אילו שלבים תעברו בדרך למשכנתא?

כאשר אתם לוקחים משכנתא יהיו כמה שלבים שיהיה עליכם לעבור. בפוסט הבא נפרט לכם 3 שלבים עיקריים בתהליך המשכנתא. לקיחת משכנתא היא תהליך מורכב והיא מונה הרבה יותר מאת שלושת השלבים הללו. אך 3 השלבים שנביא כאן יעזרו לכם להבין את התמונה הכללית של תהליך המשכנתא. ברור שאחר כך תצטרכו ללמוד עוד את הנושא ולהעמיק בו. אך דבר ראשון כדי שתבינו איפה אתם בכלל נמצאים. נתחיל לפרט מה אתם אמורים לעשות בדרך למשכנתא.

1. שלב ההכנה למשכנתא

דבר ראשון מתכוננים. אם תבואו לבנק לבקש משכנתא בלי שאתם מתכוננים, סביר להניח שתקבלו סרוב. וגם אם לא, הרושם שהבנק יקבל ממכם לא יהיה מדי חיובי מה שישפיע על כמובן על המשכנתא וזה לא כדאי. לכן, לפני שאתם פונים לבנק ומבקשים משכנתא אתם צריכים להתכונן. שזה אומר גיוס הון עצמי מספק והבאת המצב הכלכלי לאופטימי ביותר. למשל, בשלושת החודשים שלפני בקשת המשכנתא נסו להגדיל הכנסות, שפרו את העו"ש שלכם כדי שהבנק יתרשם לטובה מהמצב הכלכלי שלכם. בנוסף, אתם צריכים גם לבדוק את דו"ח נתוני האשראי שלכם שאין בו נתונים שליליים כי אם יש בו כאלה, לא כדאי לכם לפנות במצב כזה לבנק. פשוט תצטרכו להמתין עד שהנתונים הללו כבר לא יופיעו במערכת. 

2. הגשת בקשה לאישור עקרוני

לאחר שגייסתם את ההון העצמי שלכם והבאתם את המצב הכלכלי שלכם לאופטימליות. הגיע הזמן להגיש את הבקשה. ברור שכדאי לכם קודם לפנות ליועץ משכנתא ולקבל ממנו אור ירוק ליציאה לדרך. כך תהיו רגועים שאתם באמת מוכנים למשכנתא. לאחר שקיבלתם אישור מיועץ משכנתא אתם אמורים להגיש בקשה לאישור עקרוני. כדי לקבל אישור עקרוני מהבנק אתם צריכים להגיש את חוזה הרכישה, דיווח על סכום ההון העצמי שיש לכם, תעודות זהות של שני בני הזוג, תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים. ועוד כמה מסמכים בהתאם לדרישות הבנק. הסכמה לאישור עקרוני אתם אמורים לקבל תוך זמן קצר יחסית. אבל לאישור עקרוני עצמו לוקח זמן. ההמלצה היא לבקש אישור עקרוני מכמה בנקים עם הצעות משכנתא. כך תוכלו לערוך השוואת משכנתא ולהתמקח עם הבנק. בשלב זה כמובן נכנס גם כל העניין של בניית תמהיל המשכנתא.

3. המשכנתא בעצמה - טופס טיולים

לאחר שתבחרו איזה הצעה אתם מקבלים ותגיעו להסכמה עם הבנק בנוגע למסלולי המשכנתא הגיע הזמן לשורת צעדים טכניים שאתם אמורים לבצע. לרשימה הזו קוראים טופס טיולים. בטופס מפורטת רשימה ארוכה ארוכה של משימות ומסמכים שאתם צריכים להגיש לבנק כדי לקבל את המשכנתא. כדאי מאוד להתחיל כמה שיותר מוקדם בביצוע המשימות כך המשכנתא לא תתעכב מסיבות בלתי צפויות. 

לאורך כל הדרך יועץ משכנתאות!

אם אתם רוצים לחסוך עשרות אלפי שקלים במשכנתא, לקבל ליווי צמוד, הסבר על המהלכים ובעיקר שלא תזכרו את התקופה הזאת כסיוט. אם זה מה שאתם מחפשים, אתם חייבים לעצמכם יועץ משכנתאות שחוסך לכם כסף רב, זמן וכוח!

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו וקבעו פגישה עם אחד מהיועצים המובילים בשוק!