מגייסים הון עצמי? רוצים להוזיל את המשכנתא?

מחירי הדירות כל היום נוסקים ולא תמצאו כמעט זוג שלא מחפש עוד מקורות להון עצמי. גם כאלו שההון העצמי שלהם מספק מעוניינים בדרך כלל להגדיל אותו כדי לקבל ריביות משכנתא זולות יותר. פתרון מעלה לגיוס הון עצמי זה הלוואה מקרן השתלמות. אם יש לכם קרן השתלמות אתם יכולים להשתמש בה בלי להפסיד אותה על ידי הלוואה. 

מהם תנאי ההלוואה בקרן השתלמות?

על פי התנאים בקרן השתלמות הריבית היא ריבית פריים שזו ריבית זולה מאוד. אם קרן ההשתלמות שלכם נזילה תוכלו לקחת הלוואה של עד 80% מגובה הקרן. לעומת זאת, אם הקרן אינה נזילה תוכלו להלוות עד סכום של 50% בלבד. 

נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון שיש אפשרות לקחת הלוואה מקרן השתלמות בצורה של הלוואת בלון. לא פורעים את ההלוואה לאורך כל התקופה אלא משלמים את כל הסכום לאחר תקופת ההלוואה בבת אחת. 

מה המעלות של הלוואה מקרן השתלמות?

דבר ראשון המחיר, הריבית בהלוואה מקרן השתלמות היא ממש זולה ביחס להלוואות אחרות. אין שום מקום אחר שתקבלו שם 100% פריים. הדבר השני הוא שאתם לא מפסידים קרן ההשתלמות ממשיכה לצמוח ולצבור אחוזי תשואה על אף ההלוואה.

אם אתם מעוניינים לקנות דירה ואין לכם מספיק הון עצמי, הלוואה מקרן השתלמות היא פתרון מצוין. גם אם אתם מעוניינים להגדיל את ההון העצמי זה שווה. בינינו, בבנק לא תקבלו על הסכום הזה כזו ריבית זולה. 

למה לא כולם לוקחים הלוואה מקרן השתלמות?

הלוואה מקרן השתלמות היא מאוד זולה ומשתלמת אך יש לה חיסרון אחד. תקופת הפירעון שלה היא קצרה 7 שנים בלבד. אם אתם מסוגלים להחזיר את הסכום הזה תוך 7 שנים במקביל למשכנתא מעולה. אך ממש לא כולם יכולים לעמוד בזה. 

כדי שתבינו את העניין אתם צריכים להבין שאם אתם מלווים סכום של 100,000 ש"ח מקרן השתלמות אתם צריכים להחזיר אותו תוך 7 שנים יוצא סכום של 1,250 ש"ח בחודש בנוסף על המשכנתא. בסך הכל זה משהו שאפשר לעמוד בו אם אתם רק מרוויחים מספיק כסף. 

אילו עוד דרכים לגיוס הון עצמי קיימות?

ההמלצה שלנו היא לפנות ליועץ משכנתאות הוא תמיד ידע להציע לכם פתרונות שלא חשבתם עליהם. יש אפשרות לקחת הלוואות שונות, להשיג עוד עבודות לשבור קופות חיסכון ועוד. יש מקרים שיועץ המשכנתאות יבנה עבורכם תוכנית להלוואה מגופים חיצוניים בצורה מושכלת ובטוחה.

לסיכום:

הלוואה מקרן השתלמות עשויה להוות פתרון נוח וזמין להון עצמי למשכנתא. אך הפתרון הזה לא מתאים לכולם. לפני לקיחת משכנתא תעשו בדק בית תפנו ליועץ משכנתא ותראו אם יש לכם אפשרות להשתמש בהלוואה מקרן השתלמות או שאתם צריכים למצוא דרכים אחרות להשלמת הון עצמי.

היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות שלנו לבחירת יועץ אישי!