מחזור משכנתא בקורונה

משבר הקורונה פגע בפרנסה של רוב הציבור הישראלי, האבטלה גדלה, אנשים רבים הוצאו לחל"ת, ובעלי עסקים קטנים נפגעו. ההתנהלות ללא הכנסה קבועה קשה מאוד, ותשלום המשכנתא מדי חודש נעשה הרבה יותר קשה מבעבר. לאחרונה, הריביות למשכנתא יורדות, ולכן אפשר לבדוק את כדאיות מיחזור המשכנתא.

איך ממחזרים משכנתא?

מחזור משכנתא הוא תהליך בו לוקחים משכנתא חדשה עם תמהיל משכנתא שיותר מתאים למצב העכשווי, ומכסים בעזרתה את המשכנתא הישנה שלנו. 

במשכנתא החדשה שנבחר, נחפש אילו מסלולים יותר מתאימים למצב הנוכחי שלנו, נבדוק באיזה בנק יותר משתלם לנו לקחת את המשכנתא החדשה, איזה ריבית אנחנו מעדיפים וכו'.

מי שמתקשה לעמוד בתשלום של המשכנתא מידי חודש, יכול לעשות מיחזור משכנתא ולפרוס את המשכנתא החדשה לתשלומים רבים יותר. כך הוא ישלם כל חודש פחות כסף.

האם כדאי למחזר משכנתא בקורונה?

בעקבות משבר הקורונה הייתה ירידה בגובה הריבית. ולכן, כדאי לבדוק אם יוצא משתלם למחזר את המשכנתא. גם אם השינוי בריבית נראה קטן, הוא יכול לגרום לכם לחסוך כסף רב. הרי במשכנתא משלמים מידי חודש סכום, במשך שנים רבות ולכן  גם שינוי מזערי בריבית יכול להוביל לחיסכון של עשרות אלפי שקלים.

מיחזור משתלם לאחר הקפאת משכנתא?

בנק ישראל רצה לעזור ללווים לעמוד בנטל החודשי למרות משבר הקורונה. לכן איפשר להם להקפיא את המשכנתא שלהם, ולא לשלם אותה כבר ממרץ 2020. כך נוצר מצב בו לאנשים רבים הצטבר סכום גדול שהם צריכים לשלם, וסביר להניח שהם יתקשו להחזיר אותו אחרי שכבר לא יהיה אפשר להקפיא. לכן הם בכל זאת יבחרו למחזר את המשכנתא שלהם ולבחור במסלול שיוכלו לעמוד בו. אם גם אתם נשארתם לאחר ההקפאה עם משכנתא גבוהה ויקרה, פנו למומחים לבדיקת כדאיות המיחזור שלה.

שימו לב:

אם אתם חושבים על מיחזור משכנתא, כדאי לכם לפנות ליועץ משכנתאות. היועץ מבין בתחום ויעזור לכם להגיע לתמהיל משכנתא הטוב עבורכם.