עצמאים? 2 צדדים למשכנתא לעצמאים

להיות עצמאים זה לא פשוט והכלל הזה לא מדלג על נושא המשכנתא. אך כמו בעסקים, גם במשכנתא יש גם צד שני הוא והוא דווקא מאוד משתלם. אז משכנתא לעצמאים היא קצת יותר מורכבת אך יש בה גם צ'ופרים שלא תמצאו לעולם אצל שכיר.

בכתבה הבאה נרחיב על הנושא של משכנתא לעצמאים. מה ההרכב שלה ולמה היא משתלמת. 

כי יש  שתי צדדים.

משכנתא לעצמאים - למה זה מורכב?

משכנתא לעצמאים מורכבת יותר. זהו משפט שאין עליו עוררין. אך מנגד, לאחר שכבר מקבלים את המשכנתא לעצמאים, יהיו תנאים מעולים ששום שכיר לא יכול לקבל. 

המורכבות של משכנתא לעצמאים נעוצה בכך שההכנסה שלהם לא מסודרת עם תלוש ומשכורת. מה שגורם לכך שהחוזק הפיננסי של העצמאים מוטלת בספק. צריך בדיקה הרבה יותר מדוקדקת.  

כל אחד שלוקח משכנתא נדרש להביא לבנק תלוש משכורת של שלושת החודשים האחרונים ועצמאי נדרש להביא 3 שומות מס + אישורים מרואה חשבון על הכנסות ומאזן רווח. שומות המס הן שנתיות וכדי להביא לבנק 3 כאלו, צריך להיות בעל עסק בן 3 שנים לפחות. עצמאי שהעסק שלו קיים פחות מ-3 שנים לא יוכל לקחת משכנתא לעומת שכיר שמספיקים לו 3 חודשי עבודה כדי להוכיח חוזק פיננסי.

סיבה נוספת לכך שהתהליך יותר מורכב היא שהעצמאים מטבע הדברים פחות יציבים. הכלכלה העולמית משפיעה עליהם הרבה יותר מאשר על שכירים וממילא הבנקים רוצים לראות יותר הכנסות, הוכחות שמראות על יציבות ועוד. 

ומה הצד השני של משכנתא לעצמאים?

משכנתא לעצמאים היא מורכבת יותר. הפרוצדורה מייגעת בכפליים. הבנקים לא מסיימים לטרטר ולבקש טפסים על אישורים שונים. אך, המאמץ שווה. העצמאים זוכים להטבות משכנתא ששכירים יכולים רק לדמיין עליהם. אם בחרתם לרשום את הנכס שקניתם על שם העסק, תהיו זכאים להחזרי מס על תשלומי המשכנתא. כן לא פחות ולא יותר, המדינה תעזור לכם לשלם את המשכנתא. חשוב לציין שגם על תשלומי ארנונה וחשמל הרבה מקבלים החזר כך שזה ממש שווה.

משכנתא לעצמאים - האם זה אפשרי?

אם העסק שלכם פועל יותר מ-3 שנים. ההכנסות גבוהות ויציבות, יכולת ההחזר טובה ובאופן כללי המצב טוב ויציב, תקבלו בסוף משכנתא. אך כמו שאמרנו תצטרכו להתאמץ להתייגע, משכנתא לעצמאים זה לא דבר שבא בקלות. אך אם כל המאמצים והיגיעה יש כאלו שכמעט אין סיכויים שיתנו להם משכנתא. עצמאי בעל עסק שהעסק שלו הוא פחות מ- 3 שנים לא יוכל לקבל משכנתא בקלות. אפשר לומר שאם יש כבר שומת מס אחת אפשר לנסות לעשות משהו, אך אם גם זה לא קיים, המהלך חסר סיכוי.

איך אפשר לייעל את התהליך?

הדבר הכי בעייתי במשכנתא לעצמאים זה חוסר היכולת להוכיח לבנק את גובה ויציבות ההכנסות. אצל שכיר רואים את המשכורת נכנסת לחשבון, אצל עצמאי זה לא בדיוק כך, קשה להבחין ברווח מסודר בתוך חשבון העו"ש. כדי לסדר את ההכנסות שיראו בחשבון, כדאי מאוד לפתוח חשבון נפרד לעסק וחשבון נפרד לבית וכל חודש להעביר משכורת לחשבון הפרטי על חשבון הרווחים של העסק. ככה הבנק יראה רווחים בצורה מסודרת ויציבה. הפעולה הזו תקל מאוד על התהליך ברגע שהבנקים רואים משהו יציב, ברור, מסודר הם עושים הרבה פחות בעיות. 

וכמובן, אם אתם רוצים ממש להיות רגועים, יש את יועץ המשכנתאות. עליו באמת תוכלו לסמוך שהוא יעשה את העבודה. תוכלו לקבל משכנתא בלי להזיע יותר מדי. רק שימו לב שאתם לוקחים יועץ טוב מבית טוב… מוזמנים להיכנס לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי ולבחור את היועץ הטוב ביותר בשבילכם.