כמה הון צריך בשביל משכנתא, הכתבה שתעשה לכם סדר בנושא!

כמו על אחד שחולם על דירה משלו אתם בוודאי רוצים לדעת באופן ברור כמה הון אתם צריכים לגייס בשביל לקבל משכנתא לבית שלכם. הבנק לא נותן מימון מלא אף פעם ובשביל לקבל משכנתא אתם צריכים להשיג חלק מן המחיר של דירה בכוחות עצמכם. 

בכתבה הבאה נשתדל להסביר לכם כמה שיותר ברור את הסוגיה הזו של הון עצמי. זה לא סיפור פשוט ויש מה ללמוד, אז קדימה נתחיל.

כמה הון עצמי צריך להביא?

את התשובה לא נוכל לתת במספרים כי היא לא אחידה לכולם. באופן כללי משכנתא זה דבר אישי שמתאימים אותו לכל לקוח. אך כן יש כללים בסיסיים שעל פיהם את יכולים לחשב כמה הון אתם צריכים לגייס כדי לקנות בית. הבנק מוכן לממן חלק מן המחיר של הדירה לחלק שהוא מממן הוא קורא אחוזי מימון. אם הבנק נותן 900,000 ש"ח לדירה שעולה מיליון הוא מימן 90% מהדירה ולכן המשכנתא הזו היא של 90% מימון. הרוכשים של הדירה במקרה הזה יצטרכו להביא 100,000 שקל הון עצמי.

הבנק בדרך כלל לא יתן לכל אחד איזה אחוזי מימון שמתחשק לו אלא יש לו כללים מסוימים שקובעים כמה אחוזי מימון ניתן לתת לכל אחד.

דירה ראשונה- עד 75% מימון.

דירה למשפרי דיור- עד 70% מימון.

דירה להשקעה- עד 50% מימון.

קצת הסבר…

דירה ראשונה זה בעצם לקוחות שפעם ראשונה הן קונים דירה.

משפרי דיור, נקרא גם דירה חלופית, זה אזרחים המעוניינים לעבור דירה כדי לשפר את תנאי המגורים שלהם. הם מוכרים את הדירה הקיימת ורוכשים דירה חדשה.

משפרי דיור צריכים להצהיר בעת חתימת המשכנתא כי הם ימכרו את הדירה שלהם במהלך 12 החודשים הקרובים.

דירה למשקיעים- כל דירה נוספת על הדירה הקיימת נקראת דירה להשקעה ועליה תקבלו רק 50% מימון. 

מאיפה משיגים הון עצמי?

כעת לאחר שאתם יודעים כמה הון עצמי אתם צריכים לגייס הגיע הזמן להתחיל לעבוד. אם כבר יש לכם את הסכום בצד מעולה ואם לא הגיע הזמן להתחיל לחסוך. בנו תוכנית כלכלית שתעזור לכם לחסוך כמה שיותר כסף לחודש היינו ממליצים לכם לפנות לגורמים מקצועיים כמו חברת המפתח לכלכלת המשפחה, כך זה יהיה קל יותר. מחיסכון לבד יקח לכם הרבה זמן להגיע להון עצמי ולכן כדאי שתנקטו צעדים נוספים. האחד הוא בקשת עזרה מההורים בעידן של היום עם מחירי הדירות הגבוהים מאוד מקובל להעזר בהורים כדי לרכוש דירה. ועוד משהו, תנסו להגדיל את ההכנסה שלכם, זה יכול להיות על ידי בקשה להעלאה במשכורת, הטבת תנאים, או עבודה נוספת מהצד.

אל תסתפקו במינימום!

שימו לב, גובה אחוזי המימון שלכם ישפיעו מאוד על המשך המשכנתא. ככל שאחוז המימון שלכם יהיה נמוך יותר כך תקבלו תנאים טובים יותר וריביות זולות. לכן, גם אם אתם יודעים שהבנק יאפשר לכם לקחת 75% נסו להשיג יותר הון עצמי כך שאחוזי המימון יהיו נמוכים יותר.

עוד כמה מילים על משכנתא…

משכנתא זו עסקה של פעם בחיים. תהליך המשכנתא הוא מורכב, משמעותי ומשליך על כל 30 השנים הבאות. לא כאן המקום לקחת סיכונים. יועץ משכנתאות פרטי יעשה לכם עבודה טובה, יוציא לכם משכנתא מותאמת אישית בתנאים נוחים ובריביות זולות, אל תפספסו.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי וצרו קשר עם אחד מהיועצים המובילים בשוק!