הכל על משכנתא חוץ בנקאית

אם חשבתם שמילה נרדפת למשכנתא זה בנק תדעו שזה ממש לא כך. משכנתא לא ניתנת דווקא מבנקים ישנם גופים נוספים שנותנים משכנתא. משכנתא חוץ בנקאית היא לרוב יקרה יותר אך לא באופן גורף יש לבדוק כל מקרה לגופו. 

מתי כדאי לחשוב על משכנתא חוץ בנקאית?

אם יש לכם מספיק הון עצמי, יכולת החזר החזר טובה וחשבון בנק נקי. כנראה משכנתא חוץ בנקאית לא קשורה אליכם. משכנתא חוץ בנקאית לא מיועדת לדף חלק אלא ללווים אשר מאיזו שהיא סיבה אינם יכולים לקחת משכנתא מהבנק. משכנתא חוץ בנקאית מיועדת לשני סוגים אנשים:

  1. אם קיבלתם סירוב משכנתא מהבנק, משכנתא חוץ בנקאית תהיה פתרון עבורכם. אם כי בחלק מן המקרים ניתן להגיש בקשה חוזרת לבנק ולקבל משכנתא מצויינת.
  2. פעמים רבות הבנק לא מסרב למשכנתא אלא מעלה את הריביות, נותן משכנתא בתנאים גרועים. הבנק ינקוט בצעד הזה כאשר ללווה הון עצמי נמוך, יכולת החזר נמוכה, התנהלות כלכלית שאינה נכונה ועוד, אך לא ברמה מצדיקה סירוב. במקרים כאלו בהם התנאים בבנק הם גרועים, שווה לבדוק אפשרות למשכנתא חוץ בנקאית בה יתכן שהתנאים יהיו יותר טובים והמשכנתא תהיה יותר זולה.

לסיכום, אם ההון העצמי שלכם נמוך, יכולת ההחזר נמוכה, היו לכם בעבר חריגות בבנק או מכל סיבה אחרת הבנק עלול לסרב לתת לכם משכנתא או לתת לכם משכנתא יקרה, בדקו את האפשרות של משכנתא חוץ בנקאית. למעשה כל מי שנזקק לקצת יותר גמישות במשכנתא שהבנק לא מספק, מוזמן לפנות לגופים פרטיים.

מאלו גופים נוספים חוץ מהבנק ניתן לקחת משכנתא?

משכנתא חוץ בנקאית תוכלו ללוות מגופים שונים שיש להם היתר ממשרד האוצר. הגופים שנותנים משכנתא חוץ בנקאית הן חברות ביטוח שונות כמו טריא, הראל ועוד. חברות האשראי וחברות שנותנות הלוואות חברתיות גם הם מעניקות משכנתא. תוכלו לקחת משכנתא גם מקרנות, בתי השקעות וכן מחברת מימון ישיר.

יש גם מעלות למשכנתא חוץ בנקאית?

בהחלט יש מעלות ללקיחת משכנתא חוץ בנקאית. והמעלה העיקרית היא הגמישות שמשליכה על כל התחומים. הגמישות בהלוואות חוץ בנקאיות נובעת מכך שהגופים הפרטים אינם מצויים תחת פיקוח ורגולציה כל שהיא. כך שאם בראיה שלהם הרווח מספק והם לא רואים סיכון מיוחד, הם יאשרו הלוואות שבבנקים לא יאשרו ויתנו תנאים אחרים שתואמים את ההבנה שלהם. 

בהלוואות חוץ בנקאיות ניתן אחוז מימון גבוה יותר מהבנקים, בדרך כלל הוא גבוה מ 50% ולעיתים אחוז המימון מגיע גם ל 80%. לעומת זאת, הבנקים לא יתנו אחוז מימון של יותר מ 75% וגם מימון כזה ינתן רק למשכנתא חדשה. 

החברות שנותנות משכנתא חוץ בנקאית נותנות מענה שהבנקים לא יכולים לתת הם מייצרים פתרונות בשניות. תמיד אפשר לקחת מהם  הלוואה.

אם בבנקים יחס ההחזר הוא עד 40% ולא יותר, גופים חוץ בנקאיים נותנים אפשרות של יחס החזר גם של 50%-60%.

הגופים הפרטיים נותנים אפשרות לפרוס את ההלוואה ל 40 שנה לעומת הבנקים שהמקסימום הוא 30 שנה זהו נתון שיכול לסייע לחלק מן הלווים. 

בגופים חוץ בנקאיים אין הגבלה של גיל הלווה. הם יתנו לכם הלוואה גם אם אתם בני מאה לעומת הבנקים שאם אתם בן 75 אין לכם מה לנסות לדבר על הלוואה. 

הגמישות של החברות הפרטיות וכל מה שנגזר מכך מאפשרים גם למי שקיבל סירוב מהבנק לקבל משכנתא מחברות פרטיות.

ומה עם חסרונות?

כמו שכבר אמרנו הריביות בהלוואות חוץ בנקאיות הן יקרות יותר. לכן, לא היינו ממליצים עליהם מלכתחילה אבל יש מקרים בהם זקוקים לגמישות של החברות הפרטיות ועם ייעוץ מוצלח ובניית תמהיל משכנתא נכון ומותאם אישית ניתן להגיע לתוצאות מצוינות ולא מאד יקרות. משכנתא חוץ בנקאית עשויה להוות פתרון במקרים רבים של עבר בנקאי לא חלק שעשוי להשפיע על המשכנתא שלכם ועם יועץ משכנתאות טוב ניתן להתגבר על הריביות הגבוהות יחסית של החברות הפרטיות. 

אנו ממליצים בשלב ראשון לפני שאתם פונים לבנק לפנות ליועץ משכנתאות ומכאן הכל בידיים שלו, אין לבטים ואין התחבטויות. היועץ הוא זה שיביא אותכם לדירה משלכם בלב שקט ובראש רגוע. 

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של "משכנתא שלי" ובחרו את אחד מיועצי המשכנתאות הממוקמים בשורה הראשונה בשוק.