מה שונה ומה דומה בין תוכנית מחיר מטרה לבין תוכנית מחיר למשתכן?

לפני כמה שבועות התקבלה תוכנית מחיר מטרה שאמורה להחליף את תוכנית מחיר למשתכן. יש הרבה דברים משותפים לתוכנית מחיר למשתכן ותוכנית מחיר מטרה אך יש גם הבדל ושוני. בכתבה הבאה נתייחס להבדלים שבין תוכנית מחיר למשתכן לתוכנית מחיר מטרה.

רישום להגרלות

בתוכנית מחיר למשתכן היה צריך להביא תעודת זכאות כדי להירשם בהגרלה. לעומת זאת בתוכנית מחיר מטרה כל מי שעונה לקריטריונים הנדרשים יכול להירשם. כמובן שיש אפשרות להרבה יותר אנשים להירשם עכשיו לתוכנית של מחיר מטרה לעומת תוכנית מחיר למשתכן שהיה מדובר בכמות מצומצמת של אנשים. בסך הכל תוכנית מחיר מטרה תוכל לתת מענה רחב יותר להרבה יותר אנשים. ההגרלות למחיר למשתכן הסתיימו כבר ולכן גם אם יש לכם תעודת זכאות תאלצו לחכות בסבלנות לתחילת ההגרלות על מחיר מטרה.

גובה ההנחה ידוע מראש

בתוכנית מחיר למשתכן לא ידעו בדיוק מה יהיה גובה ההנחה על כל דירה אלא הוא נקבע במקום לכל פרויקט. לעומת זאת בתוכנית מחיר מטרה גובה ההנחה ידוע מראש. בצורה כזאת אפשר להתארגן בהתאם והכל הרבה יותר מסודר. האמת שהסיבה העיקרית שהפסיקו את תוכנית מחיר למשתכן זו בדיוק הנקודה הזאת. גובה ההנחה לא היה צפוי ולכן קרו לא פעם סיבוכים. בתוכנית מחיר מטרה גובה ההנחה ידוע מראש וגם התקרה. ההנחה היא עד 20% ממחיר דירה ועד הנחה של 300,000 ש"ח.

יותר אפשרות לנכים

בתוכנית מחיר מטרה יש יותר זכויות לנכים מאשר במחיר למשתכן. במחיר למשתכן נכה שהנכות שלו היא פחות מ 100% לא קיבל כלל זכויות מיוחדות. לעומת זאת בתוכנית מחיר מטרה יהיו אחוזים של דירות שיוגרלו רק בין נכים כדי להגדיל את סיכויי הזכיה של הנכים. מעבר לזה כל נכה שהוא לא משנה לאיזה קריטריונים נוספים הוא עונה יוכל להירשם להגרלה של מחיר מטרה.

הקלות במשכנתא

גולת הכותרת של תוכנית מחיר למשתכן היה ההקלה של 90% מימון במשכנתא. מלבד העובדה שהדירות נמכרו במחיר מאוד זול יחסית לשוק הרבה יותר מ 20% הנחה הרוכשים גם יכלו לרכוש את הדירות הללו ביתר קלות. הזוכים במחיר למשתכן היו זכאים ל 90% מימון במשכנתא מה שאומר ההון העצמי שצריך להביא הוא נמוך רק 10% ממחיר דירה והמינימום הוא 100,000 ש"ח. בתוכנית מחיר מטרה אין שום הקלות ידועות למשכנתא עצמה ולכן היא פחות אטרקטיבית ונוצצת ממחיר למשתכן. אך לעומת מחיר למשתכן תוכנית מחיר מטרה פונה לקהל רחב יותר של אנשים שהסתדרו לקנות את דירה גם ללא הקלת המשכנתא.

משכנתא במחיר מטרה

מחיר מטרה עדיין לא התבצע בפועל כך שאין לנו אפשרות לדעת מה הדקויות המיוחדות עליהם צריך להקפיד במשכנתא כזו. מה שבטוח שצריך יועץ משכנתא טוב שיעשה את העבודה.

אם אתם בדרך להירשם להגרלות אז כבר היכנסו עכשיו לעמוד יועצי המשכנתאות של משכנתא שלי וקבעו פגישה עם אחד מהיועצים המובילים בשוק!