סירוב משכנתא -איך אפשר למנוע את זה מראש?

עומדים לקחת משכנתא? רוצים להתחיל ברגל ימין? עצרו רגע אחד לפני שאתם פונים לבנק וקראו את הכתבה הבאה.

מה זה סירוב משכנתא?

יש פעמים שלקוחות נתקלים בסירוב משכנתא, דבר שעלול לגרום בעיות רבות גם אם מצליחים בהמשך לקבל אישור. זהו כתם שנשאר בבנק ומציג את המסורבים לשעבר כלקוחות מסוכנים, דבר שפעמים רבות אינו נכון כלל. לכן אנו ממליצים למנוע מראש את הסירוב על ידי סדרה של צעדים שאותם נמנה בהמשך. אז קודם כל חשוב לברר אם יש לכם איזשהו סיכוי להיות מסורבי משכנתא. 

איך תדעו אם אתם עלולים להיות מסורבי משכנתא

  1. פירטנו לפניכם את כל המקרים שהם או אחד מהם עלולים לגרום לסירוב משכנתא:
  2. אם חזרו לכם 2 שיקים או הוראות קבע בשנתיים האחרונות.
  3. אם היו לכם פיגורים בהחזרי ההלוואות בשלושת השנים האחרונות. 
  4. אם החשבון שלכם היה מוגבל ב 4 השנים האחרונות.
  5. אם יש לכם תיק בהוצאה לפועל של מעל ל 5,000 ₪ ב 3 השנים האחרונות.
  6. אם ב 10 שנים האחרונות היו לכם עיקולים נגד גוף מהמערכת הפיננסית כמו בנקים וחברות ביטוח.
  7. אם אתם פושטים או פשטתם רגל בעבר.

 אם קרה לכם אחד מן המקרים המפורטים ברשימה אתם עלולים למצוא את עצמכם מסורבי משכנתא.

אז מה עושים?

ישנם שלושה צעדים שכדאי לנקוט בהם בשלב הראשון

הזמנת דו"ח נתוני אשראי

 דו"ח נתוני אשראי הוא מאגר מידע שמכיל את כל הנתונים הכלכליים שלכם משלושת השנים האחרונות. אם היו בעיות משמעותיות, דירוג הדו"ח הופך לאדום. 

איך מזמינים את הדו"ח

מתקשרים לבנק ישראל במספר *6194 מזדהים ומבקשים שישלחו לכם את דו"ח נתוני האשראי שלכם והם ישלחו ללא בעיות מיוחדות.

מה עושים איתו

כאשר אתם מקבלים את הדו"ח, בדקו אותו ביסודיות ורשמו את כל הבעיות בהם אתם צריכים לטפל. כך תדעו להתכונן מראש ואם יש לכם סיכוי לקבל משכנתא. שימו לב לכמה פרטים משמעותיים כמו מתי הייתה הבעיה האחרונה, האם זו בעיה חד פעמית או משהו שחוזר על עצמו. שימו לב גם לחומרת הבעיה כי בכל אופן יש הבדל בין פשיטת רגל לשיק שחזר.

אפליקצייה לדירוג אשראי

אפליקציית קפטן קרדיט היא אפליקציה שנועדה להקל על המערכת הבנקאית. במקום שהפקיד יתאמץ ויקרא את כל דו"ח נתוני האשראי ולאחר מכן יסיק מסקנות יש לו אפשרות פשוט מאד להקיש את מספר הזהות של הלקוח למערכת והיא נותנת ציון ללקוח מ-1 עד 1,000. 

אז אם יש לכם את נתוני האשראי וקשה לכם להסיק מסקנות לגבי הסיכוי שלכם להיות מסורבי משכנתא. הכנסו לאפליקציית קפטן קרדיט וקבלו את הציון שלכם. אם הציון שלכם הוא מתחת ל- 750, כדאי לכם לטפל בנושא ולפנות ליועץ משכנתאות עוד לפני שאתם מתחילים בתהליכי המשכנתא.  גם אם הציון שלכם גבוה מ 750 אנו ממליצים לכם  להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות כדי שיבדוק שאכן אין לכם שום סיכונים וינקה את הדו"ח שלכם מנתונים שליליים כך תוכלו לקבל משכנתא מצוינת. 

פניה ליועץ משכנתאות

אחרי שהשגתם את הנתונים ואכן יש לכם חשש להיתקל בסירוב פנו ליועץ משכנתאות שילווה אותכם בכל תהליך המשכנתא. ברוב מוחלט של המקרים, הוא יוכל לעזור ולמנוע מראש את הסירוב הצפוי אתם תמסרו לו את כל הנתונים והוא יגיש את הבקשה למשכנתא בצורה שתגרום לכך שהבנק לא יסרב. הוא יבחין בפרטים בעייתיים ויוכיח לבנק שגם אם בעבר היו כמה מקרים לא נעימים כעת אין להם מה לחשוש ממכם כי השתפרתם. בחלק מהמקרים היועץ שרוצה לעזור לכם לקבל את המשכנתא שתעמדו בה בכבוד. יעבוד איתכם גם על התנהלות כלכלית נכונה מה שישפר את איכות  חייכם וגן ייתן לבנק סיבה לסמוך עליכם.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי משכנתאות של "משכנתא שלי" ובחרו את יועץ המשכנתאות שמתמחה בתחום מסורבי משכנתא שיביא אתכם להצלחה כלכלית.