הצעת חוק חדשה תחסוך לכם את עמלת פתיחת תיק במשכנתא!

אולי לא שמתם לב לנושא של עמלת פתיחת תיק והוא היה נראה לכם זניח ביחס לסכומים ההזויים שאתם מוציאים על מעבר דירה. אך ביום יום אם ידרשו ממכם להוציא מהכיס סכום של 2,000-3,000 ש"ח ואפילו יותר אתם לא תסכימו להוציא אותו כל כך מהר. 

 

בדיוק לכן החליטו להעביר הצעת חוק שתוזיל את המשכנתאות באלפי שקלים. 

כמה משלמים על עמלת פתיחת תיק?

כיום כל מי שרוצה לקחת משכנתא צריך לשלם עמלת פתיחת תיק. גובה העמלה הוא 0.25% מהיקף המשכנתא. נניח שאתם לוקחים משכנתא של מיליון ש"ח תצטרכו לשלם 2,500 ש"ח עמלת פתיחת תיק. אומנם זה נשמע זניח ביחס לסכומים הענקיים שמוציאים על משכנתא אבל תהיו כנים עם עצמכם אתם מוכנים סתם כך לשלם 2,500 ש"ח? ברור שלא. קחו בחשבון שתקופה של מעבר דירה כוללת בתוכה אינספור הוצאות כך שלא חסרה לכם ההוצאה הזו עכשיו.

מהי הצעת החוק המדוברת?

על פי הצעת החוק בנק ישראל יגביל את הבנקים בעמלת פתיחת תיק של עד 360 ש"ח בלבד. מדובר בהוזלה משמעותית של אלפי שקלים למשכנתא. הצעת החוק אושרה ביום ראשון 27 לפברואר ברוב קולות בוועדה ראשונה. היא עוד תצטרך לעבור וועדות נוספות עד לתיקונה. חשוב שתבינו שהבנקים מרוויחים מספיק גם בלי הכספים שלכם. 

מה קרה דווקא עכשיו שהחליטו לוותר על מרבית העמלה הזו?

בשנה החולפת נלקחו משכנתאות בהיקף עצום של 116 מיליארד ש"ח. בחשבון פשוט הבנקים הרוויחו השנה על עמלת פתיחת תיק מיליוני שקלים. הבנקים מרוויחים מספיק עם הריביות שהם לוקחים מהלקוחות אין שום סיבה שהם ירוויחו מהדלת האחורית סכומים נוספים בגובה כזה על חשבון הלקוחות שבשבילם זה הלחם והחלב. 

רוצים לחסוך עוד במשכנתא?

חיסכון של יותר מ 2,000 ש"ח בלי לעשות כלום הוא משמעותי. אך חשוב שתדעו שיש לכם אפשרות לחסוך עוד עשרות אלפי שקלים במשכנתא שלכם. יועץ משכנתאות הוא לא מותרות. הוא מוצר חובה למי שלא רוצה להיות פרייאר. מרבית לוקחי המשכנתאות משלמים לבנק סכומים הזויים על הלוואה. אין שום סיבה שתשלמו את כל הסכומים הללו יועץ משכנתא מקצועי יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. חוץ מהחיסכון העצום במשכנתא יועץ משכנתאות יקל עליכם את כל התהליך ויסייע לכם לעבור את התקופה הזו בצורה הרבה יותר רגועה. כי כשיש מישהו מולכם שאתם יודעים שאתם יכולים לסמוך עליו הכל הרבה הרבה יותר קל!

פנו עכשיו ליועצי המשכנתאות שלנו!