סקירה על הנושא של ריביות משכנתא!

אחד המרכיבים היותר פופולריים במשכנתא זה הריביות. לכאורה כמעט כל פעם שיוצא לכם לשמוע על משכנתא אתם שומעים את המילה ריביות. אז מה זה בעצם ריבית משכנתא? ממה היא מורכבת ומה ההבדל בין מסלול לגובה הריבית? הפוסט שיעשה לכם ברור יותר לפניכם!

מה ההבדל בין גובה הריבית למסלול משכנתא?

מסלול משכנתא בעצם מגדיר את סוג הריבית ואילו הגובה הוא המחיר. יש כמה סוגים של מסלולי משכנתא וכל משכנתא מורכבת מכמה מסלולים. בין מסלולי המשכנתא הקיימים אפשר למנות את המסלולים הקבועים, הצמודים. המסלול מגדיר האם הריבית נשארת זהה לאורך תקופת המשכנתא או האם היא משתנה לפי פרמטרים מסוימים. המחיר של המסלול משתנה מבנק לבנק מלקוח ללקוח ומתקופה לתקופה הוא בעצם נקבע לכל לקוח ברמה האישית וזה בעצם גובה הריבית. ברור פחות או יותר יש סטנדרטים מסלול קבוע הוא יקר יותר ממסלול צמוד. אך עדיין מסלול צמוד אצל לקוח אחד יכול להיות 3% ולעומת זאת אצל לקוח אחר מסלול קבוע שהוא יקר יותר עשוי לעלות 2.5%.

למה זה קורה? כי המחיר נקבע באופן יחסי ובאופן אישי. הלקוח שקיבל מסלול קבוע ב 2.5% כנראה היה מקבל את המסלול הצמוד ב 1.5%.

לסיכום. מסלול משכנתא זו ההגדרה של הריבית, הסוג.

גובה הריבית זה המחיר שהבנק נתן ללקוח מסוים עבור מסלול המשכנתא. גובה הריבית הוא לא אחיד ונקבע לכל לקוח באופן אישי. 

מה משפיע על מחיר הריבית במשכנתא?

הרבה מאוד דברים. ככל שהלקוח מגיע עם נתוני פתיחה טובים יותר והבנק רואה אותו כלקוח טוב ורווחי, כך הוא יתן לו ריביות זולות יותר. לעומת זאת, ככל שהלקוח הוא מוגדר כמסוכן יותר, כך הבנק יקח ממנו ריביות יקרות יותר. פרמטר נוסף שמשפיע על מחיר הריביות הוא מי עומד מאחוריכם. אם לקחתם יועץ משכנתאות מומחה, סביר להניח שהוא יצליח להוציא לכם מחירים זולים לריביות מהבנק. אך אם תגיעו לבד לבנק ותקבלו את הצעת המשכנתא הראשונה שלהם הריביות יהיו יקרות להחריד. 

איך גובה הריביות משפיע על המשכנתא ועל ההחזרים החודשיים?

הריבית בעצם קובעת כמה תשלמו על המשכנתא אם הריבית היא 2% לדוגמא אתם צריכים להבין שכל שקל שתלוו מהבנק עולה לכם 20 אגורות. אם כך ככל שהריבית יותר גבוהה כך תצטרכו להחזיר יותר כסף לבנק ממילא המשכנתא תהיה יותר יקרה וההחזרים החודשיים גבוהים יותר. 

מה אפשר לעשות כדי להוריד את ריביות המשכנתא כמה שיותר?

דבר ראשון הגיעו למשכנתא עם מצב כלכלי כמה שיותר יציב והון עצמי גבוה כדי שאחוז המימון שלכם יהיה כמה שיותר נמוך. ככל שהנתונים הכלכליים שלכם יהיו טובים יותר, כך גובה הריביות יהיה נמוך יותר. מעבר לזה ככל שתפרסו את המשכנתא לפחות שנים גם כן הריביות יהיו זולות יותר.

ואיך לא יועץ משכנתאות יודע היטב את המלאכה, ויוכל להוריד לכם את הריביות לגובה ממש נמוך.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתא שלנו ופנו לאחד מן היועצים המובילים בשוק!