מתי כדאי לשלב במשכנתא מסלול גרייס?

אם אתם קצת בעניינים בטח יצא לכם לשמוע על המושג גרייס. בכל משכנתא ניתן לשלב מסלול גרייס. מסלול גרייס מתאים למקרים מסוימים בהם הוא מסייע ללווים להתמודד עם המשכנתא. המילה גרייס פירושה חסד. במשכנתא גרייס ניתנת בתחילת תקופת הפירעון תקופת חסד של עד 3 שנים בה לא צריך לשלם את ההלוואה. כמובן שלא מוותרים על ההחזרים אלא פשוט דוחים אותם. לא כדאי לקחת הלוואת גרייס ללא צורך, כי על תקופת הגרייס צוברים ריביות וחבל. במקרה הצורך גרייס הוא פתרון פשוט וגאוני ושווה לשלם את המחיר של הריביות אך לא משלבים גרייס ללא סיבה מיוחדת.

למי כדאי לשלב מסלול גרייס במשכנתא?

לחלק מהלווים קשה לשלם את המשכנתא מיד בהתחלה. זה יכול להיות אם רכשתם דירה ועדיין לא נכנסתם אליה. בינתיים אתם צריכים לשלם גם שכירות וגם משכנתא וזה בלתי אפשרי. לעיתים לוקחים הלוואה בשביל השיפוצים והריהוט ומחזירים אותה בשנים הראשונות. כאשר קונים דירה מקבלן יש גם את התקופה שבה משלמים שכירות ומשכנתא ביחד. בשביל כל הדברים הללו בדיוק מיועד מסלול גרייס. מאחר שכולם מבינים שלא ניתן לשלם שכירות ומשכנתא באותה עת, הבנק מוכן לדחות את התשלומים וכמובן לגבות על כך ריביות. אם אתם אכן לא מסוגלים לשלם את המשכנתא בשנים הראשונות מכל סיבה שהיא, מסלול גרייס הוא הפתרון שלכם. 

גרייס חלקי או מלא?

יש אפשרות לשלם את הריביות בתוך תקופת הגרייס וכך לא תרגישו אותם אחר כך במשכנתא. ויש לכם אפשרות בתקופת הגרייס לא לשלם כלום ולאחר מכן, בתקופת הפירעון, תשלמו גם על הקרן וגם על הריביות שתשלומם נדחה בתקופת הגרייס. 

האם יש דברים מיוחדים שכדאי לדעת כשלוקחים הלוואת גרייס?

לעיתים הבנק לוקח ריביות גבוהות יותר כאשר מדובר במשכנתא גרייס. צריך לשים לב ולעמוד בעזרת יועץ משכנתאות על כך שלא יעלו לכם את הריביות. האמת היא שככל שיהיה לכם סיבה יותר מוצדקת, כך יהיה יותר סיכוי שיאשרו לכם גרייס בתנאים נוחים וריביות זולות. 

איזה אפשרויות נוספות יש לשילוב גרייס במשכנתא?

כל משכנתא מורכבת ממסלולים, אתם תוכלו לבחור את המסלולים אתם ישתלם לכם לשלב את מסלול הגרייס. כדאי שתבינו את מה שעומד מאחורה. בהלוואת גרייס אתם משלמים במשך 3 שנים ריביות שלא הייתם משלמים אם הייתם מתחילים לשלם את המשכנתא מיד. בחשבון פשוט זה יוצא סכום די רציני. אם אתם מסוגלים לשלם חלק מן המשכנתא אל תעשו גרייס על כל המשכנתא אלא רק על חלק מן המסלולים. מאחר שעל מסלול שנלקח בגרייס אתם משלמים עוד ריביות תבחרו את המסלול שבו הריביות הכי זולות כמו מסלול הפריים לדוגמא. 

באופן כללי, כמו בכל דבר במשכנתא, גם גרייס צריך לדעת לשלב חכם כדי להרוויח מכל הכיוונים. ואת זה לא תוכלו לעשות לבד. לעומת זאת, יועץ משכנתאות שמתעסק הרבה עם המערכת הבנקאית מכיר את הניואנסים ואת החוקים וממילא ידע לעשות הכל טוב יותר.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי ובחרו את אחד מהיועצים המובילים בשוק!