כל מה שרציתם לדעתם על מסלול פיתוי במשכנתא!

גם אם שמעתם עליו וגם אם לא, מסלול פיתוי הוא תמיד נושא מרתק ומסתורי! מסלול פיתוי זו אסטרטגיה מוצלחת להוזלת המשכנתא וכדאי שתכירו אותה. אם יש לכם אפשרות ואם תעשו את זה נכון, מסלול פיתוי עשוי להוזיל לכם את ריביות המשכנתא בעשרות אלפי שקלים ואפילו במאות. 

מה זה מסלול פיתוי?

זהו מסלול שאתם יוצרים במשכנתא שלא על מנת לשלם אותו. כלומר כאשר אתם מרכיבים את המשכנתא תבחרו גם מסלול בסכום שאותו אתם יכולים לפרוע מיד לאחר המשכנתא. את המסלול הזה תעשו יקר כמה שיותר (כמובן שלא בצורה מחשידה מידי) ובלי עמלת פירעון מוקדם. חשוב להבין שהבנק בודק את הרווח שלו מכלל המשכנתא. ולכן כמה שהמסלול הזה יהיה יקר יותר כך הבנק יראה מספיק מרווח מן המשכנתא ויסכים להוזיל את המסלולים האחרים באופן משמעותי. לאחר לקיחת המשכנתא הגיע הזמן לפרוע את מסלול הפיתוי שמייקר את המשכנתא ולהישאר עם משכנתא זולה במיוחד.

מתי כדאי לעשות מסלול פיתוי במשכנתא?

בשביל לעשות מסלול פיתוי במשכנתא אתם צריכים שיהיה לכם מספיק כסף בשביל זה. אתם צריכים גם את הסכום של ההון עצמי ובנוסף את הסכום שעליו תבנו את מסלול הפיתוי. למשל אם רכשתם דירה במיליון ש"ח אתם צריכים 250,000 ש"ח להון עצמי ועוד 100,000 ש"ח לפחות שאותם תפרעו במסלול הפיתוי. אם יש לכם אפשרות כספית יהיה לכם מאוד משתלם לעשות מסלול פיתוי. כמובן שצריך להתייעץ קודם עם היועץ משכנתאות שזה באמת יהיה רווחי עבורכם. דבר נוסף שאתם צריכים כדי לעשות מסלול פיתוי הוא למצוא תירוץ טוב לסכום שצץ פתאום או נעלם מההון העצמי שלכם. כך שכל הסיפור יתקבל באמינות. 

האם מסלול פיתוי הוא בסדר מבחינה חוקית?

כמובן שמדובר בתחכום מסוים שהבנקים לא ששים לגלות שעבדו עליהם. אבל אין שום בעיה ממשית מבחינה חוקית. כל התהליך של מסלול פיתוי במשכנתא הוא חוקי לחלוטין ולכן אין לכם ממה לחשוש. מסלול פיתוי הוא לא מושג אמיתי אלא טכניקה מוכרת שיועצי משכנתאות שמעוניינים לפתות את הבנק להוריד ריביות במסלולים על חשבון המסלול היקר, משתמשים בה. 

למה כדאי לשים לב כאשר עושים מסלול פיתוי במשכנתא?

כאשר עושים מסלול פיתוי במשכנתא צריך לתת את הדעת על כך שאתם אמורים לפרוע את המסלול הזה ואם לא, כל הסיפור לא שווה. לכן צריך להתחשב בנתונים הללו. דבר ראשון מסלול הפיתוי אמור להיות כזה שאין בו עמלת היוון יקרה. כלומר, מסלול שפטור מעמלת פירעון מוקדם. בנוסף כמובן שתשימו עליו כמה שיותר מהכובד של הריביות. חשוב לשים לב שאתם לוקחים גם מסלול בעל רמת סיכון גבוהה במסלול הפיתוי. הבנק לא יתן לכם לקחת יותר מידי מסלולים יציבים. לכן כדאי לנתב את כל החסרונות של המשכנתא למסלול הפיתוי. מסלול הפיתוי בדרך כלל יהיה בריבית משתנה ובמחיר גבוה.

יועץ משכנתאות יעשה לכם היטב את העבודה ויוזיל לכם את הריביות בצורה הכי טובה שיכולה להיות. 

פנו עכשיו לאחד מיועצי המשכנתאות שלנו שישלב לכם מסלול פיתוי באופן מושלם במשכנתא!