מסורבי משכנתא? לא לצמיתות

רוצים לקחת משכנתא? הגשתם בקשה וקיבלתם סירוב מהבנק? הכתבה הזו מיועדת עבורכם.

מסורבי משכנתא, אל תתייאשו, יש  לנו פתרון עבורכם. אחד מכל עשרה ישראלים שמגישים בקשה לקבלת משכנתא מקבלים סירוב מהבנק, רובם מתייאשים מיד וזונחים את החלום. חבל, כי ברוב המקרים ניתן לפתור את הבעיה ולקבל משכנתא מן הבנק.

כדי לפתור את הבעיה שמונעת ממכם לקבל משכנתא, אתם צריכים לדעת דבר ראשון מה הוא המוקש שגרם לכם לסירוב.

מה הן הסיבות שבעטיין מקבלים סירוב  משכנתא?

למעשה, אפשר לחלק את מסורבי המשכנתא לשתי קבוצות שונות על פי סיבת הסירוב.

בקבוצה הראשונה כלולים המקרים הפחות חמורים, בהם סירוב המשכנתא נובע מהחלטה של הבנק על רקע בעיות פשוטות שניתן לפתור אותם כמו: יכולת החזר נמוכה, הון עצמי נמוך. ויש גם מקרים מורכבים יותר כגון: התנהלות לא תקינה מול הבנק, חריגות ממסגרת אשראי, דירוג אשראי שלילי ועוד. 

את כל הדברים האלו יועץ משכנתאות מומחה יוכל להחליק לכם, פעמים זה ייקח זמן, ידרוש מכם מאמץ, אך בסופו של דבר המאמץ יפנה לכם את הדרך לקבלת המשכנתא הנכספת.

על הקבוצה השנייה נמנים מקרים חמורים יותר כמו פושטי רגל, מעוקלים, מוגבלים חמורים ועוד. במקרים האלו הבנק לא ידון אפילו בבקשה.

בדרך כלל, מסורבי משכנתא מהסיבות הנ"ל זקוקים למשכנתא תמורת שיעבוד נכס שלהם כדי שיוכלו להשתקם כלכלית ולא לצורך רכישת דירה. הפתרון למקרים אלו הוא הלוואות מגופים חוץ בנקאים. אך צריך לעשות זאת בצורה חכמה, כדי שהתוצאה לא תגרום ללווה לדשדש עוד יותר בבוץ הכלכלי שלו בעקבות הריביות הגבוהות של החברות החוץ בנקאיות. אנו ממליצים לכם במקרה של סירוב משכנתא מסיבות חמורות לפנות ליועצים שיעזרו לכם לצאת מהבוץ הכלכלי אליו נכנסתם.

מה תעשו במקרה שקיבלתם סירוב משכנתא?

אנו ממליצים לכם כצעד ראשון, לפנות ליועץ משכנתאות מומחה ובעל ניסיון.

בשלב הראשון היועץ יבדוק יחד איתכם מדוע קיבלתם סירוב. 

אם הסיבה לקבלת הסירוב נמנית על הקטגוריה הראשונה, היועץ יתאים את התנאים שלכם לתנאי הבנק. כלומר, אם הסיבה היא יכולת החזר נמוכה, היועץ יבדוק יחד איתכם איך אפשר להגדיל את יכולת ההחזר שלכם; אם ההון העצמי שלכם נמוך מדי היועץ יחפש דרכים להגדיל אותו; במקרה של התנהלות לא תקינה היועץ יבנה יחד אתכם תוכנית כלכלית שתאזן את הנתונים הבנקאים שלכם, כך שתוך תקופה ההנהלות שלכם מול הבנק תהפוך לתקינה; היועץ גם יוכל למחוק דירוגים שליליים מדו"ח האשראי שלכם ועוד. 

בשורה תחתונה, היועץ יבטל את הסיבה שבגינה הבנק סרב למשכנתא.

לאחר שהמוקש נוטרל מהדרך, היועץ יעזור לכם להגיש בקשה חוזרת לבנק לקבלת משכנתא. אם עבדתם בצורה נכונה בהכוונת יועץ טוב, הפעם הבנק לא יסרב. 

אם אתם מסורבי משכנתא מהקטגוריה השנייה והמשכנתא סורבה בגין מצב כלכלי חמור. היועץ יפנה לנתיב שונה לחלוטין. הוא לא יפנה שוב לבנק, אלא לקרנות מימון וגופים חוץ בנקאיים. היועץ יבנה יחד אתכם תוכנית כלכלית שתאפשר לכם להחזיר את ההלוואה בלי להסתבך כלכלית. לאחר מכן הוא יפנה לגוף מימון עם התוכנית שבניתם וישיג לכם הלוואה שתעזור לכם לשפר את המצב הכלכלי שלכם.

לסיכום:

הפתרון לסירוב משכנתא הוא בראש ובראשונה פניה ליועץ משכנתאות מומחה שמבין את הצרכים והמניעים שלכם, יועץ שאתם יכולים לסמוך עליו. מעתה ואילך היועץ ייקח את המושכות לידיים שלו ויוביל אותכם בבטחה אל המטרה.

הצטרפו גם אתם להצלחה, ופנו עכשיו ליועץ משכנתאות שיביא אתכם אל היעד.