משפרי דיור? כל מה שרציתם לדעת על גרירת המשכנתא!

עוברים דירה? יש לכם משכנתא מצוינת? אין שום סיבה שתוותרו עליה, תגררו אותה! הפתרון למשפרי הדיור שלא רוצים לשלם עמלת פירעון מוקדם ולא לשנות את תנאי המשכנתא. אם המשכנתא שלכם משתלמת תוכלו לחסוך המון בגרירת משכנתא. בגרירת משכנתא המשכנתא נשארת אותו דבר בדיוק שום דבר לא משתנה פשוט מסירים את השיעבוד של דירה הישנה ומשעבדים את דירה החדשה.

איך גוררים משכנתא?

הבנו כבר שזה משתלם, השאלה היא איך עושים את זה. אז יש כמה שלבים.

הגשת בקשה

בשלב הראשון תגישו בקשה לבנק, הבקשה תכלול את המסמכים הבאים:

  • חוזה רכישה גם של דירה הישנה שמכרתם וגם של הדירה החדשה שרכשתם.
  • בטחונות: ביטוח חיים וביטוח מבנה.
  • אישור על תשלום על הדירה החדשה.
  • חתימה על גרירת משכנתא.

קבלת אישור מהבנק לביצוע גרירת משכנתא

בשלב הזה תמתינו כשבוע הבנק יזין את הנתונים ולאחר שבוע בערך ולפעמים גם שבועיים תקבלו אישור לבצע את הגרירה. יתכנו גם מקרים בהם הבנק יסרב לאשר לכם את הגרירה אך זה כבר סיפור אחר.

ביצוע הגרירה בפועל 

כעת תעבירו את הערת האזהרה לנכס החדש. תגישו בקשה להסיר את הערת האזהרה לשיעבוד נכס מהדירה הקודמת ותעבירו אותה לדירה החדשה. קחו בחשבון שבשלב הזה הבנק מבקש לעיתים קרובות גם מסמכים נוספים.

לאחר שתסיימו את כל התהליך תוכלו לבקש הלוואת נוספת מהבנק או תוספת משכנתא אם יש לכם צורך.

שאלות ותשובות - גרירת משכנתא

כן, זו בעיקר עמלה על דמי המאמץ העמלה הזאת לא גבוהה יחסית לעמלת פירעון מוקדם שתצטרכו לשלם אם תבחרו לבצע מיחזור. גובה העמלה משתנה מבנק לבנק ונע בין 500 ש"ח ל 800 ש"ח.

כמה זמן התהליך יקח, זה תלוי בכם! אם תהיו מאורגנים ותגישו את כל המסמכים בזמן זה יקח מאוד מהר שבוע שבועיים לכל היותר. אך אם אתם תתעכבו זה יתעכב גם.

יש אך הוא אפסי מאוד. ואם הכל תקין ואין שום סיבה שזה יקרה הסיכוי הזה כבר לא קיים. הבנק לא רשאי לסרב לגרירת משכנתא אלא אם כן קיימת סיבה מוצדקת מאוד, כמו חוסר התאמה בין שווי הבטוחות וכדומה.

האפשרות הראשונה היא מיחזור משכנתא ואם הלכתם מראש על גרירת משכנתא זה יהיה פחות משתלם. אפשרות נוספת היא לפתוח משכנתא חדשה. אם החלטתם שאתם לא מוכנים לוותר על הגרירה תוכלו להוסיף ערב משלם או להתייעץ ב עו"ד מקרקעין.

בשורה התחתונה

גרירת משכנתא עשויה להיות משתלמת מאוד אך ממש לא תמיד. היכנסו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו ובחרו את אחד מהיועצים הטובים בשוק שיבדוק את כדאיות הגרירה בשבילכם!