למה חשוב לערוך משא ומתן עם בנקים למשכנתאות ומתי נכון לעשות את זה?

אם תמיד חשבתם שבנק הוא מילה נרדפת לבית מרקחת תדעו שטעיתם ובגדול. בנק דומה יותר לשוק תגרנים. הבנק מוכר כסף, אין לו מחירים אחידים. הוא מוכר לכל המרבה במחיר. מאידך יש הרבה בנקים שרוצים למכור כסף ואתם בתור לקוחות צריכים לקנות את הכסף מהבנק שמוכר אותו בכמה שיותר זול. חשוב שתדעו שיש הרבה כסף למשכנתאות בבנקים ולכן אתם לא חייבים לרוץ לכל בנק. המטרה של הבנקים היא להשיג לקוחות, חשוב להם שתקחו דווקא אצלם משכנתא אולם לא בכל מחיר.

 

מה שכן, הצעת המשכנתא הראשונה שיציעו לכם היא ממש לא סוף פסוק. ניתן לשנות אותה לחלוטין ולהוריד אותה אף לחצי. איך? על ידי משא ומתן עם הבנקים השונים. 

מתי נכון לערוך משא ומתן עם הבנקים?

בואו נתחיל מהתחלה, דבר ראשון עוד לפני שסגרתם על דירה תבקשו מהבנק אישור עקרוני למשכנתא. כך תדעו איפה אתם עומדים. לאחר מכן התחילו לראות דירות. המקום לניהול משא ומתן הוא לאחר שראיתם דירה ולפני חתימת החוזה. כאן המקום לנהל משא ומתן ולערוך השוואת משכנתא. התעמקו בתמהילים השונים ובדקו גם שלא רק המחיר זול אלא התנאים נוחים, התמהיל מותאם לצרכים שלכם ועוד. 

 

יש הרבה פרמטרים שחשוב לבדוק בתמהיל משכנתא לכן כדאי שאת כל התהליך תעשו בליווי של יועץ משכנתאות מקצועי. 

למה צריך בכלל לערוך משא ומתן?

חשוב שתבינו דבר אחד, לכל עסק, לכל בן אדם, יש אינטרס אחד, להרוויח! אף אחד לא עובד בחינם כולם עובדים בשביל מטרה אחת!

 

הבנקים מוכרים כסף. על כל שקל שהם מלווים לכם אתם משלמים להם ריביות. פקידי המשכנתאות בבנק נמצאים שם כדי להוציא ממכם את הריבית הכי גבוהה שיכול להיות והם מקבלים אחוזים מזה. אך מאידך לבנק יש גם אינטרס שתקחו דווקא אצלו משכנתא ולא אצל בנק אחר. לכן בשלב הראשון הם יביאו לכם הצעת מחיר גבוהה יחסית ואם תקבלו אותה כמו שהיא תדעו שאתם פראיירים אמיתיים. כאן מגיע המקום להכניס שיפורים מצידכם, להוריד מחירים כמה שיותר ולהפוך את המשכנתא לכמה שיותר בטוחה, זולה ונוחה. 

לכמה בנקים תפנו?

חשוב שתפנו לכמה שיותר בנקים לקבלת הצעת מחיר כך תוכלו לערוך השוואת משכנתא ולנהל משא ומתן רחב יותר. קחו את הבנק שנתן לכם הצעת מחיר הכי זולה ופנו לבנק אחר והראו לו שהבנק השני נתן לכם זול יותר. בדרך כלל הבנק יוריד לכם את הריביות שיהיו יותר נמוכות. כך אתם יכולים להסתובב בין כל הבנקים עד שתראו שאין עוד לאן לרדת.

 

כאשר אתם פונים למשא ומתן עם הבנקים אתם צריכים לזכור שאין כאן שום מקום ל+בושה, זו המשכנתא שלכם והכסף שלכם. זכותכם לדרוש כל מה שמגיע לכם!

פנו עכשיו ליועץ משכנתאות שילווה אתכם בשלב המשא ומתן עם הבנקים.