משכנתא לקניית נכס ביהודה ושומרון

אם אתם חושבים לקנות נכס ביהודה ושומרון כדאי שתחשבו על הצעד הזה פעם נוספת. מלבד כל הפוליטיקות שקשורות בעניין, קניית נכס ביהודה ושומרון עלולה לייקר את המשכנתא שלכם. אך מנגד, מחירי הדירות ביהודה ושומרון נמוכים יותר מאשר באזורים אחרים כך שזה עשוי להיות משתלם. 

מתי כדאי לקנות נכס ביו"ש? איך מתגברים על הבירוקרטיה ועל המשכנתא היקרה? כדאי שיהיו לכם תשובות לשאלות הללו לפני שאתם עושים צעדים משמעותיים. 

בכתבה הבאה תמצאו תשובות.

למה משכנתא הניתנת עבור קניית נכסים ביהודה ושומרון מורכבת יותר?

אפשר לומר שכל זה מגיע מפוליטיקה. המדינה לא מעודדת לרכוש נכסים באזורים אלו. זה נכון, אך לא רק זו הסיבה. הסיבה העיקרית היא שהבנקים מתייחסים לדירות במקומות אלו כאל נכסים שטמון בהם סיכון גבוה. וכמו כל פעם שהבנק מרגיש שהוא מסתכן יותר מדי הוא מבטא זאת במחיר המשכנתא. 

בגדול, אפשר להתמודד עם זה. אם רק תדעו היכן טמונים המוקשים ותתיעצו עם יועץ משכנתאות טוב, תוכלו להתגבר על המכשולים ולשפר את תנאי המשכנתא.

מה שבעיקר חשוב שתבינו הוא שלקיחת משכנתא עבור נכס ביהודה ושומרון היא לא סיפור רגיל. מדובר במשהו אחר, הרבה יותר מורכב.

איך מתבטאים ההבדלים בין משכנתא רגילה למשכנתא לנכס ביו"ש?

באופן כללי המשכנתא תהיה יקרה יותר ובתנאים פחות טובים. הבנקים יעלו את המחיר בכל מרכיבי של המשכנתא. ההבדלים יתבטאו בעיקר בקטגוריות הבאות:

אחוזי מימון

אם במשכנתא רגילה הבנק נותן 75% מימון לבית ראשון.  במשכנתא עבור נכס ביו"ש הבנק לא יתן יותר מ-60% מימון. לכן, אם אתם מתכוונים לרכוש נכס ביו"ש הכינו הון עצמי גבוה יותר כך ש 60% מימון יספיקו לכם. יש גם בנקים שיסרבו בכלל לתת משכנתא לנכסים הממוקמים מעבר לקו הירוק.

ריביות ומסלולים

כמו בכל משכנתא, ניתן לשחק חופשי עם המסלולים. רק שכאן הבנק ייתן תמחור גבוה יותר. למשל, הבנק ייתן לכם פריים שזה מסלול זול, אך הוא יקח לכם פריים פלוס 1.5 בעוד בדרך כלל הוא נותן פריים מינוס חצי.

בירוקרטיה ורישום בטאבו

אם תמיד המילה בירוקרטיה מוציאה לכם את כל הרוח מהמפרשים, אז בנוגע לנושא שלנו זה יקרה בכפולות.  רישום נכס הממוקם ביו"ש מעבר לקו הירוק זהו סיפור סבוך. לעיתים הרישום יצטרך להיעשות בלשכת המקרקעין של הירדנים ולעיתים במנהל האזרחי. מה שהופך את התהליך למייגע ומעצבן. קחו בחשבון שאי אפשר לקבל את המשכנתא לפני שמתבצע רישום. כך שהמשכנתא עלולה להתעכב בגלל הרישום הסבוך.

האם כדאי לקנות נכס ביו"ש?

ראשית כל נציין שאנו לא מביאים כאן עמדה פוליטית אלא הסתכלות כלכלית ללא נגיעות אחרות. מחירי הנכסים ביו"ש הם אכן יחסית זולים אך המשכנתא עליהם יקרה והתנאים גרועים. בכל מקרה צריך לבחון את כל הצדדים, כמה תעלה המשכנתא ומה ההפרש בין מחיר נכס ביו"ש למקומות אחרים רלוונטיים. מה שצריך לקחת בחשבון הוא גם עניין רישום הנכס. תמיד תעדיפו שלא לקנות נכס שיש צורך לרשום אותו בירדן כך תימנעו מסיבוך מיותר המייקר את המשכנתא. חשוב שתבינו כי ככל שנכס ממוקם באזור שיש בו פחות סיכונים, כך יהיו לכם פחות בעיות עם המשכנתא. אם אתם מעוניינים לקנות נכס ביו"ש רק בגלל המחיר הזול, לא היינו ממליצים כי ברוב המקרים לא לוקחים את המשכנתא בחשבון. קניית נכס ביו"ש היא לא סיפור חסכוני. מה שחשוב בעיקר בקניית נכס ביו"ש הוא יועץ משכנתאות טוב. 

 

יועץ משכנתאות טוב הוא תנאי הכרחי לקניית נדל"ן ביו"ש כי במשכנתא כזו צריך הרבה יותר משא ומתן מהבנק כמו גם עזרה בבירוקרטיה. אם היועץ שתיקחו יהיה ממש מעולה, הוא יוכל אף להביא את המשכנתא שלכם לתנאים של משכנתא רגילה. 

אם אתם קונים נכס ביו"ש אתם חייבים לעצמכם יועץ משכנתאות טוב. היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי ובחרו את היועץ שיתאים לכם במיוחד.