בכמה עלו המדדים בחודש האחרון ואיך זה ישפיע על המשכנתאות שלכם?

בכל 15 לחודש מתעדכנים המדדים. כלומר בודקים מה עלות המחיה בשוק לעומת החודש הקודם. למדד הזה קוראים מדד המחירים לצרכן. בנוסף יש מדד נוסף והוא מדד תשומות הבניה שמודד את עלויות הבניה. שני המדדים הללו משפיעים על המשכנתאות ועל שוק הדיור.

איך משפיע מדד המחירים לצרכן על המשכנתאות?

מדד המחירים לצרכן משפיע על כל הכלכלה ובין השאר גם על המשכנתאות. בהרבה מאוד משכנתאות יש מסלולים שצמודים למדד. כלומר, הקרן צמודה למדד המחירים לצרכן. כאשר יש עליה במדד גם ההחזרים החודשיים עולים. לכן, כאשר יש עליה במדד, המשכנתאות מתייקרות.

 

חשוב לציין שאנו נמצאים בתקופה של אינפלציה. המדדים כל הזמן עולים וממילא המשכנתאות מתייקרות. אם מתאפשר לכם, מומלץ מאוד למחזר את המשכנתא כדי להיפטר ממסלולים צמודים למדד שמייקרים את המשכנתא. כמובן שצריך לבדוק את זה היטב כי גם הסך הכללי של הריביות עלה מאוד. 

 

החודש עלה מדד המחירים לצרכן ב 0.8% מדובר בזינוק משמעותי מאוד והאצה בקצב העליה של המדד. בחודש הקודם המדד עלה ב 0.6% יוצא שהעליה צברה תאוצה של 0.2%.

איך מדד תשומות הבניה קשור לעולם המשכנתאות?

נכון שמדד תשומות הבניה רלוונטי יותר עבור יזמים ופחות עבור ציבור לוקחי המשכנתאות. אך אם רכשתם לאחרונה דירה חדשה מקבלן ואתם בעיצומם של התשלומים המדד הזה משפיע עליכם עוד יותר מאשר מדד המחירים לצרכן לבעלי מסלול צמוד. כאשר רוכשים דירה מקבלן לא משלמים בבת אחת אלא בכמה פעימות. התשלומים לקבלן צמודים למדד תשומות הבניה ואם המדד עולה גם התשלומים יקרים יותר. רוכשי דירות מקבלן מוצאים את עצמם משלמים עשרות אלפי שקלים ואפילו מאות אלפי יותר מהמתוכנן. 

 

החודש עלה מדד תשומות הבניה באחוז אחד שלם. גם במדד תשומות הבניה קצב העליה הואץ ב 0.2% כאשר חודש קודם עלה המדד ב 0.8% 

מה השתנה בהיקף המשכנתאות הנלקחות בחודש החולף?

בשוק המשכנתאות לשם שינוי נרשמה ירידה של 28% לעומת החודש הקודם. אך לעומת אותה תקופה בשנה שעברה יש עליה של 26% בהיקף המשכנתאות. 

סך הכל היקף, המשכנתאות שבוצעו עומד על 1.48 מיליארד. ומתחילת השנה נלקחו משכנתאות בסכום של 45 מיליארד ש"ח. העליה בענף המשכנתאות שנרשמה מתחילת השנה עומדת על 47%.

כדאי לסדר את המשכנתא!

אנו נמצאים עכשיו בעידן של אינפלציה. המחיה יקרה יותר וכמובן שגם הדיור. לא כאן המקום לפרט ולהסביר מה גרם לכל זה אבל כן צריך להתארגן בהתאם למצב הקיים.

 

אם אתם בעלי משכנתא כדאי לכם לבחון אפשרות של מיחזור המשכנתא שעד עכשיו הייתה זולה. כעת היא  מתייקרת מחודש לחודש וזה לא קל. אם אתם רכשתם דירה מקבלן, סביר להניח שאתם צריכים לגייס סכומי כסף נוספים בעקבות העליה במדד. 

 

את כל אלו יועץ משכנתאות מנוסה יכול לסדר לכם. 

 

פנו עכשיו למומחים!

 

למידע נוסף היכנסו למשכנטא'צ!