איך תכינו את עצמכם לקראת שלב משא ומתן במשכנתא?

השלב של משא ומתן עם הבנקים הוא חשוב מאוד ולכן הוא דורש גם הכנה. בפוסט הבא ניתן לכם רשימה של כמה צעדים שכדאי שתעשו לפני שאתם נכנסים לשלב המשא ומתן.

מה קורה עם יתרת ההלוואות בישראל?

כדי שהמשא ומתן יהיה מוצלח צריך להכשיר את הקרקע מיד בהתחלה. כאשר אתם מוסרים פרטים בעת בקשת האישור העקרוני מסרו פרטים מדויקים ככל שניתן. אל תמציאו עובדות שלא היו. הבנקים לא סומכים עליהם הם יבדקו את המידע ואם הם יראו שהפרטים שמסרתם הם לא מדויקים כל האימון שלהם בכם יפגם  ואתם יכולים לשכוח מהטבות במשכנתא. מצד שני אין שום עניין למסור פרטים שלא שאלו אתכם עליהם. מסרו מידע חיוני, מידע מדויק אך לא מיד מיותר. אם אתם מתכננים לכסות עד 5 שנים חלק מן המשכנתא אין שום סיבה שתמסרו לבנק את המידע הזה זה עלול לגרום להם להעלות ריביות.

 

דבר נוסף, במקום לספר להם שאתם מרוויחים 500 ש"ח מכאן ו 3,000 משם וכו'. תדווחו לבנק על הסכום הכולל של ההכנסה בחודש וציינו שההכנסה מגיעה ממקורות שונים. כך קל יותר לבנק לחשב…

אספו כמה שיותר מידע על משכנתא ובעיקר על איך הבנק מרכיב את הריביות

ככל שתגיעו מוכנים עם ידע רב יותר כך תגיעו לעמדה שווה יותר עם פקיד המשכנתאות. חשוב שתבינו שאתם אמורים לנהל משא ומתן לא יתכן שתעשו זאת ללא ידע. קשה מאוד להתמקח על מחיר של עגבניות אם לא יודעים מה זה עגבניות. 

 

באותה מידה לא תוכלו לנהל משא ומתן על מחיר ריבית הפריים, על שילוב קל"צ ועל קרן שווה אם אתם לא יודעים מה זה כל המושגים הללו. והאמת שבמשכנתא זה הרבה יותר מורכב. לא מדובר רק על מחיר של פריט אחד אלא על תמהיל שלם ומתוחכם שמורכב ממלא מושגים שאינם ידועים.

מושגים שחשוב שתלמדו לפני משא ומתן עם בנק למשכנתאות:

  • מסלולי משכנתא- יש כמה סוגים של מסלולי משכנתא, מסלול המשכנתא זה בעצם סוג הריבית: פריים, קל"ץ וכו'. לכל מסלול יש את היתרונות שלו ואת החסרונות שלו, יש מסלולים בעלי סיכון גבוה ויש מסלולים בטוחים יותר. התפקיד שלכם הוא להכיר את מסלולי המשכנתא ולבנות תמהיל שהשילוב בין המסלולים ממצה כמה שיותר את היתרונות מכל מסלול ומנטרל סיכונים או מקטין אותם כמה שיותר.

 

  • לוחות סילוקין- צורת ההחזר גם היא משפיע על המשכנתא. יש שני סוגי לוחות סילוקין שפיצר ולוח קרן שווה. כדאי שתבינו מה ההבדל ביניהם ואיך זה משפיע על הסכום שתשלמו.

  •  
  • רגולציות- יש כמה הגבלות של בנק ישראל בהקשר למשכנתא חשוב שתערכו איתם היכרות לפני שתהיו מופתעים.

התייעצו עם מומחים

יש עוד הרבה מה לדעת לפני שמנהלים משא ומתן כמו הטבות שונות שמגיעות לכם ואין לזה סוף. השיטה היא פשוט ללמוד היטב את הנושא ולהגיע מוכנים. והאמת שאם אתם באמת רוצים להיות חכמים היינו אומרים שתפקידו את העבודה הרגישה של משא ומתן בידיים המתאימות, המומחים.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו!