למה יכול לגרום איחור בתשלום משכנתא?

כל מי שקצת מתעסק במשכנתאות ותבקשו ממנו טיפ לאחר שכבר לקחתם את המשכנתא, יזהיר אתכם דבר ראשון: לא דוחים תשלום משכנתא! לא משנה מה קורה. תשלום משכנתא לא דוחים. אתם אפילו לא יכולים לנחש כמה נזקים זה עלול לגרום. עדיף לקחת הלוואה ואפילו יקרה כדי לכסות את התשלום אבל רק לא לדחות אותו. אם תדחו פעם תשלום משכנתא זה עשוי להשליך על החיים שלכם ועל המצב הכלכלי הרבה יותר ממה שאתם חולמים. 

מה עלול להיגרם בעקבות איחור בתשלום משכנתא?

דבר ראשון חשוב שתבינו מהן ההשלכות של דחיית תשלום משכנתא. אם תדעו מה זה אומר, זה לבד כבר יגרום לכם לא לעשות את זה יותר.

סירוב למחזור משכנתא

פעמים רבות הבנקים יסרבו למחזר משכנתא ללקוח שדחה תשלום משכנתא. לקוח כזה נתפס בעיניהם כבלתי אמין מספיק. ולכן, הבנק לא יהיה מעוניין לתת לו למחזר את המשכנתא שלו. מחשש שמא ההלוואה לא תחזור. מי שכבר הספיק להכיר את עולם המשכנתאות מבין שמציאות שבה אין אפשרות למחזר את המשכנתא היא מציאות קשה במיוחד. לקיחת משכנתא זהו צעד לא כל כך הגיוני ועלול להיות מסוכן מאוד. במשכנתא אנו בעצם מתחייבים על תשלומים בסכומים גבוהים למשך עשרות שנים בלי לדעת מה יהיה איתנו בכל שלב. קרש ההצלה שלנו במשכנתא הוא האפשרות למחזר אותה כך שאם מתרחשים שינויים בלתי צפויים שמקשים עלינו את תשלומי המשכנתא, קיימת אפשרות למחזר את המשכנתא ולקבל תנאים שיתאימו לחיים העכשוויים. אם תדחו תשלום משכנתא ובעקבות כך יסרבו למחזר לכם משכנתא אתם נמצאים בסיכון גבוה מאוד. כי אם יתרחש משהו שידרוש ממכם לשנות את תנאי המשכנתא לא תוכלו לעשות זאת.

צבירת ריביות ותשלום מוגדל

כל דחיית תשלום לבנק נקראת הלוואה ועל הלוואה משלמים ריביות. לכן, אם דחיתם תשלומי משכנתא תצטרכו לכסות אחר כך הכל ובגדול. כל תשלום שלא שולם צובר ריביות בהצמדה. כך שאם נניח דחיתם במשך 3 חודשים את תשלומי המשכנתא, תצטרכו אחר כך להשלים סכום ממש רציני וגבוה. מאיפה תשלמו את זה? מדובר בסכום של אלפי שקלים. חשוב לשלם מיד את  תשלום המשכנתא ואם דחיתם חודש אחד תצטרכו לכסות מיד גם את החוב הזה. כי כל יום שעובר מגדיל לכם את החוב בעוד ועוד שקלים. 

אם אין כסף לשלם את המשכנתא ואת התשלומים אסור לדחות, מה כן עושים?

יש פתרונות. אתם יכולים לא לשלם תקופה את המשכנתא אך יש לעשות את זה בצורה מסודרת. כל עוד דחיית התשלומים נעשית בצורה מסודת ומורשית זה מצוין. 

למה הכוונה?

אנו מתכוונים להקפאת משכנתא. הקפאת משכנתא הוא תהליך בו הבנק מאפשר להקפיא את תשלומי המשכנתא לכמה חודשים. בזמן הזה תוכלו לעמוד על הרגליים ולהתייצב מבחינה כלכלית. 

כמובן שיש גם פתרונות נוספים. 

יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי ישמחו לעזור לכם בתהליך הקפאת משכנתא וגם בכל תחום משכנתא אחר.