משכנתא- לא רק לנשואים!

אם עד היום חשבתם שאם אתם לא נשואים משכנתא וקניית דירה הינם נושאים שאינם קשורים אליכם, אנו עומדים לשבור לכם מיתוס. בניגוד למה שרבים חושבים, קניית דירה אינם נחלתם של זוגות נשואים בלבד. בשנים האחרונות החלו יותר ויותר אזרחים שאינם נשואים לקחת משכנתא ולרכוש דירות. מה שגרם לתהליך הזה הוא אולי ההשכלה הגבוהה הרווחת כיום יותר. אולי גיל הנישואין שהתאחר לאחרונה ואולי מה שגרם לכך הם דווקא הזדמנויות העסקיות שנקרו בפני רווקים שהחליטו שהם לא אמורים להפסיד בגלל שהם עדיין לא התחתנו. כך או כך, בשטח רואים את התוצאות. יותר ויותר דירות נמכרו לאחרונה לכאלו שאינם נשואים.

ועכשיו לחלק הפרקטי, איך עושים את זה?

האם באמת הבנקים מוכנים לתת משכנתא לכאלו שאינם נשואים?

הבנקים נותנים, אך זה יהיה קצת שונה. הלוואה לאדם יחיד כוללת בתוכה יותר סיכונים מאשר הלוואה לזוג. מטבע הדברים ללווה יחיד יהיו פחות אפשרויות כלכליות. לכן, הבנק ייתן  את ההלוואה, אך התנאים יהיו קצת יותר מחמירים. הלווה יידרש להביא יותר הון עצמי ועזרה מההורים ומסלול זכאות גם הם יקלו על הבנק לאשר את הלוואה. 

ומה בנוגע לנקודות זיכוי ומחיר למשתכן?

ברור שלא כל אחד יוכל להיכנס לקטגוריה הזו ולקבל את ההטבות, אך בקווים כלליים זה נראה כך.

אם אתם רווקים, גרושים או אלמנים מעל גיל 35 או שאתם מתחת גיל 35 אך אתם משלמים מזונות ואין ולא הייתה בבעלותכם דירה ואתם גם עונים לכל שאר הקריטריונים שקבע החוק, תוכלו לקבל הטבות ממשלתיות לצורך רכישת הדירה.

האם גובה הריביות ותנאי המשכנתא עלולים להיות מושפעים מכך שהלווה אינו נשוי?

כמו שכבר אמרנו, המצב המשפחתי עלול לסרבל את קבלת האישור מן הבנק. אך, ברגע שקיבלתם אישור הוא לא אמור להיות שיקול עבור הבנק בקביעת הריביות. מה שמשפיע באמת על התנאים ונתון לשיקול הבנקים הוא יחס ההחזר החודשי ואחוז המימון.

אלו נתונים יש להעביר על מנת לקבל אישור למשכנתא?

הנתונים שתצטרכו לתת בשלב הראשון הם מידע על הדירה שברצונכם לרכוש, מה שבעיקר חשוב הוא מחיר הדירה. תדרשו לדווח גם כמה הון עצמי יש לכם לצורך רכישת הדירה ומה הסכום החודשי של ההוצאות וההכנסות שלכם. בעזרת הנתונים הללו ירכיב לכם פקיד המשכנתאות בבנק תמהיל בסיסי לפיו הוא יוכל לזהות האם תהיו מסוגלים לעמוד בהחזרי המשכנתא.