קיבלתם סירוב משכנתא מהבנק? תוכנית מחיר מטרה תעזור לכם לקנות דירה!

אם פעם רכשו דירה במיליון ש"ח, היום לפי הסטטיסטיקה סכום ההון העצמי שאנשים מביאים כדי לרכוש דירה הוא מיליון ש"ח. אנחנו מדברים פה על דבר הזוי. לפני לא הרבה שנים אנשים רכשו דירה במחיר של פחות ממיליון ש"ח. אבל היום ההון העצמי הממוצע לרכישת דירה הגיע ל 800,000 ש"ח ועל פי הצפי זה עתיד להגיע מאוד מהר לסכום של מיליון ש"ח. 

 

בפוסט הבא נבין איך המצב הידרדר כך ואיך בולמים את הטירוף הזה. 

כמה הון עצמי משלמים כדי לרכוש דירה בערים הגדולות בישראל?

פרופסור דני בן שחר ראש מכון אלרוב לחקר הנדל"ן ניהל מחקר על סכום ההון העצמי שמשלמים במרכז כדי לרכוש דירה. חשוב לציין שמדובר כאן במבחן אם הרוכשים לא מעוניינים לשלם משכנתא של יותר מ 30% מההכנסה הפנויה שלהם. 

 

התוצאות היו הזויות. דבר ראשון בתוך שנה נדרשו 155,000 ש"ח נוספים להון עצמי כדי לרכוש דירה. התוצאות היו שרוב האנשים היו צריכים לגייס 800,000 ש"ח הון עצמי כדי לרכוש דירת 4 חדרים. היו גם כאלו שיכלו להסתפק ב 550,000 ש"ח או כאלו שהיו צריכים גם יותר ממיליון. אבל בממוצע כדי לרכוש דירת 4 חדרים במרכז בלי לשלם משכנתא שעוברת יותר מ 30% מההכנסה הפנויה צריך לגייס 800,000 ש"ח.

קצת נתונים מהשטח:

הסכום הראשוני להון העצמי בראשון לציון עלה ב 22% כלומר ב 174,000 ש"ח. באשדוד העליה מתונה יותר 18.2% ובשקלים 87,000 ש"ח. ברמת גן נרשמה עליה של 16.8% ובשקלים 190,000 ש"ח. חדרה שברה שיאים עם עליה של כמעט 70% בשקלים 159,000 ש"ח.

המחירים לא ריאלים, מי יכול לשלם כאלו סכומים?

נכון ובדיוק לכן משקיעים בפיתוח הפריפריה ויוזמים תוכניות כמו מחיר מטרה שמאפשרות קצת יותר. נכון שזה לא פתרון ממשי כי גם שקונים דירות במחיר מטרה המחירים הם הזויים אך עדיין המצב נסבל קצת יותר.

אפשר לשלם פחות!

חברה, אל תיבהלו. אתם יכולים לרכוש דירה עם הון עצמי גם נמוך מ 800,000 ש"ח ולהתמודד היטב עם ההחזרים החודשיים. משכנתא שנלקחת בליווי של יועץ משכנתא טוב נראית אחרת. ההחזרים החודשיים עשויים לרדת לחצי וממילא לא תמיד צריך לגייס הון עצמי כל כך מופרז. 

 

תשכחו מכל מה שמספרים לכם על אחוזי מימון גבוהים, החזרים חודשיים נמוכים ועוד. אין זמן לחכות שמחירי הדירות ימשיכו לעלות רוכשים דירה עכשיו עם מה שיש ויועץ המשכנתא יסדר לכם את העניינים שתוכלו לעמוד המשכנתא בכבוד. וכמובן הוא גם יחסוך לכם מאות אלפי שקלים.

 

פנו עכשיו ליועץ משכנתא מבית משכנתא שלי שישיג לכם משכנתא זולה, איכותית ונוחה.