המשכנתא גדולה עליכם אולי תצאו להפסקה?

נשמע לכם מוזר לקחת פסק זמן מתשלומי המשכנתא. תמיד ידעתם שזה בלתי אפשרי. אז זהו שאתם צודקים אי אפשר לצאת לחופשה אולם כן אפשר להקפיא את התשלומים ולשלם על זה את המחיר.

 

משכנתא זו התחייבות לטווח ארוך מאוד ולכן חייבים לתת תנאים שיאפשרו לכם לשרוד את התקופה הזו. אף אחד לא באמת יכול להתחייב שהוא יוכל לשלם מידי חודש בחודשו 3,500 ש"ח משכנתא. הבנק מבין את זה הוא לא אטום לחלוטין ולכן הוא נותן את האפשרות של הקפאת משכנתא. ממש לא כל אחד ולא תמיד אפשר להשתמש בפתרון הזה. אבל לעיתים שהבנק נוכח לראות שיש לכם סיבה מאוד מוצדקת כמו פיטורין או הוצאות חריגות מיותרות הוא יאפשר לכם הקפאת משכנתא של כמה חודשים עד שהעניינים יסתדרו. 

האם כל אחד יכול להקפיא את המשכנתא שלו?

ממש לא, רק אם מופיע לכם בשטרות המשכנתא אפשרות כזו תוכלו להקפיא את המשכנתא שלכם. בדרך כלל זה אמור להופיע אך לעיתים הסעיף הזה נשמט. במקרה כזה עם כל הרצון הטוב לא תוכלו להקפיא את המשכנתא שלכם.  בשביל שתוכלו להקפיא את המשכנתא תצטרכו גם שיהיה סיבה אמיתית כמו נישואין, גירושין, לידה ועוד.

איך מגישים בקשה להקפאת משכנתא?

כדי להגיש בקשה להקפאת משכנתא עליכם למלא דבר ראשון טופס הודעה על הקפאת משכנתא. את הטופס הזה עליכם להגיש לבנק. השלב הבא הוא פגישה עם פקיד בבנק והגשת בקשה להקפאה. והשלב השלישי הוא שיחה טלפונית עם נציג שבו תבקשו הקפאת משכנתא. 

לכמה זמן אפשר להקפיא משכנתא?

בדרך כלל הקפאת משכנתא ניתנת ל 3 חודשים בלבד. אך לעיתים במקרים מוצדקים יאפשרו לכם להקפיא את המשכנתא לתקופה ארוכה יותר. חשוב לציין שכל לקוח רשאי לבצע 12 הקפאות משכנתא במשך כל תקופת המשכנתא אך הקפאה ארוכה מ 3 חודשים תתאפשר רק 3 פעמים במשך כל תקופת המשכנתא. 

מהן הרגולציות בהקפאת משכנתא?

בנושא של הקפאת משכנתא אין רגולציה לכן לכל בנק יש את הכללים שלו אותם נביא כעת:

בנק לאומי

בבנק לאומי ניתן להקפיא את המשכנתא 12 פעמים במשך כל תקופת המשכנתא ולא יותר מפעם בשנה לתקופה של 3 חודשים. הסדר תשלום החודשים המוקפאים מתבצע מול כל לקוח בנפרד. 

בנק הפועלים

בבנק הפועלים ניתן להקפיא את המשכנתא מידי שנה לחודש אחד. כלומר, חודש חופשי במהלך השנה. את התשלום מחלקים בין שאר תשלומי המשכנתא באופן שלא מאוד מורגש. כמובן שאם כל שנה תפספסו החזר אחד לאחר כמה שנים ההחזר החודשי יהיה די גבוה אז שימו לב לא להגזים ולהשתמש באופציה הזו רק שאין לכם ברירה.

בנק מזרחי

בבנק מזרחי התנאים להקפאת המשכנתא הם כמו בבנק פועלים. הקפאת משכנתא מכונה שם באופן רשמי משכנתא בחופשה. תוכלו לבחור פעם בשנה תקופה מסוימת שבה אתם רוצים להקפיא את המשכנתא. על פי הסיבה הבנק יקבע לכמה זמן תקפיאו את המשכנתא. אם הסיבה היא חתונה תוכלו להקפיא את המשכנתא לחודשיים.

איך מקפיאים נכון משכנתא?

גם להקפיא משכנתא צריך לעשות בצורה נכונה, פנו ליועץ משכנתא מבית משכנתא שלי שיסייע לכם בתהליכי הקפאת המשכנתא בלי לפגום באיכות החיים שלכם.