מהי משכנתא לכל מטרה? ולמה היא מיועדת?

משום מה למשכנתא לכל מטרה יצא שם לא כל כך טוב. רוב האנשים שתשאלו אותם על זה יגידו לכם שתברחו מהעסק הזה כמו מאש. אולי הם צודקים בהתאם לנתונים בעבר אך היום הנתונים השתנו, תנאי החיים כבר לא אותו דבר ומשכנתא לכל מטרה עשויה להוות פתרון מעניין למצבים שונים ולפתוח עוד אינסוף אפשרויות חדשות. 

 

נכון שמלכתחילה גם אנו לא היינו ממליצים על משכנתא לכל מטרה וגם לא על הלוואה בכלל. אך כשצריך וזה מועיל, למה לא. כמובן שלא לוקחים משכנתא לכל מטרה מבלי להתייעץ קודם. אך אם עושים זאת נכון, בצורה חכמה משכנתא לכל מטרה עשויה לעזור לכם מאוד בתחומים שונים.

אז מהי משכנתא לכל מטרה?

אם בעבר היה נהוג לחשוב שמשכנתא זו מילה נרדפת להשקעת נדל"ן אש, תדעו שזה ממש לא נכון. משכנתא בהגדרה הבסיסית שלה היא הלוואה כנגד שיעבוד נכס. זו הלוואה גדולה מאוד שהבנק מבקש כערובה על כך שתחזירו לו את ההלוואה שתמשכנו את הנכס שלכם. אם לא תחזירו את ההלוואה הבנק יחזיר את הסכום על ידי מכירת הנכס שלכם. בדרך כלל משכנתא לוקחים כדי לקנות דירה אך זה ממש לא חייב להיות כך. אם יש לכם נכס אתם יכולים למשכן אותו ובתמורה לקבל מהבנק משכנתא לכל מטרה. חשוב לציין שמשכנתא לכל מטרה היא בדרך כלל יקרה ממשכנתא לדיור אך עדיין זה יותר שווה מהלוואה לכל מטרה.

 

משכנתא לכל מטרה אפשר לקבל הלוואה עד 70% מערך הדירה אותה אתם משעבדים. כדי לקבל את המשכנתא יש צורך להגיש לבנק בקשה, לפרט מהי המטרה שלשמה אתם זקוקים למשכנתא ולהגיש מסמכים שמעידים על כך. לא ניתן לקבל משכנתא לכל מטרה להלוואה לצורך קניית דירה להשקעה.

מהם היתרונות הקיימים למשכנתא לכל מטרה?

קיימים שני יתרונות מרכזיים במשכנתא לכל מטרה. דבר ראשון אפשר לפרוש את ההלוואה ל 30 שנה. לעומת הלוואה לכל מטרה שאפשר לפרוש אותה רק ל 7 שנים. ההחזרים החודשיים יהיו הרבה יותר נמוכים ויהיה יותר קל לעמוד בהם.

דבר שני הוא שמשכנתא לכל מטרה אפשר ללוות סכומים גדולים יותר כאשר יש צורך. בנוסף יש כאלו שיקבלו סירוב על הלוואה רגילה ומשכנתא יאשרו להם.

למי אנו ממליצים לקחת משכנתא לכל מטרה?

אם כל היתרונות של משכנתא לכל מטרה לא לכל אחד היא משתלמת ולא לכל אחד היא מתאימה. כעת נרחיב למי כן כדאי לקחת משכנתא לכל מטרה.

  • אחד שהגיש בקשה להלוואה וקיבל סירוב יש סיכוי שמשכנתא יאשרו לו מכיוון שיש בטוחה.
  • אם אתם ממחזרים משכנתא זו הזדמנות להגדיל את המשכנתא ולקבל משכנתא לכל מטרה בריביות מצוינות. 
  • אדם הזקוק להלוואה גדולה מאוד של כמה מאות אלפי שקלים כמו אדם הזקוק להלוואה לפתיחת עסק וכו'.
  • אדם שמעוניין לבצע איחוד הלוואות.

רוצים לקחת משכנתא לכל מטרה?