אין לכם מספיק הון עצמי לרכוש דירה, אולי תקנו דירה עם שותפים?

זה אולי נשמע מוזר ופנטסטי, אך בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על זוגות שמצאו את הדרך לרכישת דירה להשקעה משלהם. משלהם? לא ממש שלהם, ביחד עם השותף. 

עולם הנדל"ן הוא עולם מעניין מאוד. ובשנים האחרונות כל מטר של נכס שנמצא בידיים שלכם שווה מכרה זהב. לא פלא שכל זוג שרוצה לצבור הון מבין שהדרך זו השקעה בנדל"ן. אך מה לעשות שלהתעסק עם נדל"ן זה לא רק רווחי ומעשיר אלא זה דורש גם הרבה מאוד כסף והון ראשוני? אז יש פתרון!

תמצאו מישהו כמוכם שרוצה גם הוא לרכוש דירה ואין לו מספיק כסף בשביל זה ותעשו איתו הסכם שותפות. כל אחד יביא חצי מההון הנדרש כדי לרכוש את הדירה והשכירות תשלם את המשכנתא. ולבסוף לאחר שהסיפור ייגמר, הדירה תהיה של שניכם חצי, חצי.

האם ברכישת דירה יחד עם שותף יש רק מעלות?

האמת שהסיפור של רכישת דירה ביחד עם שותף הוא לא כזה חלק. נכון שמדובר פה בפתרון ממש מדהים להתחיל כבר לצבור את הכסף אבל עדיין חשוב שתבינו שלקנות דירה יחד עם שותף זה לכרות איתו ברית. אתם מחזיקים שניכם בנכס משותף ועם קצת חילוקי דעות שהתפתחו גם למריבה אתם עלולים למצוא את עצמכם מתגוללים שנים בבית המשפט ומחכים לשופט שיגאל אתכם מהסכסוך המטופש ויכריע למי שייך כל חלק בדירה. 

האם בקניית דירה יחד עם שותף נצטרך לשלם מס רכישה?

אם יש לכם כבר דירה לא תהיו פטורים ממס אלא אם כן אתם עומדים לרכוש את דירה עם 4 שותפים נוספים או יותר. או אז תהיו פטורים ממס כי דירה ששייכת ליותר מ 4 בעלים לא חייבת במס רכישה. וחשוב להדגיש כאן שזה בתנאי ששווי הדירה לא עולה על 1,700,000 ש"ח כי דירה שעולה יותר מהסכום הזה תחויב בכל מקרה במס רכישה. חשוב לציין שבמקרים כאלו מס הרכישה לא יחול על כל שווי דירה אלא רק על חלקו. כלומר אם דירה שווה 2 מיליון מס הרכישה יחול רק על ה 300,000 שבין ה 1,700,000 ש"ח ל 2 מיליון ש"ח. 

איך לוקחים את המשכנתא בקניית דירה עם שותפים?

בדרך כלל כל אחד ממשכן את הדירה שלו ומשלם את החלק שלו במשכנתא. אבל יש מקרים אחרים כמו למשל שלשני השותפים זו דירה ראשונה במקרה כזו כל התהליך ברשמי הוא קניה משותפת. הדירה רשומה על שם שני השותפים, וגם המשכנתא וההחזרים החודשיים מתחלקים בין השתיים.

צריכים משכנתא לרכישת דירה?

עם שותף בלי שותף, בכל מקרה משכנתא זה דבר שדורש השקעה והרבה! אם אתם רוצים לצאת עם משכנתא הגיונית בידיים, החזרים חודשיים כמה שיותר נמוכים וריביות זולות אתם חייבים יועץ משכנתא. היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו וצרו קשר