איך תוזילו את המשכנתא שלכם בעשרות אלפי שקלים?

רוכשים דירה? לוקחים משכנתא ענקית? אתם יכולים להוזיל אותה בעשרות אלפי שקלים ואפילו במאות. 

איך עושים את זה?

בפוסט הבא נפצח את הנוסחה לקבלת המשכנתא הכי אפקטיבית וזולה.

פנו לבנק כאשר המצב הפיננסי שלכם תקין

לוקחים משכנתא? ודאו מה המצב הפיננסי שלכם ומה קורה בחשבון הבנק שלכם. לפני שבנק מאשר משכנתא הוא בודק את הנתונים הכלכליים של הלקוח. את חשבון העו"ש, את נתוני האשראי ומה היציבות התעסוקתית שלו. לכן לפני שאתם פונים לקבל אישור עקרוני למשכנתא שלכם טפלו בכמה דברים. אם אין לכם עבודה מסודרת אל תקחו עכשיו משכנתא אתם עלולים לקבל משכנתא יקרה, מאוד. 

ארגנו את חשבון הבנק שלכם, מחקו נתונים שליליים מדו"ח חבות האשראי שלכם וכו'. ככל שהבנק להתרשם מכך שהמצב הכלכלי יציב יותר כך תקבלו משכנתא זולה יותר.

השתדלו שאחוזי המימון שלכם יהיו כמה שיותר נמוכים

ככל שאחוז המימון שהבנק יתן לכם יהיה נמוך יותר כך הריביות יהיו זולות יותר וממילא המשכנתא. ככל שתביאו יותר כסף משלכם לקניית הדירה, יותר הון עצמי, כך המשכנתא שתקבלו תהיה טובה וזולה יותר. 

יש דרגות באחוזי מימון:

עד 45% מימון זו הדרגה הכי טובה תקבלו ריביות יותר ממצוינות.

45%-60% מימון זו דרגת הביניים. אם יהיו לכם נתונים טובים תוכלו לקבל ריביות מעולות.

מעל 60% מימון זו כבר משכנתא ממונפת והריביות שתקבלו יהיו יחסית יקרות. 

אנחנו לא מתכוונים שתגייסו כסף שאין לכם. ובחלק מהמקרים יכול להיות שכדאי לעשות את זה. אנחנו מתכוונים לשים לב לדרגות של אחוזי המימון ואם אתם נמצאים בקו התפר תעשו עוד מאמץ קטן כדי שתהיו בדרגה שתאפשר לכם תנאים טובים יותר. 

לדוגמא: אם יש לכם הון עצמי כך שתקבלו מהבנק 62% מימון, חבל אתם כבר בדרגה של משכנתא ממונפת עשו עוד קצת מאמץ כך שתגיעו למצב שהמשכנתא שלכם תהיה עם 59% מימון וכך תקבלו משכנתא הרבה יותר טובה.

תחילת תהליך המשכנתא

מיד לאחר שתקבלו אישור עקרוני למשכנתא ותתחילו בתהליך תצטרכו לשלם דמי פתיחת תיק משכנתא. הסכום הוא 0.25% משווי המשכנתא מה שאומר 2,500 ש"ח לכל מיליון שקל. כמעט תמיד אם מבקשים הנחה הם נותנים הנחה של 50% על דמי פתיחת תיק, אבל זה קורה רק אם מבקשים את ההנחה לכן כדאי שתבקשו. חשוב לציין שאם אתם לקוחות ממש טובים הבנק אף יגדיל לכם את ההנחה מעבר ל 50% המקובלים.

שימו לב להתחיל את תהליך המשכנתא מספיק מוקדם כך שלא תתקלו בבעיה. אם אתם באמת רוצים להשיג משכנתא טובה זה יקח לכם זמן ולא כדאי שהזמן הזה יגרום לכם להוצאות אחרות.

תערכו השוואת משכנתא ובכך תוזילו את הריביות

המרכיב הכי אפקטיבי במשכנתא מוצלחת זה השוואת משכנתא ומשא ומתן עם הבנקים. המחירים בין הבנקים לא זהים אצל כל בנק יש את המחירים שלו. חשוב להתמקח עם הבנקים ולעבור לפחות בין 5 בנקים כך תקבלו את המשכנתא הכי זולה. 

ללכת ישר לבנק שאליו אתם שייכים או לבנק הכי פופולרי בקרב לוקחי המשכנתאות זה ממש לא צעד חכם. 

האמת שכדאי שיועץ משכנתאות הוא זה שינהל עבורכם את כל התהליך.

חסר לכם מימון להון עצמי? פנו ליועץ משכנתאות

מה שהכי לא כדאי לעשות זה לקחת 100% מימון משכנתא גם בעקיפין. גם עם 30% משכנתא נלקחו מהלוואות חוץ בנקאיות או מחברים. לקחת כל כך הרבה הלוואות זה אבדון. בדרך כלל אין מאיפה להחזיר.

אם נתקלתם בקשיים במימון הדירה שלכם אל תרוצו סתם לקחת הלוואות לא מבוקרות ספרו ליועץ המשכנתא שלכם והוא ידריך אתכם מה לעשות.

אם אתם רוצים להגשים את החלום בלי להסתבך כלכלית פנו ליועץ משכנתאות.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי משכנתאות של משכנתא שלי להיכרות עם היועצים הנבחרים.