לוקחים משכנתא? מחשבון משכנתא הוא כלי עזר הכרחי בשבילכם!

תהליך לקיחת המשכנתא הוא תהליך שמורכב ממלא מושגים ומספרים שלא תמיד מובנים. אתם בתור לוקחי המשכנתא על אף שאתם מסתמכים על יועץ משכנתאות צריכים להבין מה קורה עם המשכנתא שלכם. בשביל זה אתם צריכים לדעת כמה מושגים בסיסיים שתמצאו במילון מונחים למשכנתאות. וחוץ מזה כדי להתמצא קצת יותר ולהבין מה עובר על המשכנתא שלכם, אתם צריכים מחשבון משכנתא. במחשבון משכנתא תוכלו לחשב חישובים שונים וכך להבין על מה היועץ מדבר. 

מתי טוב להשתמש במחשבון משכנתא?

ברגע שאתם מתחילים לחשב את המשכנתא, הסכום של הדירה וכו' מחשבון משכנתא יהיה לכם לעזר. בהמשך כאשר תרצו להבין את המושג תמהיל, איך הריבית משפיעה על המשכנתא ועוד.

 

שימוש נוסף למחשבון משכנתא הוא כאשר אתם רוצים להשוות את הצעות המשכנתא שתקבלו מן הבנקים. מדפי התמהיל שתקבלו מן הבנקים לא ממש תבינו משהו, אך כאשר תכניסו את הנתונים למעשה במחשבון משכנתא הכל יהיה ברור יותר.

 

מחשבון משכנתא יעזור לכם להבין את לוחות הסילוקין, ובהמשך אם תרצו לשנות את תנאי המשכנתא המחשבון יהיה הכלי השימושי ביותר.

 

בקיצור, מחשבון משכנתא הוא כלי עזר פרקטי וחיוני שיעזור לכם להבין את המשכנתא ובעיקר יהפוך לכם את המספרים הערטילאים למשהו מציאותי.

מה תוכלו לחשב במחשבון משכנתא?

יש כמה פעולות שתוכלו לעשות במחשבון ולהגיע למידע מגוון. דבר ראשון תוכלו לחשב מהו סכום ההחזר החודשי שיהיה לכם כל חודש על פי נתונים של סכום, תקופה וריביות. כך תבינו מה זה אומר תכל'ס ההבדל בין ריבית של 2.5% לריבית של 3%. 

 

בנוסף, אם החלטתם למשל שאתם לא חורגים מהחזר חודשי מסוים תוכלו להזין את ההחזר החודשי הרצוי ולראות על פי הנתונים האחרים מהו הסכום הגבוה ביותר שתוכלו לקחת משכנתא בנתונים של ריביות מסוימות וכו'.

 

באמצעות מחשבון משכנתא תוכלו לראות עד כמה אתם מסתכנים בבחירת מסלול משכנתא מסוים. תבדקו מה יקרה למשכנתא שלכם עם מדד המחירים לצרכן יעלה, ריבית הפריים וכו' מה יקרה להחזר החודשי ואיך תעמדו בזה.

 

על ידי מחשבון משכנתא תוכלו להבין את ההסברים הערטילאים של יועץ המשכנתאות או פקיד המשכנתאות בבנק, תוכלו להבין כמה ריבית אתם משלמים, כמה תחסכו על כל הורדה בריבית, כמה תצטרכו לשלם כל חודש ותוך כמה זמן תוכלו לסיים עם המשכנתא. 

כמה כללים שחשוב שתדעו בהקשר למחשבון משכנתא:

  1. ככל שתקחו את המשכנתא לפחות שנים כך הריבית תהיה נמוכה יותר.
  2. אם תבחרו בלוח סילוקין קרן שווה תשלמו פחות על ריבית והצמדה אך ההחזר החודשי בהתחלה יהיה גבוה מאוד.
  3. יש מסלולים יציבים שלא מושפעים כמעט לאורך כל המשכנתא כמו ריבית קבועה, ריבית שאינה צמודה ועוד. בדרך כלל הריביות הללו יקרות יותר ויש עליהם עמלת פירעון מוקדם גבוהה.

מחשבון משכנתא אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

עם כל זה שמחשבון משכנתא יפשט לכם מידע, יעשה לכם הכל ברור יותר וישקף לכם תהליכים זה עדיין אל אומר שאתם יודעים הכל. אם אתם רוצים משכנתא מוצלחת אתם לא יכולים לוותר על יועץ משכנתא מקצועי.

היכנסו עכשיו לבחור לכם יועץ מעמוד היועצים שלנו!