כל מה שרציתם לדעת על תוכנית מחיר מטרה

כבר זמן ארוך שאנחנו מחכים לראות מה יבוא בעקבות תוכנית מחיר למשתכן שהסתיימה זה מכבר. והנה זה הגיע, תוכנית מחיר מטרה. תוכנית מחיר מטרה נשמעת מוצלחת מאוד היא התקבלה בהתלהבות רבה וברוב קולות על ידי כל הנוגעים בדבר. תוכנית מחיר מטרה תספק פתרון לכמה בעיות שעומדות על הפרק בנושא הדיור, כמו למשל מצוקת הדיור, המחירים הגבוהים. אמנם הפתרון הוא לא מושלם ואפשר לומר עליו שהוא קוסמטי בלבד. אך בתור עזרה ראשונה למה שקורה היום בשוק, תוכנית מחיר מטרה היא פתרון נהדר.

אז מהי תוכנית מחיר מטרה?

תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית חלופית לתוכנית מחיר למשתכן. במסגרת התוכנית הזו ימכרו קרקעות ליזמים והם יבנו על הקרקעות הללו פרויקטים של מחיר מטרה. 60% מהדירות הללו ישווקו בהגרלות וימכרו לזוכים ב 20% הנחה של עד 300,000 ש"ח. הפרויקטים יקומו בכל הארץ בערים בהם המחיר למ"ר הוא לא יותר מ 20,000 ש"ח. וכן באזורי יוקרה ובערי יוקרה לא יקומו הפרויקטים הללו. תוכנית מחיר מטרה היא תוכנית שבמסגרתה ישווקו דירות מוזלות, מה שיקל על מצוקת הדיור.

תשובות לשאלות על תוכנית מחיר מטרה:

דירת מחיר מטרה זו דירה שנמכרת דרך הפרויקטים של מחיר מטרה. דירה כזו נמכרת ב 20% הנחה ממחיר השוק. ההנחה על דירת מחיר מטרה מוגבלת ל 300,000 ש"ח. גודלה של דירת מחיר מטרה הוא בין 60 מ"ר ל 150 מ"ר.

כל אחד יכול להשתתף בהגרלות חוץ מאלו השייכים לאחד מ 3 הקבוצות הבאות.

  • יחיד מתחת לגיל 35.
  • אנשים שהיו להם ב 10 השנים האחרונות יותר מדירה אחת. 
  • זוגות מאורסים שעדיין לא התחתנו.

על השכרת דירה אין מגבלות מסוימות תוכלו להשכיר את הדירה למי שאתם רוצים. לעומת זאת למכור את הדירה לא תוכלו עד שיעברו 5 שנים מיום קבלת טופס 4 או 7 שנים מיום הזכיה.

כדי למנוע מצב שבו היזמים יתנו מפרט לא מספיק איכותי מכיוון שהדירות נמכרות בהנחה, קבעו במשרד הבינוי והשיכון סטנדרט מסוים של מפרט. המפרט שקבעו במשרד הבינוי והשיכון הוא מאוד איכותי ואפשר לומר אפילו יוקרתי. המפרט כולל אפשרות של בחירה בין גוונים ודוגמאות, חומרים איכותיים, חניה ועוד.

לסיכום:

אם אתם רוצים לקנות דירה במחיר מוזל יש לכם כאן הזדמנות מצוינת. בעוד תקופה קצרה יתחילו ההגרלות של מחיר מטרה, עקבו אחר הפרסומים והירשמו ברגע שמתאפשר לכמה שיותר פרויקטים.

וכמובן אל תשכחו לפנות ליועץ משכנתאות שיעזור לכם לסדר את כל העניין של המשכנתא שבמחיר מטרה זה קצת יותר מורכב.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי משכנתאות של משכנתא שלי וצרו קשר עם אחד מיועצי המשכנתאות המובילים בשוק!