רוכשים דירה בפריפריה? המחיר נמוך? לא בטוח שתוכלו לקחת משכנתא!

לאחרונה הגיעו ידיעות על בנקים שונים שמסרבים לתת משכנתאות לדירות ששווים נמוך. מה ההיגיון שעומד מאחורי הסירובים של הבנקים? מה עושים אם ההון העצמי שלכם מספיק רק לדירה ששוויה נמוך? ובכלל איך תשיגו משכנתא זולה עם ריביות אפסיות?

מה עומד מאחורי הסירובים של הבנקים למשכנתאות נמוכות?

בלקיחת משכנתא הבנק בעצם נותן לכם הלוואה. כערובה לכך שהסכום אכן יחזור במלואו הבנק משעבד את הדירה שלכם. כך במקרה שלא תעמדו בתשלומי המשכנתא נכנס לתמונה כונס נכסים שתפקידו למכור את דירה ולהשיב לעצמו את ההלוואה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, הדבר האחרון שהבנק מעוניין בו הוא לפנות לכונס נכסים. זה לא נעים, לא מכובד והורס את השם הטוב של הבנק. לכן לפני הפניה לכונס נכסים מנסים למצוא כל מיני פתרונות כמו מכירת דירה ומעבר לדירה קטנה יותר על ידי הלווה בעצמו ועוד כל מיני דברים כאלו. ברגע שהשווי של הדירה נמוך והלווים לא מסוגלים להחזיר את הלוואת המשכנתא אין להם מוצא, הם לא יכולים לעבור למכור את הדירה ולעבור למקום זול יותר כי אין דירות זולות יותר מאיפה שהם גרים עכשיו. לכן אין שום פתרון לפני פניה לכונס נכסים ממילא הבנקים יצטרכו להגיע יותר מהר לשלב הזה ואת זה הם לא רוצים. לכן הדרך הפשוטה והנוחה של הבנק היא פשוט לסרב למשכנתאות לדירות בשווי נמוך. 

איך בכל אופן רוכשים דירה עם הון עצמי נמוך?

אם ההון העצמי שלכם נמוך ואתם גם לא מעוניינים להשתעבד למשכנתא פשוט תפנו לבנקים שכן מוכנים לתת משכנתאות לדירה בשווי נמוך. אומנם יש בנקים שמסרבים למשכנתאות שכאלו, אך יש מספיק שנותנים אותם ביד רחבה בסך הכל אם שווי הדירות נמוך המשכנתא הגיונית יותר וקל יותר לעמוד בה. אין כמעט מקרים של זוגות שלא הצליחו לעמוד בתשלומי משכנתא נמוכים שכאלו. מקסימום כדי להיות רגועים יותר בודקים היטב את המצב הכלכלי של הזוג ואת יכולת ההחזר שלו. 

איך מוציאים משכנתא כמה שיותר זולה?

אתם צריכים לשים לב שלא העיקר שהצלחתם להוציא משכנתא משנה מאוד גם איזה משכנתא הוצאתם. יש משכנתא יקרה ויש משכנתא זולה. ברגע שהמשכנתא יחסית נמוכה כדאי שתנסו להוריד את הריביות כמה שיותר. בדקו האם אתם יכולים לקצר כמה שיותר את תקופת ההלוואה מה שיוריד לכם את הריביות באופן טבעי. בנוסף השוואת משכנתא זהו כלי יעיל מאוד שמביא להוריד את המשכנתא באופן משמעותי. במקרה שלכם יהיה לכם קצת יותר קשה לתמרן כי אין לכם מספיק מבחר של בנקים להתנהל מולם. אך עדיין יש אפשרות להוזיל את הריביות. כמובן שאם אתם חכמים תפנו ליועץ משכנתאות שיוזיל לכם את הריביות ויסדר לכם את המשכנתא על הצד הטוב ביותר!

לפניה ליועץ משכנתאות מומלץ מטעם משכנתא שלי, הקליקו כאן!