איך משתמשים במחשבון משכנתא?

בפוסט הקודם דיברנו הרבה על החשיבות בשימוש במחשבון משכנתא, איך הוא יכול לעזור ולהועיל אך לא הסברנו איך משתמשים בו ואת זה נעשה בפוסט הבא!

מטרת השימוש במחשבון היא כדי להבין את היכולות הכלכליות שלכם

קיימות שני אפשרויות להשתמש במחשבון. אפשרות אחת היא לרשום את סכום המשכנתא שאתם מעוניינים לקחת, מספר השנים והריביות מיד יופיע לכם סכום ההחזר החודשי. בשלב הזה תבדקו אם אתם מסוגלים לעמוד בו על פי יחס החזר של עד ⅓ מההכנסה הפנויה. לדוגמא אתם מעוניינים לרכוש דירה ב 1.2 מיליון בשביל זה אתם צריכים משכנתא של לפחות 900,000 ש"ח. הקישו את הסכום במחשבון, מספר השנים שאתם מעוניינים ותגיעו לסכום ההחזר החודשי. תוכלו לשחק במחשבון ולראות איך משפיעות הריביות, מספר השנים וכו' על ההחזר החודשי ולהגיע לנוסחה שאתם מעוניינים. יכול להיות גם שתגלו ש 900,000 ש"ח משכנתא בשבילכם זה יותר מידי. 

 

אפשרות שניה היא לרשום את סכום ההחזר החודשי שאתם מסוגלים לשלם, סכום המשכנתא שאתם מעוניינים בו ולראות כמה שנים תצטרכו לשלם משכנתא. או שהפוך תרשמו סכום החזר חודשי, תקופה בשנים ותראו לאיזה סכום משכנתא אתם מגיעים.

 

בכל מקרה תוכלו לשחק עם מחשבון המשכנתא לבדוק מה יהיה בכל מקרה ולהסיק מסקנות על מחיר דירה שאתם יכולים לרכוש, מהם היכולות הכלכליות שלכם לעומת מצב השוק, לתכנן צעדים ובאופן כללי להבין איפה אתם עומדים.  

השוואת משכנתא - חשוב מאוד

אחד השלבים המשמעותיים מאוד במשכנתא הוא להשוות את הצעות המחיר השונות. כל בנק יגיש לכם הצעת מחיר לתמהיל משכנתא ואז מגיע הזמן להשוות. כדי להבין היטב את ההבדלים והדקויות תצטרכו להשתמש במחשבון משכנתא. בצורה כזו תראו את ההבדל ותוכלו להחליט מה ההצעה הטובה ביותר.

 

חשוב להדגיש כי כאשר בוחרים הצעת משכנתא מבין הצעות המשכנתא השונות חשוב לשים לב גם לנתונים ולצרכים שלכם ולא רק למחיר. ברור שהמחיר הוא הגורם המכריע אבל אתם צריכים לתת גם ליכולות שלכם את המקום שלהם.

 

בנוסף חשוב שתדעו שתמיד אפשר להתמקח עם הבנקים. הבנק הוא שוק לכל דבר ואתם צריכים ללכת לבנק שיתן לכם את הריביות הזולות ביותר בתנאים הטובים ביותר. אפשר להוריד את הבנקים ובהרבה. 

איך משתמשים במחשבון משכנתא מתקדם?

יש שני סוגים של מחשבון משכנתא. מחשבון משכנתא אחד פשוט יותר שניתן להזין סכום משכנתא, תקופה בשנים, גובה ריבית ומקבלים החזר חודשי. כל אחד שמתמצא קצת במשכנתאות יודע שמשכנתא לא ממש עובדת ככה. משכנתא מורכבת מכמה מסלולים, כל מסלול בגובה ריבית אחר, הריבית עלולה להשתנות וכל מסלול נלקח במספר שנים אחר. משכנתא היא הרבה יותר מורכבת ומרתקת ממה שהיא נראית. לכן יש מחשבון משכנתא מתקדם יותר שניתן להזין את הנתונים של כל מסלול בנפרד ולראות את התוצאות. 

במחשבון משכנתא מתקדם משתמשים בדרך כלל בשלבים מתקדמים יותר כשבונים תמהיל וכו'.

פנו עכשיו ליועץ משכנתאות שיוזיל לכם את המשכנתא בעשרות אלפי שקלים!