אחרי פשיטת רגל ורוצים לקחת משכנתא? זה אפשרי! בפוסט הבא תלמדו איך עושים את זה

כמו שאתם מבינים בעצמכם, לקבל משכנתא אחרי פשיטת רגל זה לא פשוט כלל וכלל. מערכת נתוני אשראי אוספת את כל הנתונים ולקוח שפשט את הרגל מדורג אצלה במקום נמוך מאוד. פשיטת רגל זה הכרזה של הלקוח שהוא לא יכול לשלם את החובות שלו. כאשר בית המשפט מאשר את זה הלקוח פטור מלשלם את החובות שלו ויכול לפתוח דף חדש מבחינה כלכלית. 

 

אדם שפושט רגל נחשב בציבור כאדם לא אמין. הוא לוקח הלוואות מאנשים, מבטיח לשלם אבל לא מחזיר את הכסף וגורם לכך שגם לא יוכלו לדרוש ממנו את הכסף. ברור אם כך שאדם שפשט רגל פעם אחת, מפחדים להלוות לו פעם שניה. אבל עם כל זאת, גם אם פשטתם אי פעם רגל תוכלו לקבל משכנתא. אמנם לא בקלות ותצטרכו להיוועץ עם יועץ משכנתא מיוחד שמתעסק בתיקים כאלו אך זה אפשרי.

משכנתא אחרי פשיטת רגל - לא מיד

לא תוכלו לקבל משכנתא תקופה קצרה לאחר פשיטת הרגל. הכל עדיין טרי ולא הוכחתם שאתם משתפרים. בשביל לקבל משכנתא אחרי פשיטת רגל, צריך להמתין כמה שנים ולחכות תקופה שבה אתם מתנהגים בבנק כמו ילדים טובים ממש. ככל שהרושם שתעשו יהיה חיובי יותר כך יש יותר סיכוי שיסכימו לתת לכם משכנתא מהר יותר ובריביות טובות יותר למרות העבר הכלכלי שלכם. 

האם מה שחשוב הוא לתקן את הרושם של פשיטת רגל?

ממש כך, אם פשטתם רגל דבר ראשון תצטרכו לתקן את הרושם הזה על ידי התנהלות מסודרת מאוד ואפס פיגורים, הלוואות וצ'קים שחוזרים. ככל שיעבור הזמן וההתנהגות החיובית שלכם תמשיך, הדירוג שלכם בדו"ח נתוני אשראי יהיה גבוה יותר והסיכוי שלכם לקבל משכנתא יגדל גם הוא. 

למה חשוב לפנות ליועץ משכנתא מיוחד לפני שמגישים בקשה למשכנתא?

יועץ משכנתאות שמתמחה בתחום, יוכל לזהות מראש נקודות תורפה שעלולות להפריע לכם לקבל את המשכנתא. אך הוא לא רק יזהה אותם אלא יעזור לכם לתקן אותם. לעיתים יועץ המשכנתאות יעורר את תשומת ליבכם שלא עבר מספיק זמן מתהליך פשיטת הרגל. או שההתנהגות שלכם לא היתה 100%. במקרים כאלו ואחרים היועץ ילווה אתכם עד שתהיו ראויים להגיש בקשה למשכנתא.

 

יש בנקים שגם כאשר הם מבחינים שהלקוח עשה שינוי ועבר מספיק זמן מפשיטת הרגל וההתנהלות הכלכלית שלו ממש טובה. עדיין, הם יתייחסו אליו כלקוח מסוכן שעבר בעבר תהליך של פשיטת רגל ויעלו לו את הריביות. יועץ משכנתאות מומחה בתחום הספציפי הזה יוכל למנוע התנהגויות כאלו של הבנקים ולהוציא עבורכם משכנתא מצוינת, בתנאים מעולים חסכוניים וזולים!