בנק ישראל מעודד השוואת משכנתא, כך יוזילו את הריביות!

כדי להוזיל את הריביות במשכנתא יצא בנק ישראל בכמה רפורמות שאמורות להיכנס לתוקף במהלך שנת 2022. הרפורמות הללו אמורות לעודד את השוואת המשכנתא וכך יגבירו את התחרות בשוק מה שיגרום באופן אוטומטי להוזלת ריביות המשכנתא.

ככל שיותר אנשים ישוו את המשכנתאות, כך מחיר ריביות המשכנתא יהיה זול יותר.

בנק ישראל נקט בשתי רפורמות הפיכת האישור העקרוני לזמין יותר ושיקוף של המשכנתא שנעשה על ידי קביעת 3 משכנתאות שיהוו מוצר מדף ויוכלו לקבל אותם בכל בנק.

איך מנגישים את האישור העקרוני?

כיום ניתן לקבל הסכמה אישור עקרוני מהר יחסית אך עד שמקבלים את האישור בפועל ואפשר להתחיל לעבוד עליו עובר זמן יקר. לכן, בנק ישראל קבע שהבנקים יהיו חייבים להעניק את האישור העקרוני תוך כמה ימים. כדי שהאישור העקרוני באמת יקל על השוואת המשכנתא דורש בנק ישראל שהמראה החזותי של האישורים העקרוניים יהיה זהה בכל הבנקים. בנוסף על האישור לכלול פירוט של הצעת המשכנתא כולל ריביות, תמהיל ולוח סילוקין.

משכנתא כמוצר מדף

בבנק ישראל הבחינו שאין שקיפות כלל בנושא המשכנתא. היום ניתן לבנות אין ספור משכנתאות ואין משכנתא דומה לחברתה. בצורה כזו קשה מאוד להשוות בין המשכנתאות ואין זה פלא שרוב האנשים מקבלים את ההצעה הראשונה שמציעים להם. קשה להם מאוד עד בלתי אפשרי להשוות בין הצעת המשכנתא השונות ולכן הם נאלצים להאמין לבנקים ולקחת את ההצעה הראשונה. בדיוק בשביל למנוע את המצב הזה וכדי להגביר את השקיפות בנק ישראל קבע 3 סוגי משכנתאות כמוצר מדף. כל אחד יוכל לבחור בבנק בין משכנתא מוכנה אחת מ 3 אפשרויות לבין בניה של משכנתא מותאמת אישית. ברגע שהמשכנתא תשווק כמוצר מדף כל אחד יוכל להשוות בין הצעות המחיר ממש כמו שבסופר קל מאוד להשוות בין יוגורט שעולה 10 ש"ח לבין אותו יוגורט שעולה במקום אחר 8 ש"ח. הלקוח יבחר את המשכנתא שבה הוא מעוניין ויקח אותה אצל הבנק שיתן לו את המחיר הכי זול. בצורה כזאת תיווצר תחרות בין הבנקים ומחירי הריביות ירדו. אבל גם אז יוכלו לבחור במשכנתא המורכבת באופן אישי המותאם לצרכים האישיים של הלקוח.

למה לקחת משכנתא עם יועץ משכנתאות זה הכי משתלם?

מה שהמדינה מנסה לעשות הוא להביא לירידת ריביות כוללנית שאנו מקווים שאכן זה יקרה כי כולנו נרוויח מכך. אבל חשוב שתבינו שבכל מקרה אין תחליף להשוואת משכנתא יחד עם יועץ משכנתאות. יועץ המשכנתא גם יבנה לכם משכנתא שמותאמת לכם אישית וגם ינהל משא ומתן אפקטיבי עם הבנקים שיוזיל לכם את המשכנתא בעשרות אלפי שקלים. את התהליך הזה שום חוק ושום רפורמה של בנק ישראל לא יוכלו לעשות עבורכם. לכן המשכנתא האחידה תשפיע על השוק כי אנשים יותר ישימו לב למושג של השוואת המשכנתא. אך אתם רוצים להרוויח יותר מכל הסיפור הזה ואת זה תעשו אם תפנו לאחד מיועצי המשכנתאות המובילים בשוק!

היכנסו עכשיו לעמוד היועצים שלנו ותקבלו את מה שמגיע לכם.