איך ישפיע המצב הבטחוני על מחירי הדירות בארץ?

בשבוע האחרון היינו עדים לכמה מסעת רצח אכזריים וקטלניים במיוחד. אין ספק שהעובדה שנרצחו עשרה אנשים תוך שבוע בלבד גורמת למצב להיות מתוח במיוחד. הכוננות כיום היא יותר גבוהה מהימים בהם נערך מבצע שומר החומות אז נערך טבח של ממש בתושבי הערים המעורבות.

 

והמצב הזה משפיע גם על שוק הדיור. אם תיכננתם לרכוש דירה בזמן הקרוב זה נוגע גם אליכם.

מה המצב של שוק הדיור?

כידוע שוק הדיור נמצא בחסר תמידי. חסרות דירות וכדי לצמצם את עליית המחירים יש צורך לבנות כל הזמן יחידות חדשות. בחודשים האחרונים אנו עדים למאמצים רבים מצד הממשלה לקדם את הבניה ולהזרים דירות חדשות לשוק ובכך להקל מעט על מצוקת הדיור. 

למה נעצרת הבניה?

כידוע רוב רובם של הפועלים באתרי הבניה הם ערביים. לאחר גל טרור עוצמתי שכזה טבעי שנוצר פחד להיות בקירבת העובדים הללו. מהסיבה הזו ראש העיר קרית גת הודיע על הקפאת הבניה עד להודעה החדשה. וכן יו"ר המועצה המקומית שדות הנגב הודיע על עצירת הבניה עד לסוף השבוע הנוכחי.

 

מה שקרה עכשיו הוא שבעקבות הפיגועים והמצב הבטחוני המתוח בארץ כמה אתרי בניה כבר נסגרו או הוקפאו לשבוע או לזמן בלתי ידוע. במצב כזה קצב הבניה מואט ואין ספק שזה רק ההתחלה ויהיה קשה יותר להוציא פרויקטים חדשים לדרך כשהמצב הבטחוני כל כך גרוע.

איך זה ישפיע על מחירי הדירות?

אם הבניה נעצרת יזרמו פחות דירות חדשות לשוק וממילא מחירי הדירות יעלו. עליית מחירי הדירות בארץ היא נגזרת ישירה מהמחסור בדירות. ככל שיבנו יותר דירות כך המחירים פחות יעלו. וכל עוד לא יזרמו דירות חדשות לשוק המחירים של הדירות ימשיכו לעלות כי החסר רק ילך ויעמיק. 

 

לסיכומו של עניין המצב הבטחוני יעצור את זרימת הדירות החדשות לשוק וממילא נראה עלייה במחירי הדירות.

בדרך לרכוש דירה כדאי שתזדרזו?

אם מחירי הדירות עולים כדאי לכם לרכוש דירה כמה שיותר מהר בלי חלומות. פנו עוד היום ליועץ משכנתאות של משכנתא שלי שימצא עבורכם פתרונות למימון דירה!