כללי אצבע שיעזרו לכם לנהל היטב משא ומתן עם הבנק!

בפוסט הקודם דיברנו על החשיבות בניהול משא ומתן עם הבנק. אתם יכולים להוריד את תשלומי המשכנתא לחצי כמעט, אם תעבדו כמו שצריך. בפוסט הבא הבאנו עבורכם כמה כללי אצבע בסיסיים שיסייעו לכם לנהל את המשא ומתן כמה שיותר טוב.

מה קורה עם יתרת ההלוואות בישראל?

דבר ראשון חשוב מאוד שלא תתפשרו על ההצעה הראשונה שהבנקאי מציע לכם. תמיד יש מקום לשיפור. כדאי שתציגו לבנק את ההצעות הזולות יותר מהבנקים האחרים כדי שיורידו לכם את המחירים. אל תציגו למומחים הצעות זולות יותר מידי כי הם פשוט לא יאמינו לכם. 

תיצרו שיח חיובי עם פקיד המשכנתאות

תכבדו, זו מילת המפתח. אל תתפרצו באמצע הסבר אלא תתנהלו ברוגע. אם יש לכם מה להגיד על מה שאמר פקיד המשכנתאות חכו שיסיים לומר את דבריו ואחר כך תסבירו לו בצורה רגועה את דעתכם בעניין. תשתדלו ליצור שיח חיובי ורגוע שלא יצור התנגדות מצידו של הפקיד.  

 

תנו לפקיד סיבות למה שווה לו לבוא לקראתכם, הציגו לו דירוג אשראי טוב ואם אתם בבנק בו מנוהל חשבון הבנק שלכם, ציינו את ההתנהלות הטובה שלכם לאורך שנים. כך שהבנק לא ממש לוקח סיכון שהוא נותן לכם משכנתא. 

 

אם אתם רואים שהבנק הסיק עליכם מסקנות לא נכונות כגון הכנסה נמוכה וזה מה שמנווט אותו, כדאי שתסבירו את הטעות ותביאו הוכחות. באופן כללי השיח צריך להיות חיובי, מכבד וללא ויכוחים קולניים. כאשר תקבלו את מה שיש לפקיד לומר ותקשיבו לו גם הוא יקשיב למה שיש לכם לומר.

אל תיכנסו ללחץ. מתנהלים ברוגע

זה נכון שהאישור העקרוני תקף ל 24 יום בלבד אך זה לא אומר כלום. תמיד יש אפשרות להאריך את התוקף שלו. קחו את הזמן שלכם ובדקו כל מה שצריך ביסודיות. שבו על כל הצעה איספו מידע וחשבו הכל במחשבון משכנתא המיועד לכך.

תמיד יש מקום לשפר עוד

גם לאחר שהגעתם לנוסחה המתאימה לתמהיל יש מקום לשיפורים נוספים כמו תנאי המשכנתא. בדקו מי הבנק שנותן לכם את התנאים הכי טובים, עמלת פתיחת תיק נמוכה, כמה זמן בירוקרטיה ועוד. שקללו את הנתונים ופנו לבנק שנותן לכם את תמהיל המשכנתא המוצלח ביותר וגם תנאים נוחים והטבות שנות. 

עם יועץ משכנתאות הכל יהיה פשוט יותר!

אם שמתם לב, השלב הזה של משא ומתן עם הבנקים הוא מאוד מכריע ומשמעותי מצד אחד. ומצד שני הוא מאוד מורכב. כדי לנהל את המשא ומתן בצורה איכותית צריך שיהיה הרבה מאוד ידע, ביטחון ובעיקר ניסיון. אם בכל שלבי המשכנתא חשוב שיהיה איתכם יועץ משכנתאות שירכיב איתכם תמהיל, ילווה אתכם, יסביר לכם ויעשה בשבילכם את העבודה. בשלב הזה נוכחותו של יועץ המשכנתאות חשובה עוד יותר מתמיד. יועץ משכנתאות בעל ניסיון, ידע רחב וביטחון יעשה היטב את המלאכה ויגיע עבורכם למשכנתא מצוינת, הכי טובה שאפשר!

 

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו וקבעו פגישה עם אחד היועצים!