איך מגדילים את ההון העצמי?

אם הגעתם לכתבה זו, ייתכן שאתם מעוניינים לרכוש דירה ואתם מעוניינים לקחת משכנתא מהבנק, אבל ההון העצמי שלכם לא מספיק להלוואה שברצונכם לקבל ואתם זקוקים להלוואה נוספת כדי להגדיל את ההון העצמי. 

בדיוק למצבים אלו הוקמו גופים חוץ בנקאיים המעניקים הלוואות למטרות אלו, לרוב עד לסכום של 750,000 ש"ח. כדי להשיג הלוואה כזו, תצטרכו להגיש בקשה, ניתן לבצע זאת בצורה מקוונת. תוכלו למצוא הלוואות רבות כאלו באינטרנט. לעיתים רבות יש צורך בהלוואה נוספת עבור ההוצאות הנלוות לרכישה כמו: שיפוצים לדירה, ריהוט חדש לבית, תשלומים התחלתיים ועוד. לכן, מומלץ לחשב היטב את סך כל ההוצאות, לוודא שהכל נלקח בחשבון ולבוא עם סכום מדויק בעת לקיחת ההלוואה מהגוף שבחרתם.

מהם המסלולים הקיימים בהלוואת משכנתא?

בדרך כלל, הריביות הניתנות להלוואת משכנתא הן נמוכות יותר מהלוואה רגילה וזאת מהסיבה שסכום ההלוואה הוא גבוה מאוד.

הלוואת משכנתא כוללת מספר מסלולי משכנתא לבחירה:

  • הלוואה בריבית קבועה, לא צמודה למדד.
  • הלוואה בריבית קבועה, צמודה למדד.
  • הלוואה בריבית משתנה, צמודה למדד.
  • הלוואה בריבית משתנה, לא צמודה למדד.
  • הלוואה בריבית פריים.
  • הלוואה צמודה למטבע חוץ.
  • הלוואת בלון.

מסלולים אלו הם סוגי הלוואות שונות הניתנות לבחירת הלווה. המסלול יבחר בסיוע של יועץ פיננסי מומחה בתחום.

ניתן להשיג הלוואות חוץ בנקאיות בתנאים מצוינים על ידי חברות חוץ בנקאיות רבות. חברות אלו  מאשרות הלוואה בהתאם לפרטי החשבון של הלקוח, הם מבקשים  ממנו אותם עוד בעת הגשת הבקשה.  

מהו טווח הזמן לקבלת המשכנתא

תקופת הזמן עד לקבלת המשכנתא היא משמעותית מאוד ואינדיבידואלית לגבי כל בן אדם. יש שיעדיפו לקבל את המשכנתא חודש לפני הכניסה לבית. להתחיל לשלם את הריביות עוד קודם הכניסה לבית ולמנוע סיבוכים בתשלומים והריביות בעתיד. ויש את אלו שיעדיפו לקבל את המשכנתא שבוע לפני הכניסה לבית.
יש בנקים וחברות מסוימות הנותנות משכנתא תוך ימים בודדים.
בנוסף, תוכלו להיכנס לפורום משכנתא באינטרנט שיסייע לכם להגיע להחלטה הנכונה בזמן קצר יותר.

לפני שאתם מחליטים על משכנתא מסוימת, השוו, קודם לכן, בין החברות המציעות לכם זאת. את מה חשוב לבדוק? התשובה היא פשוטה, חשוב לבדוק את: השירות, גובה הריבית, אורך תקופת המשכנתא, אמינות החברה והפופולאריות שלה. מומלץ לבחור בחברה המציעה את התנאים הטובים ביותר בתוספת של ייעוץ כלכלי טוב.