בנדלן. לא כל מי שהוא יועץ משכנתאות מבין גם בנדלן. חשוב לבדוק שהוא כבר ביצע משכנתאות לפינוי בינוי והוא מנוסה בתחום. ליועץ צריך להיות גם כושר מיקוח ותקשורת טובה. חוץ מזה הוא צריך את כל הכישורים הנדרשים מכל יועץ משכנתאות כמי בניית תמהיל מותאם ועוד. היכנסו עכשיו לעמוד יועצי משכנתאות של משכנתא שלי ובחרו את אחד מיועצי המשכנתאות המומלצים.