למה משכנתא לוקחים רק עם יועץ משכנתאות?

מכירים את המשפט, יש דרך קצרה שהיא ארוכה וארוכה שהיא קצרה? כך זה עובד עם יועץ משכנתא. אולי נראה לכם שאתם יכולים להסתדר בלי יועץ וחבל על הכסף. אבל חשוב שתבינו שיועץ משכנתא זו דרך קצרה שהיא קצרה. החיסכון שמביא לכם יועץ במשכנתא הוא של עשרות ומאות אלפי שקלים, והשירות הנוחות שהוא נותן בדרך הופכים את לקיחת יועץ משכנתא להכרחית. 

על פי נתונים וסטטיסטיקות, משכנתאות שנלקחות דרך יועץ משכנתא זולות בעשרות ומאות אלפי שקלים ממשכנתאות בעלות נתונים דומים.

איך זה עובד?

חשוב להבין שהשוק הפיננסי בניגוד לרושם המעונב והמהוקצע שהוא עושה, מתנהל כמעט כמו שוק הפשפשים. בגופים הפיננסים השונים מוכרים כסף. ככל שהריביות יותר גבוהות הכסף עולה יותר יקר. לבנק יש מטרה אחת, שתשלמו לו כמה שיותר כסף על הכסף שהוא מלווה לכם. לבנקים יש כל מיני דרכים מתוחכמות לעשות את זה בלי שתשימו לב שאתם משלמים ריביות גבוהות. אין מחיר אחיד, כמה שתסכימו לשלם ומבחינת הבנק כמה שזה יהיה יותר, כך הבנק יקח לכם. ברגע שמגיעים לבנק אנשים בלי ניסיון, שלא מבינים את השוק וסומכים על הבנק, הפקידים מבינים את זה מיד ומציעים הצעות מחיר יקרות ולא הגיוניות. ואם האנשים לא מבינים בנושא והם לא מעודכנים בגובה הריביות בשוק הם עשויים להסכים. חשוב להבין שהבדל של 0.2% בריבית המשכנתא זה אלפי שקלים נוספים של תשלום לבנק. לא חבל על הכסף?

יועץ משכנתאות מנוסה, מכיר את השוק ולא נותן לבנק לעבוד עליו. מלכתחילה תמיד הבנק יתן הצעת מחיר יקרה וככל שהוא יראה שהאדם שמולו חזק יותר ומשופשף יותר כך הוא יסכים להוריד יותר את המחיר של הריביות.

מהם התפקידים של יועץ משכנתא?

טוב, הבנו יועץ משכנתא זה בשביל לחסוך לנו כסף. אך כדי שתדעו לבחור יועץ משכנתאות מוצלח ותבינו כמה חיוני היועץ לעוד נושאים חוץ מכסף נביא לכם את התפקידים של יועץ משכנתא. 

בדיקת המצב הכלכלי ומיפוי הנתונים- חשוב שתבינו שמשכנתא זהו צעד גורלי, אתם מתחייבים על החזרי משכנתא לתקופה של 30 שנה. לכן כדי ליצור עבורכם משכנתא טובה וכדי שתוכלו לעמוד בה חשוב שהיועץ יבחן את הנתונים הכלכליים שלכם. יועץ משכנתא טוב, איכותי ומקצועי בראש ובראשונה ירצה לערוך מיפוי של המצב הפיננסי שלכם, הבנת הצרכים שלכם ורק לאחר מכן הוא יוכל לתכנן היטב את הצעדים הבאים.

הרכבת תמהיל משכנתא- חלק נכבד מהעבודה של ייעוץ משכנתא הוא להרכיב תמהיל משכנתא מותאם אישית עבור הלקוחות. על פי יכולת ההחזר שלהם, נתוני החיים הקבועים והמשתנים ועוד. את התמהיל ירכיב היועץ מכמה מסלולים שהשילוב ביניהם מזעיר סיכונים, זול וחסכוני. בשלב הרכבת התמהיל היועץ כמובן יתמקח עם הבנק וינהל משא ומתן עם הבנק לגבי גובה הריביות ובכך יחסוך לכם מאות אלפי שקלים. 

בירוקרטיה- מטבע הדברים משכנתא היא עסקה שמלווה בבירוקרטיה רצינית מאוד. היועץ ילווה אתכם בכל השלבים הללו ויעשה לכם הכל פשוט יותר.

קבלת שירות גם לאחר המשכנתא- גם לאחר שסגרתם על המשכנתא, תמיד תוכלו לפנות ליועץ המשכנתא שלכם עם שאלות שונות בנושא המשכנתא. 

 

הבאנו את עיקרי הדברים של התפקידים של היועץ וכמובן שזה על קצה המזלג. 

אז למה אתם מחכים, היכנסו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו ובחרו את אחד מהיועצים המובילים בשוק.