מיחזור משכנתא בבנק מזרחי טפחות

נקלעתם למצב כלכלי חדש? התנאים במשק השתנו? נוספו מסלולי הלוואות חדשים? סביר להניח שהמשכנתא שלקחתם כבר אינה מתאימה בתנאים והמסלולים שלה למצב העדכני האישי והכללי. כיצד עושים מיחזור משכנתא? למי כדאי למחזר? כל המידע על מיחזור בכתבה שלפניכם.

מה זה מיחזור משכנתא?

לפני שאתם שוקלים לערוך מיחזור משכנתא, חשוב שתדעו במה מדובר. מיחזור משכנתא פירושו, סילוק המשכנתא הקיימת והחלפתה במשכנתא חדשה, הכוללת תנאים טובים יותר. כחלק מהחיים, מתרחשים שינויים לטוב ולמוטב במצבים שונים, ביניהם גם במצב הפיננסי. משכנתא היא הלוואה ארוכת טווח, הנמשכת לכמה עשרות שנים. לכן, תנאי המשכנתא שבחרתם, לא תמיד יהיו מתאימים למשך כל תקופת ההלוואה. במשך תקופה זאת, חלים שינויים ברמת ההכנסה, שינויים במצב המשפחתי, הוצאות שנוספו או ירדו ועוד. שינויים אלו דורשים היערכות פיננסית מחודשת ובעקבות זאת, גם תכנית משכנתא חדשה. אם בתקופה זו קיבלתם ירושה או מענק משמעותי תוכלו להשתמש בו לתשלומי המשכנתא ובכך להגדיל את ההחזרים החודשיים המובילים לחיסכון משמעותי בטווח הארוך ובנוסף, לקיצור משמעותי בתקופת ההלוואה.

כמו כן, במשך תקופת המשכנתא, עלולים להתחולל שינויים ומהפכים בתנאי השוק, לדוגמא: תחרות גבוהה בין הבנקים שהביאה להוזלה בריביות, מסלולי הלוואה חדשים ומשתלמים ועוד. ייתכנו גם שינויים במצב המשק, לדוגמא: עליה בריבית פריים, ירידה במדד המחירים לצרכן, הגבלות חדשות של בנק ישראל, הסרת הגבלות ועוד.

מה ניתן לשנות במיחזור משכנתא? 

במיחזור ניתן לבצע שינויים בשיטת ההחזר, גובה ההחזר, שינוי בהרכב מסלולי המשכנתא, שינוי באורך תקופת ההלוואה, גובה עמלת פירעון מוקדם, תנאי ההלוואה וכו'. אתם יכולים למחזר את המשכנתא שלכם בבנק אחר מזה שהיא מתנהלת בו. המטרה העיקרית במיחזור היא, התאמה מלאה בין התנאים והמסלולים לצרכים וליכולות העדכניים שלכם.

רוצים למחזר משכנתא בבנק מזרחי טפחות?

בין אם אתם מנהלים את המשכנתא הקיימת שלכם בבנק מזרחי ובין אם בבנק אחר, תמיד תוכלו לפנות לבנק מזרחי לקבל הצעות מיחזור משתלמות. חשוב שתבחנו את המצב העדכני שלכם ואת התנאים העדכניים במשק. לאחר בחינה ממוקדת, הרכיבו תכנית משכנתא מחודשת ומשופרת שתתאים בדיוק לצרכים החדשים שלכם.

משכנתא היא לא דבר של מה בכך, אם תפנו ליועץ משכנתאות, תוכלו ליהנות מחיסכון גדול במשכנתא שלכם, וכמובן, מליווי לאורך כל תהליך המיחזור.

מתי כדאי למחזר משכנתא?

כדי לבחון את כדאיות המיחזור, יש להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • שינויים בתנאים כלליים במשק: ירידה במדד המחירים לצרכן, ירידה בשער הדולר או האירו ועוד. כאשר הריביות בשוק זולות יותר ביחס לריבית של המשכנתא הקיימת / המדד עלה והוא מייקר את ההחזרים החודשיים / כל מצב אחר. במצבים אלו המיחזור הוא כדאי ומשתלם.
  • עליה ברמת ההכנסה או קבלת סכום כסף מהותי, באפשרותם, ניתן להגדיל את ההחזרים החודשיים ובכך לקצר את תקופת ההלוואה ולצאת בחיסכון כספי משמעותי.
  • ירידה בהכנסה החודשית המקשה על עמידה בתשלומי המשכנתא. באמצעות מיחזור, ניתן להוזיל את ההחזרים החודשיים על ידי פריסת תשלומים לזמן ארוך יותר.
  • גובה העמלות וההוצאות הנלוות למיחזור משכנתא. זהו פרמטר חשוב מאוד בבחינת כדאיות המיחזור. השוואת הוצאות המיחזור אל מול הרווח היא הכרחית. 

היעזרו במחשבון משכנתא!

בדרך לתהליך המיחזור, השתמשו במחשבון משכנתא, על מנת להעריך את תמונת המצב שלכם העדכנית לאותו שלב. במחשבון ניתן להזין את סכום יתרת ההלוואה ואת אורך תקופת ההלוואה. התוצאה שתקבלו תהיה הערכה לגובה ההחזר הצפוי לכם. בעזרת המחשבון תוכלו לבדוק אפשרויות ומסלולים מגוונים ולהתאים לכם, את המשתלמים ביותר.

מה כולל התהליך למיחזור משכנתא?

  • הגשת בקשה למחזור משכנתא בבנק.
  • בחינת כדאיות מיחזור משכנתא.
  • התאמת מסלולי משכנתא חדשים. 
  • התאמת תנאי משכנתא חדשים.
  • קבלת הצעת מיחזור.
  • ניהול משא ומתן על גובה הריביות.

פנייה ליועץ משכנתאות מומחה תחסוך לכם כסף רב. נכון שהייעוץ עולה, אבל התועלת והרווח, עולים על העלות. אם גם אתם רוצים להוזיל את המשכנתא שלכם, פנו ליועץ עוד היום והוא יפעל להשיג לתיק המשכנתא שלכם את החיסכון הגדול ביותר שניתן.