האינפלציה כבר כאן! לוקחי משכנתא? ריביות יקרות, תיזהרו!

כבר הרבה זמן שמזהירים שוב ושוב שהריבית הולכת לעלות. מה זה אומר? שריביות המשכנתא יתייקרו ובעקבות זאת גם ההחזרים החודשיים. הבנקים קוראים כבר כמה חודשים ללוקחי המשכנתאות להיות מתונים עם ההחזרים החודשיים ועם הריביות המשתנות. כעת זה כבר לא עומד לקרות. זה כבר כאן אם אתם לוקחים משכנתא תיזהרו לא לעשות דברים שיסבכו אתכם.

מה הבעיה הגדולה בעליית הריביות?

הבעיה הגדולה היא בריביות המשתנות כמו ריבית הפריים או ריבית משתנה כל 5 שנים. הריביות הללו לא יציבות ומושפעות מהכלכלה. ברגע שיש אינפלציה, המחיר שלהם עולה וממילא גם ההחזרים החודשיים. כדי שהסיכון לא יהיה מידי גבוה, הגבילו את סכום המשכנתא שרק עד ⅔ ילקחו בריבית משתנה כי אחרת אין אפשרות לצלוח את זה.

 

עכשיו התחזיות הללו מתגשמות, ריבית בנק ישראל עולה וכל ההחזרים החודשיים של המשכנתאות שנלקחו בריבית פריים ובריביות משתנות אחרות עומדים לזנק. 

בכמה הריבית הולכת לעלות?

הריבית עלתה כבר בבריטניה פעמיים. ממש עכשיו גם בארה"ב הריבית עומדת לעלות. ישראל לא נשארת מאחור והריבית עתידה להתייקר באמצע אפריל. ריבית בנק ישראל עתידה לעלות מ 0.1% ל 0.25% מדובר בעליה דרמטית של 150%. בפועל ריבית הפריים תעלה מ 1.6% ל 1.75%. האמת שזה לא כזה נורא כמו שעושים מזה. העניין הוא שלא רק ריבית הפריים מושפעת מריבית בנק ישראל. 

ההמלצה שלנו

כבר עכשיו, אם אתם לוקחים משכנתא תחשבו כאילו הריבית כבר עלתה. אל תאמינו לסיפורים שהריבית לא תעלה כי אחרת אתם עלולים להסתבך. שבו עם יועץ המשכנתא ובדקו שהמשכנתא שלכם הגיונית גם אם הריבית תתייקר. 

מדד המחירים לצרכן בעלייה!

מדד המחירים לצרכן עולה מידי חודש בתקופה האחרונה. אם תמיד שילוב מסלול צמוד זה היה סוג של סיכון מסוים אז היום קל וחומר. חבל לקחת סיכונים ולהגדיל את קרן המשכנתא שלכם מידי חודש. על אף שהריביות זולות יותר. נכון לעכשיו היינו ממליצים לכם לוותר על מסלול צמוד. 

עכשיו יותר מתמיד משכנתא לוקחים רק עם יועץ משכנתאות!

בעקבות העליה הצפויה במחיר הריבית והעלייה המתמדת של מדד המחירים לצרכן, צריך להתחשב קצת יותר במשכנתא. המשכנתא צריכה להיות מחושבת יותר ויש עוד הרבה נתונים שחובה לקחת בחשבון. חייבים לוודא שתוכלו גם במקרה שהריבית תעלה לשלם את ההחזרים החודשיים מבלי להיתקע. 

 

בדיוק בשביל זה יש יועץ משכנתא. יועץ משכנתא הוא זה שאמור להחזיק ראש עם כל הנתונים הקיימים. לארגן תמהיל משכנתא שיהיה מספיק זול אך גם הגיוני במקרה שהריבית תעלה. בשורה התחתונה ההבדל בין אלו שלוקחים עכשיו משכנתא לאלו שלקחו קודם, הוא שהם צריכים להתחשב בנתונים נוספים. לכן צריך יועץ משכנתאות מוכשר יותר.

 

היכנסו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו ובחרו את אחד מן היועצים המובילים בשוק!