משקיעים בנדל"ן? לוקחים משכנתא שניה? מה עם הון עצמי?

כל משכנתא שנלקחת בנוסף למשכנתא הראשונה שלקחתם אי אז כאשר קניתם את דירה שלכם נקראת משכנתא שניה. בדרך כלל במשכנתא שניה התנאים פחות טובים מאשר במשכנתא ראשונה ואף תידרשו להביא הון עצמי גבוה יותר. הסיבה לכך היא שהבנק רואה את העניין של החזרת 2 משכנתאות בו זמנית כמצב מסוכן ולכן הוא מעלה את הריביות ודורש יותר הון עצמי כפיצוי על הסיכון שהוא לוקח על עצמו.

כל השאלה היא מה באמת קורה עם ההון העצמי, כמה צריך להביא? מאיפה מגייסים? והאם זה באמת לא מסוכן?

הון עצמי למשכנתא שניה

במשכנתא שנייה יש צורך להביא הון עצמי הרבה יותר גבוה מבכל משכנתא אחרת. אחוז המימון במשכנתא ראשונה הוא 75% מימון ואילו במשכנתא שניה הוא עד 50% / 70% מימון. אם אתם משפרי דיור, כלומר, אתם רוכשים את דירה השניה אך מוכרים את הראשונה, תהיו רשאים למשכנתא של עד  70% מימון. אך אם אתם משקיעים לוקחים משכנתא שניה ורוכשים עמה דירה נוספת על פני דירה הקודמת, לא תקבלו מהבנק יותר מ 50% מימון משכנתא. תוכלו לקחת מהבנק הלוואה רק על חצי מהסכום של דירה. את שאר הכסף תאלצו לגייס בדרכים אחרות. הבנק מצידו מתכוון שתביאו את כל ה 50% הון עצמי מהכיס שלכם. הוא ממש לא מתכוון לאשר משכנתאות שמבוססות על הלוואות כי כמו שכבר אמרנו המטרה של הבנק היא לשמור על הכלכלה הישראלית. אך בפועל, רוב המשקיעים מגייסים את הכסף מעולם ההלוואות החוץ בנקאי. רק מה? צריך לדעת טוב איך לעשות את זה. אתם עלולים להסתבך בחובות קשים אם לא תנהגו בזהירות. בכל אופן כמובן שאתם לא מסתמכים על האוויר וגם לא על ההכנסות החודשיות שלכם גם אם הם מאוד גבוהות כאשר אתם לוקחים הלוואות בסכום כולל של מיליון ויותר ש"ח. את המשכנתא וההלוואות אתם אמורים לממן מדמי השכירות שתקבלו מהדירה המושקעת.

משכנתא שניה לתקופה קצרה

יש פעמים שאנשים לא קונים דירה כדי להשאיר אותה לעצמם להרבה שנים אלא קונים מחכים שתחול השבחה כגו' תמ"א ולאחר שערך דירה עולה בכמה מאות אלפי שקלים מוכרים את דירה ומרוויחים סכום יפה. עסקה כזו מצד אחד קלה יותר. אתם לא לוקחים על הגב שלכם התחייבויות כספיות אמיתיות אלא מתכננים למכור את הדירה ולכסות אותם. אבל יש כאן גם סכנה אמיתית. בגלל שהמשכנתא היא לתקופה קצרה ההחזרים עלולים להיות גבוהים במיוחד ואם הנכס במצב של השבחה לא בטוח שתצליחו להשכיר אותו ולא יהיה לכם מאיפה להחזיר את ההלוואות והמשכנתא. כמובן שאתם יכולים גם לקחת משכנתא רגילה ל 30 שנה כך ההחזרים החודשיים לא יהיו גבוהים מידי, אך כדאי שתדאגו במצב כזה שלא תהיה עמלת פירעון גבוהה למשכנתא. ועוד לא דיברנו על הסיכון שלא תצליחו למכור את הדירה.

עם יועץ משכנתאות הכל ילך קל יותר!

זה נכון שבכל עסקה יש סיכון מסוים אך אפשר למזער אותו. עם יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי תעשו פחות שגיאות ותקטינו סיכונים מה שיאפשר לכם השקעה מוצלחת ובטוחה!

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי ופנו לאחד מהם!